آژانس HDM در تاریخ ۱۲ فرودین و ۱۳ فروردین تعطیل می باشد.

با سئو محتوا، صفحه اول گوگل باشید

اشتراک گذاری مقاله

فهرست محتوا

مقالات مرتبط

آخرین تاریخ آپدیت: 22 مرداد 1402
زمان مطالعه: 14 دقیقه

22 مرداد 1402

مهم‌ترین قدم در سئو محتوا، تولید یک محتوا جذاب و کارآمد برای کاربران است. اگر تصمیم دارید سایت خود را به گونه‌ای پیش ببرید که از رقبا جلو زده و صدرنشین گوگل شوید، باید اول از همه، اصول و تکنیک‌های یک محتوای جذاب را بلد باشید! سپس قواعد و فوت‌وفن‌های مربوط به تولید محتوای سئو شده را رعایت کنید تا رتبه خود را بهبود ببخشید. ما در این مقاله همه تکنیک‌ها و نکاتی که به شما در سئو محتوا کمک می‌کند را آموزش می‌دهیم و در آخر می‌توانید سوالات و نظرات خود را با کارشناسان متخصص ما در میان بگذارید.

تاثیر تولید محتوای سئو شده در نتیجه گوگل

همانطور که خدمت شما عرض کردیم تولید محتوای سئو شده و جذاب اولین و مهم‌ترین قدم برای سایت شماست. در همین ابتدای راه باید خدمت شما بگوییم که تولید محتوای سئو شده، کار هر کسی نیست و نیاز به مهارت و استعداد فردی دارد. بنابراین اگر تصمیم دارید یک سایت با محتوای جذاب برای خود راه‌اندازی کنید، این وظیفه را به دست یک شخص کاربلد بسپارید. شخصی که به عنوان نویسنده یا محتوا نویس انتخاب می‌کنید باید با یکسری مهارت‌ها و ویژگی‌های اصول تولید محتوا و محتوای سئو شده آشنایی داشته باشد، که برای شما به طور مختصر شرح می‌دهیم.

  • واضح نویسی

اگر تصمیم به تولید محتوا برای کسب و کار خود دارید باید مقاله‌ای که تولید می‌کنید واضح باشد. یکی از تکنیک‌هایی که باعث می‌شود تا محتوا قابل فهم و واضح باشد، این است که نویسنده به درستی درباره چیزی که تولید محتوا می‌کند، آگاهی داشته باشد و آن را درک کند تا به صورت شفاف درباره آن مطلبی به مخاطب ارائه دهد.


نکته کاربردی

ساده‌نویسی را سرلوحه محتواهای خود قرار دهید تا به این صورت یک قدم به تولید محتوای سئو شده نزدیک شوید.

  • شناسایی مخاطب هدف

قبل از اینکه شروع به نوشتن یک محتوا و بلاگ کنید اول از همه لازم است به 3 سوال اساسی پاسخ دهید و سپس مسیر را ادامه دهید.

1: محتوایی که قرار است تولید کنید برای چه گروهی از افراد اهمیت دارد؟
2: چه اطلاعاتی را باید در اختیار مخاطبین قرار دهید که در بقیه سایت‌ها درباره آن صحبت نشده است؟
3: خدمات منحصر به فرد بیزینس شما چیست؟
4: پرسونا شما کیست؟

مهم‌ترین مهارت در تولید محتوا، شناخت مخاطبین هدف است. شما باید جامعه مخاطبینی که قرار است برای آن‌ها تولید محتوا انجام دهید را بشناسید، تا بدانید کاربر دقیقا به چه چیزی نیاز دارد و دنبال چه نوع اطلاعاتی می‌گردد، تا همان چیزی که کاربر می‌خواهد را به او بدهید. برای اینکه این مثال را به صورت ملموس‌تر درک کنید، فرض کنید که قرار است یک درخواست کاری مانند درخواست مرخصی، انتقالی یا وام را به رئیس خود ابلاغ کنید. مسلما شما اجازه ندارید با الفاظ صمیمی و عاشقانه مدیر خود را خطاب کنید و سعی می‌کنید به صورت رسمی و در کمال احترام خواسته خود را اعلام کنید، این دقیقا همان مخاطب شناسی است!

