نه مشکل ساز نمیشه و راهش فعال کردن cross domain tracking هست.
در قسمت لوکیشن این کشورها رو اکسکلود کنید.
turkey، India، Russia، us، Uk، France، Spain، Italy، Austria.
پرفورمنس رو خیلی راحت میشه بر اساس لوکیشن تحلیل کرد. داخل پنل ادز قسمت location این دیتا هست و کانورژنها و بقیه متریکها رو میتونید بر اساس لوکیشن ببینید.
مورد سرچ ترمها هم میتونید داخل آنالیتیکس بخش audience » geo» locationیه، secondary dimension search query بزنید و دیتا رو ببینید.
یه راه دیگه هم داره اینکه بر اساس کشور کمپین جدا کنید تا دیتا رو جدا بتونید ببینید.
برای اینکه customized message رو به کاربرها نشون بدید باید ابتداaudienceها رو درست تعریف کرده باشید، مثلاً اگر خدمات شما فروش هاست و دامین هست، میتونید یه audience list از کاربرهایی که هاست خریدن ولی دامین نخریدن درست کنید و برای خرید دامین این کاربرها رو ریتارگت کنید و به اونها ادهای خرید دامین رو نشون بدید. (Customized message) طبیعتا این کاربرها باید به لندینگ خرید دامین منتقل بشن (customized landing)
در سطح کمپین یه متریک داریم به اسم lost imp share by budgetمیتونید این متریک رو از داخل column اضافه کنید و بررسی کنید اگر روی کمپینتون lost by budget داشتید، باجت رو افزایش بدید. مقدار افزایش هم فرمول خاصی نداره ولی سعی کنید همیشه تغییرات رو طی چند مرحله و با شدت کم انجام بدید.
زمانی که دیتا سورس مطرح میشه شما عملاً دارین کاربرانی که اومدن توی سایت رو توی لیست میبرین ولی اگر صرفاً دستهبندی کنید دیگه کاربرانی که وارد سایت میشن مطرح نیستن برای مثال دارید میگید کلاً خانمها تو لیست باشن.
مگر اینکه هم بیاید لیست کاربران خودتون رو بگیرین هم دموگرافیکشو روی خانمها بذارید.
برای این منظور لازم هست که فقط کشور مدنظرتون رو تارگت کنید دیگه نیازی به اکسلود کردن ایران نیست. متأسفانه در قسمت لوکیشن امکان تارگت و اکسکلود کردن ایران وجود نداره
اگر CTR Expected رو پایین گرفتین یعنی نسبت کلیک به نمایش نسبت به جایگاهی که نمایش گرفتین خوب نبوده مثلاً بالای صفحه بودین ولی کلیک نسبت به بالای صفحه خوب نبوده. پس باید با نوشتن اد جذاب و اضافه کردن اکستنشنها نرخ کلیک رو بالاتر ببرید.
از طرفی اگر ورودی مرتبط باشه هم تأثیر داره ( سرچ ترم تمیز كردن) چون ممكنه با مورد غیر مرتبط نمایش پیدا کردین و كاربر بر روی تبلیغ شما کلیک نكرده.
پیشنهاد میشه نگاتیو نكنید شاید كاربر شما با این كلمه هم سرچ كنه ولی بیدش رو خیلی خیلی بیارین پایین کیوردهایی كه توش کلمه مردانه هست رو بیدش رو بالاتر قرار بدین.
اول ببینید مشکل از کجاست، از ad relevance شروع کنید و کیوردهایی که این مشکل رو دارند پیدا کنید با اضافه کردن این کیوردها به متن ادهاتون این مورد رو تقویت کنید. اگر مشکل از لندینگ پیج هست سعی کنید با بهبود محتوا و سرعت ( مخصوصاً روی موبایل)، این مورد رو تقویت کنید. اگر مشکل CTR هست، با نوشتن متن اد جذاب، اضافه کردن اکستنشنها این مورد رو تقویت کنید.
داشتن keyword insertion و پین کردنش مهمه، ولی میتونید ادتون رو به good تبدیل کنید اگر excellent نشد مشکلی نداره. سعی کنید رو هدلاینهای دیگه مانور بدین، از کال تو اکشن مناسب استفاده کنید، valueهاتون رو بنویسید، از کیوردها استفاده کنید، هدلاینها رو متفاوت بنویسید و… تا بتونید تبدیل به good کنید.
این کیوردها، سرچ کمی دارند. مشکلی نداره سعی کنید با تغییر مچ تایپ این کیوردها و تبدیل کردن آنها به مچ تایپ broad از این حالت خارج کنید یا با اضافه کردن کیوردهای دیگر ورودی را بیشتر کنید.
لزومی به پاز کردن کمپینها نیست، میتونید از گزینه پروموشن اکستنشن استفاده کنید. یا از گزینه Ad variations برای ادیت کلیه متن ادهاتون و اضافه کردن تخفیف به متن ادها به صورت یکجا استفاده کنید.
یکی از دلایل CTR پایین، میتونه نمایش گرفتن در جایگاههایی باشه که کمتر دیده شدین. ولی این رو وقتی میشه گفت که سایر موارد وضعیت قابل قبولی داشته باشن مثل وجود اکستنشن، داشتن متن اد جذاب و…
و این جمله هم کاملاً غلطه که فرمودین آخر صفحه ۲ نمایش میگیرم. در گوگل ادز صفحه اول و دوم معنی ندارد و گوگل جایگاه نمیفروشد و جایگاه شما ثابت نیست.
وقتی تیک unique رو در نوار آبی رنگ بالا، دریافت نمیکنید، یک هدلاین خیلی متفاوت از بقیه هدلاینها قرار بدین که از کلمات متفاوتتری در آن استفاده شده باشد.