بید استراتژی Target CPA چیست؟

اشتراک گذاری مقاله

فهرست محتوا

مقالات مرتبط

آخرین تاریخ آپدیت: 14 مهر 1403
زمان مطالعه: 3 دقیقه

14 مهر 1403

بید استراتژی تارگتت سی پی ای چیست و مناسب چه کمپین‌هایی است؟ در این مقاله می‌خواهیم به‌صورت تخصصی به تارگت سی پی ای بپردازیم و مواردی که نیاز است برای استفاده از این بید استراتژی بدانید را توضیح دهیم. در کمپین‌های سرچ گوگل دو نوع بید استراتژی اصلی وجود دارد که شامل بید استراتژی منوآل و اتومیتد می‌باشد و در کمپین‌ها می‌توانید از این بید استراتژی‌ها استفاده کنید. بید استراتژی‌های مکسیمایز (Automated) شامل موارد زیر می‌شوند:
  • Maximize clicks
  • Maximize conversion
  • Target impression share
  • Target ROAS
  • Target CPA
  • Maximize conversion value

پیش‌نیازهای استفاده از بید استراتژی Target CPA

استفاده از این بید استراتژی نیازمند این است که برخی از قواعد پیش‌نیاز استفاده از این بید استراتژی‌ها را بدانیم. یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در نظر داشته باشید این است که باید حداقل از دوهفته قبل کانورژن‌ها به‌درستی روی کمپین ست شده باشند و از درستی دیتای کانورژن‌ها اطمینان حاصل کنید؛ اگر کمپینی دیتای کانورژن نداشته باشد نمی‌توانید از این بید استراتژی‌ها استفاده کنید و همانطور که در تصویر پایین می‌بینید وقتی کانورژنی ست نشده باشد، هیچ CPA پیشنهادی دریافت نخواهید کرد. بید استراتژی تارگت سی پی ای نکات مربوط به ست کردن کانورژن برای استفاده از بید استراتژی‌ Target CPA
  • کانورژن حتما باید به‌صورت پرایمری باشد. (کانورژن‌های سکندری شامل این بید استراتژی‌ نمی‌شوند.)
  • لرنینگ اکانت در حالت اتوماتیک 5 روز زمان می‌برد و تا لرنینگ به‌صورت کامل انجام نشده‌است، نباید هیچ تغییری روی کمپین اعمال شود.

عملکرد دقیق گوگل در بید استراتژی تارگت سی‌ پی ‌ای

در تارگت سی‌پی‌ای (Target CPA)، گوگل ادز بر اساس دیتایی که از کانورژن‌ها در اختیار دارد و براساس اینکه در چند هفته گذشته تعداد این کانورژن‌ها به‌ چه‌صورت بوده، سعی می‌کند تبلیغ شما را بیشتر در زمان‌هایی که میانگین هزینه هر کلیک (CPC) مناسب و بهینه است و شرایط نمایش گرفتن دارید، نمایش دهد. تارگت سی پی ای در واقع به‌عنوان زیر مجموعه مکسیمایز کانورژن محسوب می‌شود. اگر بید استراتژی مکسیمایز کانورژن را برای کمپین انتخاب کنیم رویکرد به این صورت خواهد بود که با توجه به بودجه روزانه‌ای که تعیین شده‌است سعی می‌کند تا بتواند با آن بودجه‌ تا جایی که امکان دارد بیش‌ترین تعداد کانورژن را دریافت کند. در اجرای استراتژی تارگت سی پی ای از شما می‌خواهد یک سی پی ای تعیین کنید (متوسط مبلغی که حاضرید برای کانورژن بپردازید.)  CPA تعیین شده توسط شما، میانگین مبلغی است که حاضرید، برای یک کانورژن بپردازید. بید استراتژی Target CPA، سعی می‌کند با توجه به این عدد مشخص شده، بتواند بیش‌ترین تعداد کانورژن را دریافت کند و به‌دلیل اینکه تمایل دارد بیش‌ترین تعداد کانورژن را دریافت کند، سعی می‌کند قیمت‌های بیشتری را برای کلیک‌های ارزشمند‌تر و برای کلیک‌های کم‌ارزش‌تر پیشنهادات کم‌تری را تعیین کند. بید استراتژی تارگت سی پی ای

جمع‌بندی

در این مقاله از آژانس HDM به بررسی دقیق بید استراتژی Target CPA پرداختیم، درنهایت درنظر داشته باشید که برخی از کانورژن‌ها ممکن است بیشتر از مقدار هدف تعیین شده توسط شما هزینه داشته باشند و برخی ممکن است هزینه کمتری داشته باشند؛ اما در مجموع گوگل ادز سعی می‌کند هزینه هر کانورژن شما را برابر با CPA تعیین شده، نگه دارد. به‌عنوان مثال اگر تارگت سی‌پی‌ای خود را روی 10 دلار تنظیم کنید، گوگل ادز به‌طور خودکار قیمت‌های پیشنهادی شما را به‌گونه‌ای تنظیم خواهد کرد که به‌طور میانگین با 10دلار بتواند بیش‌ترین کانورژن را دریافت کند. همچنین تعیین یک CPC بسیار کم، ممکن است باعث شود کلیک‌هایی که می‌توانند منجر به کانورژن شوند را از دست بدهید و درنتیجه تعداد کل کانورژن‌ها، کاهش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 2 =

۰۲۱-۸۸۶۹۰۸۱۸

درخواست مشاوره