در اصل شما باید پرسونا مخاطب خود را کشف کنید تا به هدف، لحن و دیگر پارامترهای تاثیرگذار در ذهن مخاطب، به شکل اصولی بپردازید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پرسونا مخاطب پیشنهاد می‌کنیم که به مقاله شناخت عمیق پرسونا مخاطب مراجعه کنید.

  • متفاوت بودن

یکی از اصول سئو در تولید محتوا، متفاوت بودن نوشته و محتواست. نوشته‌ای که منتشر می‌کنید باید متفاوت، منحصر به فرد و جدید باشد و از محتواهای تکراری و کپی استفاده نکنید.

  • تحقیق و بررسی

درباره موضوعی که قرار است محتوا تولید کنید، باید به اندازه کافی تحقیق و پژوهش کرده و بر اساس آمار و ارقام و منبع موثق، اطلاعات را در اختیار کاربران قرار دهید.

  • تسلط به دستور زبان

یکی دیگر از مواردی که در بهتر دیده شدن محتوا و افزایش ترافیک موثر است، استفاده اصولی و درست از دستور زبان و علائم نگارشی است. شما به عنوان فردی که قرار است محتوا یک سایت را تولید کنید باید به اصول استفاده از دستور نگارشی اشراف کامل داشته باشید.

  • طول محتوا

طول محتوا از موارد بسیار مهم در سئو سایت است. جناب گوگل به محتواهایی که طول کمی دارند رتبه‌ای نمی‌دهد، البته که این موضوع همیشگی و ثابت نیست. گوگل طول محتوا شما را نسبت به رقبا بررسی می‌کند بنابراین باید محتوایی تولید کنید که نسبت به رقبا طول کمتری نداشته باشد. البته فراموش نکنید که کیفیت از هر چیزی مهم‌تر است! پس از انتشار محتوا بی‌کیفیت و بی‌ارزش اکیدا خودداری کنید در غیر این صورت نمره منفی و رتبه پایینی از گوگل می‌گیرید.

  • آنالیز محتوا

اگر می‌خواهید تولید محتوا سئو شده داشته باشید؛ موظف هستید که پس از انتشار مقاله با استفاده از ابزاری نظیر گوگل آنالیتیکس، محتوا خود را آنالیز کنید. با آنالیز کردن محتوا تمام زیروبم وب‌سایت را اعم از ترافیک، نرخ کلیک، نرخ پرش و … را می‌توانید به دست آورید.

  • آشنایی با سئو محتوا

فردی که به عنوان نویسنده برای سایت تولید محتوا انجام می‌دهد، باید به سئو و قوانین آن به صورت مختصر آشنایی داشته باشد تا محتوا ارزشمند و بی‌نقصی را تولید کند. تولید محتوا بر اساس سئو بسیار اهمیت زیادی در بحث بازاریابی محتوا و دنیا دیجیتال دارد به همین دلیل هم این موضوع را برای شما کاربران انتخاب کردیم که اطلاعات پایه و کافی را در اختیار شما قرار دهیم.


تولید محتوای ارزشمند از عوامل موثر در سئو محتواست.
فردی که به عنوان کانتنت نویس برای مقاله‌های وب‌سایت خود انتخاب می‌کنید باید به مهارت‌هایی اعم از آنالیز محتوا، تسلط به دستور زبان، متفاوت نویسی و… تسلط داشته باشد.

