بهترین استراتژی‌ها برای کسب‌وکارهای کم جستجو

اشتراک گذاری مقاله

فهرست محتوا

مقالات مرتبط

آخرین تاریخ آپدیت: 24 مرداد 1403
زمان مطالعه: 2 دقیقه

24 مرداد 1403

یکی از چالش‌های اصلی مدیران کمپین‌های تبلیغاتی، مواجهه با حوزه‌های کم جستجو است. اما کسب‌وکارهای کم جستجو به چه معناست؟ هنگامی که کلمات کلیدی را در داشبورد Google Ads اضافه می‌کنید، ممکن است در بخش وضعیت (Status) پیامی دریافت کنید که نشان می‌دهد این کلمات دارای حجم جستجوی کمی هستند. این پیام را می‌توانید در ستون وضعیت در بخش “Search Keywords” مشاهده کنید. این وضعیت می‌تواند حتی پس از اضافه کردن تمامی کلمات پیشنهادی مشتری یا کلمات موجود در Keyword Planner رخ دهد. در چنین حالتی ممکن است با حجم جستجوی بالا ولی نمایش کم مواجه شوید که این نیز نشانه‌ای از کم جستجو بودن حوزه مورد نظر است. در این مقاله به بررسی استراتژی‌های مختلف برای دستیابی به بیشترین ورودی در این شرایط می‌پردازیم.

استراتژی‌های مختلف و دستیابی به بیشترین ورودی

  • بررسی تنظیمات اولیه کمپین: اگر تنظیمات کمپین به درستی انجام نشده باشد، ورودی به طور قابل ملاحظه‌ای محدود خواهد شد.
  • تلاش برای معتبرسازی کلمات کلیدی:
  1. تغییر زبان کلمات از عربی به فارسی یا بالعکس.
  2. کوتاه‌تر کردن عبارات کلیدی.
  3. تغییر نوع تطابق (Match Type) کلمات.
  4. انتخاب صبر و انتظار تا بررسی مجدد توسط گوگل؛ این رویکرد به ویژه برای تبلیغاتی که مرتبط با برندها، اصطلاحات یا محصولات جدید هستند، می‌تواند مفید باشد.
  5. حذف کلمات کلیدی و استفاده از Keyword Planner برای یافتن ایده‌های کلیدی جدید.
  6. در عیب‌یابی حجم کم جستجو، بررسی کنید که کلمات کلیدی خیلی خاص، نامشخص یا دارای غلط املایی نباشند. گسترش نوع تطابق و ایجاد طرحی برای پیش‌بینی جستجوهای ماهانه می‌تواند کمک کننده باشد.
  •  جستجو در نتایج گوگل: اضافه کردن کلمات مرتبط و هم‌معنی تا حد ممکن، از طریق بررسی نتایج جستجوی گوگل.
  •  استفاده از کمپین‌های دیسپلی و ویدئویی: با توجه به نیاز کسب‌وکار، می‌توانید از کمپین‌های دیسپلی و ویدئویی نیز بهره‌برداری کنید. این استراتژی به‌ویژه برای زمانی که ورودی کاربران به سایت کم است، مفید خواهد بود.
  •  اضافه کردن کلمات کلیدی گسترده (Broad): این مورد نیازمند مدیریت دقیق جستجو و افزودن نگاتیو کیوردهاست.
  •  برداشتن محدودیت‌های لوکیشن: در صورت داشتن محدودیت لوکیشن، این محدودیت را حذف کنید.
  •  افزایش زمان نمایش تبلیغات: اگر تبلیغات شما محدودیت زمانی دارد، زمان نمایش آن را افزایش دهید.
  • شناسایی کانال‌های مناسب: در برخی موارد، لازم است کانال‌های مناسب برای محصولات خود را شناسایی کنید؛ به عنوان مثال، برای خرید عمده کارتن، بسیاری از کاربران در سایت‌های دیوار یا ترب جستجو می‌کنند.
نکته مهم: با توجه به کمبود کلمات در این حوزه‌ها، باید به دو نکته اصلی توجه کرد:
  1. ترافیک هدفمند: کلمات کلیدی انتخاب شده به دلیل خاص بودن، ترافیک هدفمندی را به همراه دارند که می‌تواند نرخ تبدیل شما را افزایش دهد.
  2. تمرکز بر کسب‌وکار: این کلمات به جای توجه به معیارهای عمومی، به دغدغه‌ها و نگرانی‌های اصلی مشتریان در مورد محصول شما یا رقبای شما می‌پردازند. این رویکرد می‌تواند ترافیک هدفمندتری را به همراه داشته باشد.
در چنین شرایطی، ممکن است نیاز باشد هزینه بالاتری برای این کلمات در نظر بگیرید.

نتیجه‌گیری:

این اطلاعات به‌طور مداوم نیاز به به‌روزرسانی دارد و به تنهایی کافی نیست. مطالعه مستمر در زمینه مدیریت کمپین‌های گوگل ادز، کلید دستیابی به بهترین نتایج است. همواره ورودی برای هر حوزه و کسب‌وکاری وجود دارد؛ نکته مهم، امتحان کردن تمامی روش‌ها برای دستیابی به بیشترین ورودی با کمترین هزینه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =

۰۲۱-۸۸۶۹۰۸۱۸

درخواست مشاوره