افزودن کلمات کلیدی منفی در گوگل ادز

اشتراک گذاری مقاله

فهرست محتوا

مقالات مرتبط

آخرین تاریخ آپدیت: 6 شهریور 1403
زمان مطالعه: 3 دقیقه

6 شهریور 1403

در گوگل ادز و حوزه تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) هدف، قرار دادن مخاطب مناسب برای به حداکثر رساندن اثربخشی و بازگشت سرمایه (ROI) است. همانطور که انتخاب کلمات کلیدی مرتبط برای جذب مشتریان بالقوه حیاتی است، غفلت از کلمات کلیدی منفی می‌تواند منجر به هزینه‌های تبلیغاتی بیهوده و عملکرد ضعیف کمپین شود.

کلمات کلیدی منفی به عنوان یک فیلتر عمل کرده و تضمین می کند که تبلیغات شما در جستجوهای نامربوط ظاهر نمی شود و در نهایت باعث صرفه جویی در هزینه و بهبود هدف گذاری تبلیغات شما می‌شود. در این مقاله به مفهوم کلمات کلیدی منفی و اهمیت آن می‌پردازیم.

کلمات کلیدی منفی چیست؟

کلمات کلیدی منفی عبارت‌ها یا عباراتی هستند که شما نمی‌خواهید هیچ ورودی از این کلمات داشته باشید و وقتی عبارت جستجوی کاربر حاوی یکی از این کلمات کلیدی منفی باشد، تبلیغات شما نمایش داده نمی‌شود و از هدر رفتن بودجه شما برای کلیک‌ها و نمایش‌های نامربوط جلوگیری می‌کند.

بهترین کلمات کلیدی منفی آنهایی هستند که معمولاً در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند و به صنعت شما مرتبط نیستند. با این حال، توجه به این نکته ضروری است که هر صنعتی منحصر به فرد است، بنابراین لازم است بنا به حوزه کسب و کار خود این کلمات منفی (Negative Keywords) را پیدا کنید.

چرا از کلمات کلیدی منفی استفاده می‌کنیم؟

بهبود هدف‌گذاری:

هدف اصلی کلمات کلیدی منفی جلوگیری از نمایش تبلیغات شما در جستجوهایی است که به محصولات، خدمات یا مخاطبان هدف شما مرتبط نیستند. با تعیین کلمات کلیدی منفی، می توانید هدف گذاری تبلیغات خود را اصلاح کنید و اطمینان حاصل کنید که تبلیغات شما به مرتبط ترین بالقوه هایی که احتمال بیشتری برای تبدیل شدن به مشتری دارند می‌رسد.

صرفه جویی در زمان و هزینه:

استفاده از کلمات کلیدی منفی به شما این امکان را می‌دهد که جستجوهای نامربوط را فیلتر کنید و در هزینه‌های تبلیغاتی صرفه جویی کنید. این کار در نهایت بازگشت سرمایه (ROI) را برای کمپین‌های تبلیغاتی شما به حداکثر می‌رساند.

چگونه کلمات کلیدی منفی را شناسایی کنیم؟

از همان ابتدا، مهم است که تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهید تا بتوانید زبان مخاطبان هدف خود را هنگام جستجوی محصول، خدمات و محتوای خود درک کنید. این شامل تجزیه و تحلیل، مقایسه و اولویت بندی بهترین کلمات کلیدی برای سایت شما است.

شما می‌توانید به طور همزمان شروع به انتخاب عباراتی برای افزودن به لیست کلمات کلیدی منفی خود کنید. برای مثال، اگر «کفش‌های دویدن» می‌فروشید، احتمالاً می‌خواهید به جستجوگرانی که به دنبال «کفش‌های پاشنه بلند» یا «کفش‌های رقص» هستند نشان داده نشوید. بنابراین، آن عبارات خاص را می توان برای اطمینان از اضافه شدن آن‌ها به لیست کلمات کلیدی منفی در هنگام ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی یادداشت کرد.

افزودن کلمات کلیدی منفی در داشبورد گوگل ادز

برای افزودن کلمات کلیدی منفی در داشبورد گوگل ادز به بخش “Campaign” و سپس”Search keywords” بروید و از قسمت بالا “Negative search keywords”  را انتخاب کنید.

سپس روی “+” کلیک کنید تا بتوانید کلمات کلیدی منفی مورد نظر را اضافه کنید.

شما می‌توانید هم در سطح کمپین و یا در سطح گروه تبلیغاتی (ad group) کلمات کلیدی منفی اضافه کنید.

* هنگام اضافه کردن کلمات کلیدی منفی انتخابی خود، مطمئن شوید که کلمات کلیدی را با فرمت صحیح بسته به تطابق کلمه کلیدی (Match type)  انتخاب کردید.

به طور کلی هنگام راه‌اندازی یک کمپین جدید، استفاده از کلمات کلیدی منفی می‌تواند به شما این امکان را بدهد تا در هزینه‌های تبلیغاتی صرفه جویی کنید.

در نهایت ایجاد یک لیست کلیدواژه منفی کاملاً فکر شده یک گام اساسی در بهینه سازی کمپین‌های PPC شما است. با جلوگیری از نمایش تبلیغات خود در جستجوهای نامربوط، هدف گذاری تبلیغات را به میزان قابل توجهی بهبود می‌بخشید، نرخ کلیک را افزایش می‌دهید و بیشترین استفاده را از بودجه خود خواهید برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − ده =

۰۲۱-۸۸۶۹۰۸۱۸

درخواست مشاوره