محتوای سئو شده چیست؟

تولید محتوا ارزشمند و منحصر به فرد یکی از قدم‌های بسیار مهم در سئو محتوا است که البته به تنهایی کافی نیست! حال که با تولید محتوا ارزشمند آشنا شدید بهتر است برویم سر اصل مطلب! یکی از سوالات متداولی که اکثر کاربران و کسب و کارها از ما می‌پرسند این است که ما کامل‌ترین و بهترین محتوا را برای مخاطبین تولید می‌کنیم ولی چرا نرخ کلیک صفحه سایت ما پایین است؟ چرا کسی محتوای سایت ما را دنبال نمی‌کند؟ در پاسخ به این سوال باید خدمت شما بگوییم که تولید محتوای ارزشمند و کامل یک روی سکه است و طرف دیگر سکه، آشنایی و استفاده از تکنیک‌ها و اصول سئو در تولید محتوا است.
تولید محتوای سئو شده به حدی اهمیت دارد که اگر شما فقط به تولید یک محتوا ارزشمند و جذاب بسنده کنید، همچنان کاربر صدای کسب و کار شما را نمی‌شنود و بیزینس شما به سمت نابودی می‌رود. بنابراین تولید محتوا سئو، اهمیت زیادی در دنیا دیجیتال مارکتینگ و وب‌سایت‌ها دارد.

پس از اینکه به طور کامل با محتوا جذاب و کارآمد آشنا شدید، سوالی که ممکن است ذهن شما را درگیر کند این است که محتوای سئو شده چیست؟ اگر به صورت خلاصه بخواهیم پاسخ سوال شما را بدهیم باید این گونه خدمت شما بگوییم که سئو محتوا مجموعه‌ای از فرآیندها و تکنیک‌هاست که باعث بهینه‌سازی سایت شما و در نتیجه افزایش ترافیک و نرخ کلیک کاربران می‌شود. در حقیقت شما با تولید محتوای سئو شده به شرط ارائه یک محتوا ارزشمند و جذاب، موتورهای جستجوگر گوگل سایت شما را در اختیار کاربر قرار می‌دهند و به این ترتیب کسب و کار شما رونق پیدا می‌کند و پس از آن شما در صفحه اول گوگل قرار می‌گیرید.
در ادامه شما را با تکنیک‌ها و ترفندهای مهم و تاثیرگذار در تولید محتوا بر اساس سئو، آشنا می‌کنیم پس با ما همراه باشید.

اهمیت تولید محتوای سئو شده برای وب‌سایت‌ها

ابتدا قبل از اینکه پاسخ سوال شما بزرگواران را درباره اهمیت تولید محتوا سئو شده بدهیم، لازم است درباره اهمیت دنیا دیجیتال و اینترنت خدمت شما به طور مختصر توضیح دهیم؛ بیش از نیمی از جمعیت جهان از اینترنت استفاده می‌کنند که این عدد بالا نشان‌دهنده اهمیت زیاد دنیای دیجیتال و وب‌سایت‌هاست. علاوه بر آن بیش از 90% افراد از موتور جستجوگر گوگل برای رفع نیازها و سوالات خود استفاده می‌کنند که این موضوع یک امتیاز ویژه برای کسب و کار شماست که می‌توانید روی اینترنت و دنیای دیجیتال مارکتینگ حساب باز کنید.

علاوه‌بر آن بیشتر کسب و کارها امروزه به سمت آنلاین بودن در حرکت هستند و شما نمی‌توانید به شیوه سنتی در این میدان پیروز شوید! شما با ورود به عرصه دیجیتال می‌توانید یک قدم از رقبای خود جلو بزنید؛ ولی آیا این موضوع به تنهایی برای پیروزی شما کافی است؟ با توجه به حجم عظیمی از کسب و کارها که در اینترنت مشغول فعالیت هستند، آیا شما فقط با راه‌اندازی وب‌سایت توانایی بالا کشیدن بیزینس خود را دارید؟ قطعا خیر. همانطور که گفتیم رقابت در دیجیتال مارکتینگ بسیار سخت است و اگر علم و آگاهی کامل در این زمینه نداشته باشید، یک کسب و کار شکست خورده خواهید بود. خب سوالی که پیش می‌آید این است که از کجا شروع کنیم تا بتوانیم یک وب‌سایت موفق داشته باشیم که همه کاربران به ما دسترسی داشته باشند؟ پاسخ این سوال آنقدرها هم پیچیده نیست شما باید با تکنیک‌های سئو محتوا آشنایی داشته باشید.
طبق آمار و ارقام به دست آمده با نتایج جالبی روبه‌رو می‌شوید.

