تغییرات گوگل در تعریف نمایش تاپ

اشتراک گذاری مقاله

فهرست محتوا

مقالات مرتبط

آخرین تاریخ آپدیت: 13 خرداد 1403
زمان مطالعه: 2 دقیقه

13 خرداد 1403

گوگل طی آپدیت اخیر تعریف جدیدی از اصطلاح تاپ خود ارائه داده است که در این تغییر، توجه بیشتری به نمایش نتایج اورگانیک داشته است.

آخرین تغییرات گوگل در نمایش تاپ

به صورت کلی تبلیغات در جایگاه‌های بالاتر معمولا برتری بیشتری دارند. زیرا احتمال بیشتری برای دیده شدن تبلیغ از سمت کاربر وجود دارد و یک تبلیغ با جابجایی به جایگاه تبلیغاتی بالاتر، کلیک‌های بیشتری دریافت خواهد کرد. نمایش تاپ یکی از متریک‌های گوگل است که به تبلیغ دهنده تصویر و حسی از جایگاه نمایشش در نتایج گوگل می‌دهد. در واقع با استفاده از این متریک می‌توانید تاثیر تغییر در جایگاه خود را در روند کمپین و رفتار کاربر بررسی کنید. پیش‌تر گوگل چهار جایگاه ابتدایی نتایج را انحصارا به نتایج گوگل ادز اختصاص داده بود که اگرچه این نمایش همیشگی نبود اما در صورت تخصیص جایگاه، نتایج ارگانیک شانسی برای بودن در بین این چهار نتیجه را نداشتند. اما بر اساس تعریف جدید، نمایش تبلیغات در نتایج سرچ گوگل پویاتر از پیش خواهد بود و این تغییر متناسب با تغییرات گوگل در نمایش نتایج سرچ می‌باشد که در جهت بهبود رضایت و تجربه کاربر بوده است.

بر اساس اعلام گوگل، محدودیت این ابزار برای اختصاص چهار جایگاه ابتدایی به گوگل ادز متفاوت از قبل خواهد بود. اگر چه که این چهار جایگاه تاپ همچنان عموما متعلق به ادز می‌باشد اما، بسته به جستجوی کاربر، نتایج ارگانیک هم شانس قرار گرفتن در این جایگاه‌ها را خواهند داشت و جایگاه تاپ بسته به سرچ کاربر می‌تواند تلفیقی از ارگانیک و ادز باشد. بر اساس اعلام گوگل، جهت واجد شرایط بودن برای نمایش در نتایج تاپ، تبلیغ شما باید ادرنک لازم برای نمایش در این جایگاه را تامین کند. در واقع شانس نمایش شما در جایگاه تاپ بر اساس ترکیبی از کوآلیتی اسکور، حداقل اد رنک، زمینه جستجوی کاربر (مانند موقعیت، دستگاه، زمان جستجو، عبارات جستجو، سایر تبلیغات و نتایج موجود در صفحه و سایر سیگنال‌ها و ویژگی‌های کاربر) و تاثیر مورد انتظار assetها و سایر فرمت‌های آگهی رقم خواهد خورد.

با توجه به تعریف جدید نمایش تاپ، مقایسه این موارد می‌تواند محدود به رقبای ادز نبوده و گسترده‌تر و با درنظر گرفتن نتایج ارگانیک انجام شود.
 بنابراین میزان نمایش تاپ، درصدی از نمایش‌های شما خواهد بود که در هر قسمت در بالای صفحه‌ی سرچ گوگل در مجاور نتایج جستجوی ارگانیک نشان داده می‌شود و این نمایش می‌تواند به صورت ترکیبی از ادز و ارگانیک باشد و اولویت در این خصوص کیفیت مدنظر گوگل و رضایت کاربر خواهد بود.

یک پاسخ به “تغییرات گوگل در تعریف نمایش تاپ”

  1. دقیقا این موضوع رو حدود یکی دو هفته پیش متوجهش شدم. اینکه گوگل داره نتایج ادز رو تقریبا میاره قاطی نتایج ارگانیک و این به نظرم خوبی های زیادی داره:
    – نتایج ادز کمتر به چشم میان که واقعا تبلیغن و هرچقدر کم اما درصد کلیک روی اونها بالاتر میره.
    – اجحافی که در حق نتایج ارگانیک شده بود کمتر میشه 🙂
    – یوزر بیشتر راضی میشه!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 2 =

۰۲۱-۸۸۶۹۰۸۱۸

درخواست مشاوره