بله اگر با تغییر مچ تایپ و تبدیل به براد،eligible شد، بید کیورد رو کاهش بدین.
اگه از not eligible در نیومد باید typing رو عوض کنید مثلاً با “ی” فارسی هست با”ی “ عربی کنید یا ممکنه یه کلمهای از نظر کاربر دو جور نوشته شه مثل “رپورتاژ یا ریپورتاژ” هر دو حالت رو امتحان کنید تا در نهایت بتونید کیورد رو الیجیبل کنید و اگر تلاش کردین و نشد هم مشکلی نیست.
keyword insertion یکی از آپشنهایی هست که موقع ادنویسی میتونید استفاده کنید.
وقتی کاربر یه عبارتی رو سرچ میکنه (سرچ ترم) با اون سرچ یه کیورد فایر میشه و وقتی شما از keyword insertion برای مثال تو هدلاین استفاده میکنید اون کیوردی که فایر میشه تو هدلاین قرار میگیره علاوه بر این، کیورد اینزرشن رو به جز هدلاین تو دسکریپشن هم میتونید استفاده کنید.
حالا چه کار میکنه؟
باعث میشه ارتباط بین اد و کیورد بالاتر بره در نتیجه ادرلونسی بالا میره و اسکور و رنک میره بالا و همینطور باعث میشه CTR افزایش پیدا کنه.
چطوری استفاده میکنیم؟
تو هدلاین یا دسکریپشنی که میخوایم استفاده کنیم این علامت رو میزنیم } و برامون میاره این گزینه رو و ازتون یه متن دیفالت میخواد که اگر به هر دلیلی اون کیورد نتونست قرار بگیره این دیفالت قرار بگیره.
حالا چرا نباید قرار بگیره؟ مثلاً کیورد بالای ۳۰ کاراکتر باشه نمیتونه تو هدلاین قرار بگیره و اینجور مواقع دیفالت قرار میگیره.
از نظر فنی میتونید این کار رو بکنید ولی انجام ندین، ما ادگروپ جدا میکنیم که score بهتری بگیریم، که ارتباط بین کیورد و متن ادها افزایش پیدا کنه، در نتیجه بهتره هر کیورد داخل یک ادگروپ که مرتبط با سایر کیوردها و متن ad و لندینگ پیج اون ادگروپ هست، اضافه بشه.
اگر disapproveکنه اصلاً نمایش نمیده، اگر limit کنه هم محدودش میکنه، ولی Eligible باشه ادتون نمایش میگیره ولی ممکنه پالیسی داشته باشه که بخونید یه گزینه read کنارش داره ببینید اون مورد چی هست.
برای مثال این مورد که شما میگین فقط تو کشور کاناداست و تبلیغ خرید و اجاره خونه تو اون کشور ممنوعه و اگر تارگتتون اونجا نباشه مشکلی نداره احتمالایه چیزی تو تبلیغتون هست که با خونه شباهت داره.
دیتای داشبورد ادز Realtime نیست بذارین روز بعد در مورد تغییرات روز قبل تصمیم بگیرین فرداش ببینید چه مقدار کلیک گرفتین چه مقدار نمایش و چه مقداری سهم سرچ. بعد اگه scoreهای دریافتی هم مناسب بود ad وExtensionها کامل بود برای Bid تصمیم بگیرید و این تغییرات رو یکجا و برای همه کیوردها ندین، با تحلیل دیتاها و در مورد کیوردهایی که نیاز به افزایش هزینه دارند، تغییرات بدین.
تفاوتی نداره میتونید هم یه لندینگ جدا برای تبلیغات گوگل داشته باشین یا دامنه دوم رو روی ir پارک کنید فقط اگر پارک کردین حواستون باشه که ریدایرکت نشه چون جز پالیسیهای گوگل هست و ساسپندتون میکنه.
برای کمپینهای ریتارگت
Target: یعنی تبلیغات فقط به کاربرانی که انتخاب میکنید نمایش داده بشه مثلاً شما یه لیست دارید از همه
کاربرهای سایت و وقتی گزینه تارگت رو انتخاب میکنید، تبلیغات رو فقط اون افراد میبینن.
Observation: حالا اگه observe رو زده باشید هر کاربری که keywordهای شما رو سرچ کنه تبلیغات شما رو میبینه ولی دیتای کاربرهای سایت رو میتونید به صورت مجزا ببینید و تحلیل کنید و همچنین میتونید از گزینه bid adj استفاده کنید.
audience برای ریتارگت کردن استفاده میشه و کاربرهایی که روی سایت شما وارد میشن با کدی که قرار دادید روی سایت به یه لیست که خودتون تعریف میکنید اضافه میشن و میتونید همون کاربرها رو ریتارگت کنید.
Customer list، لیست کاربرهای شماست که به صورت آفلاین دارید و شامل اطلاعات مشتریاتون هست که میتونید توی اکانت upload کنید و مجدد کمپین ریتارگت برای این کاربرها ران کنید.
اون سرچترم زیاد سرچ نداره و مشکلی هم نداره شاید بعداً eligible بشه و حجم سرچش زیاد بشه.
به این نکته توجه کنید که سرچ ترم فایر نمیشه keyword فایر میشه و با سرچ کاربر (سرچ ترم) یک keyword فایر میشه.
وقتی شما search term رو add یا Exclude نمیکنید یعنی جز کیوردهای شما نیست و جلوی ورودیاش هم گرفته نمیشه.
در قسمتassetها تو همون قسمت lead formیه گزینه csv هست اون رو بزنید بهتون خروجی میده.
Currency و Country و Time zone روی اکانت قابل تغییر نیستند.
این مورد برای اینکه lost by budget نداشته باشیم باجت رو بالاتر قرار میدیم.
شارژ اکانت، مقداری که در روز هزینه میکنیم و بودجه کمپین سه تا مورد کاملاً جدا از هم هستند و اگر شارژ اکانت ۳۰ لیر بود شما میتونید باجت رو ۱۰۰۰ لیر هم بذارین و ممکنه کمتر، بیشتر یا دقیق ۱۰۰۰ لیر هزینه کنید. برای کنترل هزینهها با تنظیم بید اینکارو انجام بدین.
اولی درصد مواقعی رو نشون میده که تبلیغ شما یا رقیبتون در ۴ جایگاه بالا بوده و دومی هم درصد مواقعی که در جایگاه اول نمایش گرفتید رو نشون میده.
اگه تازه لینک رو انجام دادید باید چند ساعت زمان بدید تا بتونید Goalهای آنالیتیکس رو توی پنل ادز ببینید.