  • بیشتر کاربران تمایل دارند از سایت‌هایی که در صفحه اول گوگل وجود دارد استفاده کنند. بنابراین اگر جزء صفحات بعدی گوگل باشید، شانس کمتری برای دیده شدن دارید.
  • بیشتر کاربران فقط سایت‌هایی که جزء 3 لینک اول گوگل هستند را باز می‌کنند و زمانی برای ورود به بقیه سایت‌ها صرف نمی‌کنند، بنابراین باید کاملا حساب شده عمل کنید تا بین رقبا دیده شوید.

آنچه تا این بخش از مقاله مطالعه کردید

سئو محتوا فرآیندی است که باعث رتبه‌بندی بالای سایت شما می‌شود.
با ورود به دنیای دیجیتال می‌توانید کسب و کار خود را گسترش و رونق ببخشید.
اگر به دنبال موفقیت در حوزه دیجیتال مارکتینگ هستید باید جزء سایت‌هایی باشید که در صفحه اول گوگل قرار می‌گیرد.

تکنیک‌های کاربردی و مهم در سئو محتوا

Keyword Research یا تحقیق کلمات کلیدی

یکی از قسمت‌های بسیار مهم در سئو محتوا Keyword Research و پیدا کردن کلمات کلیدی است. پیدا کردن کلمات کلیدی به شما کمک می‌کند تا بدانید مخاطب هدف شما دقیقا دنبال چه موضوعی است و چه چیزهایی دغدغه کاربران محسوب می‌شود. پس از اینکه Keyword Research را انجام دادید، مهم‌ترین قدم اصول سئو در تولید محتوا را برداشته‌اید و می‌توانید جزء سایت‌های برتر گوگل قرار بگیرید. البته تصور نکنید که با Keyword Research حجم عظیمی از کاربران به سمت سایت شما هدایت می‌شوند بلکه با تحقیق کلمات کلیدی، شما فقط مخاطبین هدف و آن دسته از کاربرانی که به وب‌سایت و محتوا شما نیاز دارند را به سمت سایت خود هدایت می‌کنید. به صورت خلاصه بخواهیم بگوییم، متوجه می‌شوید که کاربران در حوزه کاری شما دقیقا دنبال چه چیزاهایی هستند و به این ترتیب می‌توانید درباره آن موضوع تولید محتوا کنید.
یکی از نظرات بسیار عجیبی که در این حوزه می‌شنویم این است که به جای تحقیق کلمات کلیدی از روش حدس زدن استفاده کنیم! حدس زدن در این قسمت به معنی مرگ و فاجعه برای بیزینس شما محسوب می‌شود و به شما توصیه می‌کنیم به هیچ وجه از این روش استفاده نکنید. دنیای دیجیتال بر اساس فکت و آمار و ارقام پیش می‌رود بنابراین باید منطقی عمل کنید.


نکته مهم

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های تحقیق کلمات کلیدی این است که نیاز بازار را می‌شناسید و می‌توانید متناسب با نیاز بازار روز، خدمات و کالا ارزشمندی را به کاربران ارائه دهید.

