چالش‌های کارشناسان سئو با کارشناسان تولید محتوا

اشتراک گذاری مقاله

فهرست محتوا

مقالات مرتبط

آخرین تاریخ آپدیت: 13 خرداد 1403
زمان مطالعه: 3 دقیقه

13 خرداد 1403

SEO و محتوا دو جزء جدانشدنی از هم است. برای نتیجه بخش بودن پروژه، تیم سئو نیاز به محتوای با کیفیت و متناسب با نیاز کاربر دارد. ما در این مقاله سعی می‌کنیم در مورد ارتباط موثر بین دو تیم سئو و تولید محتوا صحبت کنیم. اینکه در این مسیر ممکن است چه چالش‌هایی وجود داشته باشد و برای رفع این چالش‌ها هر تیم می‌تواند چه کارهایی انجام دهد. در ادامه ی مقاله ما به صورت خلاصه 8 مورد از این چالش‌ها را مطرح می‌کنیم:

  • مورد تائید نبودن ساختار محتوا با نیاز تیم سئو: ممکن است تیم محتوا متناسب با عنوان درخواست شده از طرف تیم سئومحتوایی رو آماده کند که کیفیت خوبی هم دارد اما محتوای موردانتظار تیم سئو نیست. برای اینکه ساختار محتوا، دقیقا متناسب با نیازهایتیم سئو باشد و از  نوشتن سلیقه‌ای پرهیز شود قبل از نوشتن محتوا تیم سئو می‌تواند ساختار مورد نظر و انتظارات خود را به تیم محتوامنتقل کند.  اینکه محتوا باید از کجا شروع شود و در مسیر به چه مواردی اشاره شود و در پایان به چه چیزهایی اشاره شود.  
  • استفاده نادرست از کلمات کلیدی: ممکن است در محتوا کلمه‌ی کلیدی خاصی مدنظر تیم سئو باشد. تیم سئو باید کلمات کلیدی اصلی و فرعی را به تیم تولید محتوا اعلام کند. همچنین تیم تولید محتوا باید از این کلمات به درستی استفاده کند و از استفاده‌ی افراطی کلمه کلیدی در محتوا پرهیز کند. استفاده‌ی بیش از حد و بیهود از کلمات کلیدی در متن نه تنها تاثیر مثبت ندارد بلکه باعث افت کیفیت محتوا هم می‎شود.
  • عدم تناسب محتوا با نوع صفحه: با یک مثال به راحتی می‌توان متوجه این نکته شد که نوع صفحه تا چه حد می‌تواند در نوشتن محتوا تاثیرگذار باشد. مثلا شما به عنوان تیم تولید محتوا اگر بخواهید در مورد خدمات سئو بنویسید اول باید به نوع صفحه توجه کنید اگر این محتوا برای صفحه‌ی بلاگ باشد، باید با مقدمه شروع شود و بعد در مورد اینکه (خدمات سئو چیست) صحبت می‌کنید و در نهایت هم با جمع‌بندی مقاله رو تموم می‌کنید حالا اگر به جای صفحه بلاگ این محتوا برای صفحه سرویس باشد، ساختار محتوا کاملا متفاوت می‌شود. در این صفحه فقط باید خدمات سئویی که ارائه می‌دهیم را معرفی کنیم و اصلا نیازی هم به جمع‌بندی و مقدمه ندارد.  
  • عدم تناسب محتوا با نیاز کاربر : تیم سئو، کاربری که محتوا مورد نیازش است و از آن استفاده می‌کند را به خوبی می‌شناسد و می‌داند با چه هدفی به سراغ این محتوا می‌آید اگر تیم سئو هدف کاربر از سرچ کلمه را به تیم محتوا اعلام کند تیم محتوا می‌تواند محتوایی همسو با نیاز کاربر و کاملا کاربردی بنویسد.
  • حساسیت نسبت به بازنویسی محتوا: یکی از نکات مهمی که گوگل هم روی آن حساسیت دارد بازنویسی محتوا از وبسایت‌رقبا است. تیم محتوا اگر منبعی برای محتوای درخواست شده پیدا نکرد می‌تواند در این مورد از تیم سئو یا کارفرما کمک بگیرد و در انتهای هر محتوا برای اعتبار بخشیدن به محتوا منابع را هم حتما ذکر کند.
  • عدم استفاده از بدیهیات در محتوا: برای تیم سئو اهمیت بسیاری دارد که در محتوا از نوشتن محتوای تکراری یا خیلی بدیهی پرهیز شود، چون به هیچ عنوان برای کاربر جذاب نیست و باعث می‌شود کاربر تا انتهای محتوا رو نخواند و صفحه را ترک کند.
  • عدم دقت به لحن محتوا و حساسیت های هر بیزینس: لازم است قبل از نوشتن، تیم تولید محتوا بداند که این محتوا برای چه بیزینسی است و حتما در مورد لحن محتوا تحقیق انجام دهد. محتوا باید متناسب با لحن بیزینس باشد از این رو بهتر است قبل از شروع پروژه با کارفرما، در مورد لحن صحبت شود. همچنین هر بیزینسی ممکن است یک سری حساسیت ها داشته باشد که به هر دلیلی نخواهد در محتواها به آن اشاره شود یا بالعکس بخواهد در محتواها حتما به آن اشاره شود، بهتر است تیم تولید محتوا حتما از این حساسیت ها آگاه باشد.
  • عدم استفاده از خلاقیت در محتوا به خصوص در تیترها: لازم است محتوایی که نوشته می‌شود نسبت به محتوای رقبا برای کاربر مفیدتر و جذاب‌تر باشد. یکی از مواردی که به راحتی می‌توان با آن کاربر را جذب محتوا کرد تیتر محتواست. هر چه تیترها خلاقانه و متفاوت‌تر باشد برای کاربر جذاب‌تر است.

رعایت این نکات باعث می‌شود که نه تنها محتوا جذابی برای کاربران منتشر شود، بلکه در گوگل نیز رتبه بگیرد. با خواندن مقاله چه محتوایی در گوگل رتبه می‌گیرد، اطلاعات بیشتری در این خصوص کسب کنید.

جمع‌بندی:

به صورت خلاصه برای اینکه تیم محتوا بتواند محتوای مورد تائید تیم سئو را بنویسد علاوه بر خلاقیت و تخصص در حوزه‌ی تولید محتوا لازم است دید و شناخت نسبی که تیم سئو بدست آورده را هم کسب کند به این منظور بهتر است به صورت مداوم با تیم سئو در ارتباط باشد و تیم سئو هم باید بتواند با شفافیت خواسته‌ی خود را به تیم محتوا منتقل کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 15 =

۰۲۱-۸۸۶۹۰۸۱۸

درخواست مشاوره