با LSI و اهمیت آن در سئو محتوا آشنا شوید

LSI یا latent semantic indexing کلماتی هستند که به کلمات کلیدی ما بسیار نزدیک هستند و بار معنایی یکسانی دارند. برای اینکه بهتر با مفهوم LSI آشنا شوید به مثالی که می‌زنیم دقت کنید. همین مقاله‌ای که برای شما در نظر گرفتیم با تمرکز بر موضوع سئو محتوا تولید شده است و LSI آن کلماتی از قبیل؛ تولید محتوای سئو شده و کلماتی از این دسته هستند. LSI علاوه‌بر اینکه به هدایت مخاطب هدف به سایت شما کمک می‌کند، باعث می‌شود گوگل درک کند که شما دقیقا درباره چه موضوع و مفهومی تولید محتوا انجام داده‌اید تا برای سایت شما رتبه در نظر بگیرد و به این ترتیب شما را به مخاطبین نشان می‌دهد.
استفاده از LSI یک ایده بسیار خوب است که باعث می‌شود موتورهای گوگل شما را به کاربر نشان دهد، همچنین اهمیت استفاده از LSI زمانی مشخص می‌شود، که استفاده بیش از حد از یک کلمه، باعث پیچیدگی و نامفهومی متن شما می‌شود، ولی اگر چندین کلمه LSI داشته باشید متن دیگر غیر طبیعی و زشت نخواهد بود.

آپدیت کردن وب‌سایت را فراموش نکنید

آپدیت کردن وب‌سایت یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در سئو محتوا است. آپدیت کردن سایت به این معنا است که نیاز کاربر را بشناسید و متناسب با نیاز کاربر محتواهای قبلی را آپدیت کرده و شروع به تولید محتوا جدید کنید.

محتوای همیشه سبز داشته باشیم نه تیتر سبز

محتوا سبز، محتوایی است که خود محتوا قدیمی نمی‌شود و همیشه برای مخاطبین کاربردی و با ارزش هستند. بنابراین محتوایی که در طول زمان میزان بازدیده کننده آن تحت تاثیر قرار نگیرد و متن محتوا در طول زمان ثابت باشد را محتوا سبز می‌نامند. مانند خواص روغن زیتون.
تیتر سبز تیری است که روزانه توسط کاربران سرچ شده و قدیمی نمی‌شود که به عنوان مثال می‌توان به قیمت سکه و دلار اشاره کرد، در تیتر سبز، متن محتوا تغییر می‌کند ولی تیتر یا همان سرچ کاربر ثابت است. برای آشنایی بیشتر با محتوا سبز می‌توانید به مقاله‌ای که برای شما آماده کردیم سری بزنید.


نکته کاربردی

البته تیتر سبز در وب سایت های خبری می‌تواند گزینه خوبی باشد، آن هم از جهت اعتماد مخاطب و تاثیری که برروی سئو خواهد گذاشت.

عنوان سئو یا مقاله

عنوان هم از مواردی است که در تولید محتوای سئو شده تاثیرگذار است. عنوان مقاله همان توضیحی است که کاربر پس از سرچ عبارت مورد نظر آن را در صفحه گوگل مشاهده می‌کند و بر اساس این توضیحات تصمیم می‌گیرد که این سایت را انتخاب کند. در انتخاب عناوین باید به مواردی دقت کنید شامل:

  • از کلمات کلیدی استفاده کنید.
  • بیشتر از 60 کاراکتر انتخاب نکنید.
  • از کلماتی مانند بهترین، رایگان و کلماتی از این قبیل استفاده کنید.

توضیحات متا را بهینه‌سازی کنید

توضیحات متا هم بخشی از سئو محتوا را تشکیل می‌دهد و برای گوگل مهم است. توضیحات متا کمک می‌کند تا مخاطب متوجه شود که صفحه شما نیاز وی را برطرف می‌کند. اگر توضیح متا برای سایت در نظر نگیرید خود گوگل بخشی از محتوا را به عنوان توضیحات متا به کاربران نمایش می‌دهد، بنابراین اگر می‌خواهید یک سایت حرفه‌ای داشته باشید، توضیحات متا را فراموش نکنید.

بهینه‌سازی انکرتکست‌ها

انکرتکست‌ از فاکتورهای مهم در تولید محتوا بر اساس سئو است که در رتبه‌بندی سایت مثمر ثمر است. انکرتکست همان قسمتی از محتواست که کاربر با کلیک روی آن به یک مقاله دیگر ارجاع پیدا می‌کند. انکرتکست‌ها معمولا رنگ و فونت متفاوتی دارند و ترفند بسیار خوبی هستند که به محتوا سایت اعتبار بدهید و رنک بالایی را در گوگل از آن خود کنید.
برای مثال همین لینک آشنایی با ابزارهای دیجیتال مارکتینگ یک انکرتکست است که به واسطه آن می‌توانید به مقاله ابزارهای دیجیتال مارکتینگ دسترسی پیدا کنید.
قسمت آبی رنگی که برای شما مشخص کردیم دقیقا همان انکرتکستی است که شما را به یک مقاله دیگر هدایت می‌کند. اهمیت استفاده از انکرتکست جایی مشخص می‌‍شود که اگر مقاله‌های گوناگون به محتوا شما انکرتکست دهند مقاله‌ای که تولید کردید به عنوان یک سایت معتبر برای گوگل و کاربران شناخته می‌شود.

انواع انکرتکست‌ها را بشناسید

  1. انکرتکست عمومی(Generic Anchors): انکرتکست‌های عمومی بیشتر در زمان‌های گذشته کاربرد داشته است و امروز با توجه به الگوریتم‌هایی که در گوگل وجود دارد بهتر است از آن استفاده نکنید. این نوع انکرتکست‌ها را عموما با عناوینی همچون:
  2. بیشتر بدانید
  3. اینجا کلیک کنید
  4. انکرتکست عریان (Naked Link Anchors): این نوع انکرتکست فقط از آدرس URL درست شده است مانند:

https://hdmarketing.org

  • انکرتکست نام تجاری برند (Branded Anchors): این نوع انکرتکست از نام تجاری برند خود استفاده می‌کند، نکته‌ای که باید به آن دقت کنید این است که کلمه کلیدی با نام تجاری برند یا همان انکرتکست نباید یکسان باشد.
  • انکرتکست (Exact Match): از کلمه کلیدی در متن انکرتکست استفاده می‌کنید.
  • انکرتکست (Partial Match): استفاده جزئی از کلمه کلیدی  در انکرتکست را  Partial Match می‌‌نامند.
  • استفاده از نام برند به همراه کلمه کلیدی یکی دیگر از انواع انکرتکست‌هاست.
  • Image Anchors یا انکرتکست تصویر: در بارگذاری تصاویر از تگ آلتی که استفاده می‌کنید؛ همان انکرتکست تصویر است.
  • انکرتکست‌های طولانی (Long Tail Anchors): این نوع انکرتکست‌های طولانی که به دم دراز شناخته می‌شوند نوع دیگری از انکرتکست‌ها هستند.

محتوا چندرسانه‌ای و اینفوگرافی

استفاده از تصویر، صدا، ویدئو و متن به طور همزمان باعث می‌شود که کاربر مدت زمان بیشتری را در سایت بماند و رتبه‌بندی خوبی در صفحه گوگل داشته باشید؛ همچنین علاوه‌بر رتبه‌بندی، کاربر سایت شما را به عنوان یک فکت و منبع موثق برای خود حفظ می‌‌کند.

بهینه‌سازی تصاویر

یکی از جنبه‌های مثبت بهینه‌سازی تصاویر این است که سرعت سایت افزایش می‌یابد و سایت شما رنک بالایی پیدا می‌کند. برای بهینه‌سازی تصاویر از روش زیر استفاده کنید.

  • حجم عکس را تا حد مطلوبی کم کنید.
  • برای تگ alt از کلمات کلیدی و عبارتی که مرتبط با موضوع محتوا هستند استفاده کنید.

لینک سازی

برای لینک سازی می‌توانید به دو صورت عمل کنید اول اینکه به مقاله‌هایی که از قبل تولید کردید لینک بدهید، دوم اینکه از سایت‌های بزرگ و معتبر برای لینک دهی استفاده کنید.

چگالی Keyword Research

بنابر تحقیقات صورت گرفته استفاده از کلمات کلیدی یا همان چگالی باید 2 درصد از مقاله شما را تشکیل دهد، اگر در استفاده از کلمات کلیدی زیاده‌روی کنید گرفتار الگوریتم مرغ مگس خوار می‌شوید.

استفاده از کدهای اسکیما

کدهای اسکیما کدهایی هستند که به گوگل کمک می‌کنند تا درک درستی از محتوای سایت شما پیدا کند. علاوه‌بر آن کدهای اسکیما برای کاربران بسیار کاربردی و به درد بخور هستند، به این صورت که کاربر اطلاعات دقیقی اعم از نوع خدمات، لوکیشن، قیمت و … را به دست می‌آورد.


مروری بر مطالب

استفاده از ترفندها و تکنیک‌های سئو محتوا باعث می‌شود که در معرض دید کاربران قرار بگیرید.
لینک سازی، استفاده از کدهای اسکیما، انتخاب عنوان درست برای مقاله، استفاده از انکرتکست‌ها و … از تکنیک‌های کاربردی و مهم در سئو محتوا است.

الگوریتم مرغ مگس خوار و تاثیر آن در تولید محتوا سئو

در سال‌های گذشته اگر موضوع خاصی را در گوگل سرچ می‌کردید، به احتمال زیاد با صفحات ناکارآمد و بی‌ارزشی روبه‌رو می‌شدید، که به جزء نمایش تبلیغات پی‌درپی چیز دیگری برای شما نداشتند. اینگونه سایت‌ها با استفاده از لینک‌های اسپم و استفاده بیش از حد کیوورد ریسرچ‌ها جزء صفحات اول گوگل قرار می‌گرفتند. اما امروز گوگل این صفحات را با کمک الگوریتم‌هایی که دارد شناسایی کرده و جریمه می‌کند.
الگوریتم مرغ مگس خوار وظیفه دارد محتواهای سایت را بررسی کند و مترادف‌های کلمات کلیدی را شناسایی کند. اگر مرغ مگس خوار متوجه شود که شما بیش از حد از کلمات کلیدی استفاده کردید، سایت شما را جریمه می‌کند و شما گرفتار این الگوریتم می‌شوید. این الگوریتم یکی از الگوریتم‌های به درد بخور گوگل است که باعث می‌شود محتوا به دلیل استفاده بیش از اندازه از کلمات کلیدی، ظاهر زشتی پیدا نکند و علاوه‌بر آن کاربران با سایت‌های ناکارآمد روبه‌رو نشوند.

نقد و بررسی الگوریتم گوگل پاندا و تاثیر آن در تولید محتوای سئو شده

الگوریتم گوگل پاندا وظیفه دارد محتواهای باکیفیت را رتبه‌بندی کرده و محتواهای بی‌کیفیت را هم از گوگل شناسایی و حذف کند. الگوریتم پاندا به سایت‌هایی که ویژگی‌هایی به صورت زیر دارد، حساس است.

  • اگر کاربری در گوگل عبارتی را سرچ کرده و صفحه‌ای را باز کند که به جای رفع نیاز و سوال وی، پاسخ درستی را دریافت نکند.
  • سایت‌هایی که به جای ارائه محتوای ارزشمند تعداد انبوهی از بنرهای تبلیغاتی را به کاربر نمایش می‌دهند.
  • سایت‌هایی که در قبال دسترسی به مطلب و دانلود فایلی، شما را مجبور به عضویت در کانال خاصی در شبکه‌های اجتماعی می‌کنند.
  • مقاله‌هایی که محتوا بسیار کمی دارند، البته ملاک فقط کوتاه بودن محتوا نیست، بلکه کوتاه بودن محتوایی که ارزش و کیفیت پایینی دارد برای الگوریتم پاندا مهم است. بنابراین سایت‌هایی که محتوای کوتاه ولی با کیفیتی دارند دچار این الگوریتم نمی‌شوند.
  • سایت‌هایی که مقاله‌های بی‌کیفیت و ناکارآمدی به کاربر ارائه می‌دهند.
  • الگوریتم گوگل پاندا مقاله‌هایی که محتواهای تکراری و کپی شده از سایت‌های دیگر را به مخاطب ارائه می‌دهد را شناسایی می‌کند.
  • سایت‌هایی که توسط مخاطبین بلاک می‌شوند.
  • سایت‌هایی که از محتواهای نادرست و پر از غلط املایی استفاده می‌کنند.
  • سایت‌هایی که اعتباری ندارند مخصوصا سایت‌های فروشگاهی که اطلاعات مشتریان را ثبت می‌کنند.
  • سایت‌هایی که در یک محتوا از موضوعات مختلف صحبت می‌کند تا کاربران را به سمت صفحه خود هدایت کنند.

سایت خود را گرفتار الگوریتم گوگل پاندا نکنید زیرا باعث رتبه‌بندی بسیار پایین سایت شما شده که اخذ رنک بالا را برای شما سخت و مشکل‌ساز می‌کند. اگر می‌خواهید مطمئن شوید که دچار این الگوریتم شدید یا نه به احتمال زیاد مشکلات زیر برای سایت شما پیش آمده است.

  • کاهش ترافیک سایت
  • سایت خود را در صفحه اول گوگل پیدا نمی‌کنید.
  • سایت شما با وجود داشتن بک لینک دچار افت رتبه شده است.

نکته: گرفتار شدن در الگوریتم گوگل پاندا در قسمت جرایم وبمستر قابل شناسایی نخواهد بود.

الگوریتم پنگوئن و اهمیت آن در تولید محتوا بر اساس سئو

الگوریتم پنگوئن یکی از الگوریتم‌های گوگل است که جزئی از اصول سئو در تولید محتوا است. این الگوریتم وظیفه دارد سایت‌هایی که مشکوک به اسپم هستند را پیدا کند. مواردی که باعث می‌شود توسط این الگوریتم جریمه شوید به شرح زیر است:

  • لینک سازی از مواردی است که در رتبه‌بندی سایت تاثیرگذار است، اما استفاده بیش از اندازه از بک لینک‌ها به خصوص برای سایت‌هایی که هیچ فعالیتی ندارند باعث می‌شود گرفتار این الگوریتم شوند.
  • استفاده بیش از اندازه از کلمات کلیدی علاوه‌بر اینکه کاربران سایت شما را دیگر انتخاب نمی‌کنند، باعث اسپم شدن شما توسط الگوریتم پنگوئن می‌شود.

اهمیت الگوریتم کبوتر در تولید محتوا بر اساس سئو

الگوریتم کبوتر وظیفه دارد مکان و فاصله کاربر را بررسی کند. برای درک شدن راحت این موضوع بهتر است اینگونه خدمت شما بگوییم، که فرض کنید شما به دنبال یک مرکز خرید در شهر خودتان هستید. گوگل به جای اینکه لیست بلند بالایی از تمام مراکز خرید را در اختیار شما قرار دهد، مراکز خریدی که در شهر و استان شما وجود دارد را به شما معرفی می‌کند. این الگوریتم در رنک وب‌سایت‌ها بسیار موثر بوده و به نفع کسب و کار شماست، چون به این ترتیب کاربران شما را راحت‌تر پیدا می‌کنند.

نتیجه گیری

تولید محتوا بر اساس سئو، حرفه‌ای است که به سادگی میسر نمی‌شود و برای پیشرفت در این حوزه نیازمند صرف زمان و هزینه هستید. از طرفی مبحث سئو محتوا، بسیار حیاتی و مهم است که باید آن را به دست افراد کاربلد و حرفه‌ای بسپارید. بنابراین اگر می‌خواهید یک کسب و کار پررونق در حوزه دیجیتال مارکتینگ راه‌اندازی کنید، گروه HDM یکی از تیم‌هایی است که با کمک کارشناسان حرفه‌ای و متخصص می‌تواند شما را به اهدافتان برساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × یک =

۰۲۱-۸۸۶۹۰۸۱۸