تاثیر کمپین‌های ویدئویی،دیسپلی و ریتارگت بر کانورژن‌های دریافتی

اشتراک گذاری مقاله

فهرست محتوا

مقالات مرتبط

آخرین تاریخ آپدیت: 16 مرداد 1403
زمان مطالعه: 2 دقیقه

16 مرداد 1403

در این مقاله قصد داریم به اهمیت کمپین های ویدئویی، ریتارگت، دیسپلی و همینطور کمپین های سرچ بر اساس برند و محصول بر دریاف کانوژن بپردازیم.
قبل هر چیزی باید بدونیم که تبدیل‌های کمکی ( assisted conversions  ) به هر تبدیلی گفته می‌شود که یک کانال معین در آن مشارکت داشته است، اما آن کانال آخرین کانالی نبوده است که کاربران قبل از تبدیل با آن تعامل داشته‌اند.

هنگامی که دیتای جمع آوری شده کمپین‌های گفته شده رو بررسی کردین و مشاهده کردین که کانورژن به تعداد کافی دریافت نشده، کمپین رو پاز نکنید !

در دشبرد گوگل ادز به tools & settings بروید و attribution رو کلیک کنید، در ستون سمت چپ assisted conversions  رو بزنید. در این گزارش، ستون هایی داریم که هر کدام بیانگر اطلاعاتی درباره دیتاهای مورد نیاز ما هستند.

حال به تفسیر هر یک از ستون هایی که برای تحلیل عملکرد کمپین نیاز هستند می‌پردازیم :

گزارش «Assisted conversions» نشان می‌دهد که یک نت‌ورک، کمپین، گروه تبلیغات (یا سایر ابعاد ارزش) چند بار در مسیر تبدیل ظاهر می‌شود. اگر یک تعامل تبلیغاتی (به‌عنوان مثال، یک کلیک یا تبدیل YouTube Engaged-view) به تبدیل کمک کند، اما تعامل تبلیغاتی بلافاصله قبل از آن تبدیل نباشد، به آن «click and view assist» می‌گویند. اگر یک تعامل تبلیغاتی مستقیماً قبل از تبدیل اتفاق بیفتد، به آن “Last click conversion” می‌گویند. قبل از یک تبدیل، چندین تعامل تبلیغاتی کمکی انجام می‌شود، بنابراین احتمالاً تعداد «Click and view assists» بیشتر از کل تبدیل‌ها خواهد بود.
به بیان ساده‌تر، last click conversion مربوط به کانورژن‌های مستقیم و Click and view assists مربوط به کانورژن‌های غیرمستقیم می‌باشد و به کمک assist / last click conversions می‌توانید ارزش کمپین‌ها را بر اساس نسبت کانورژن‌های غیرمستقیم به مستقیم بسنجید (اگر این عدد بیشتر از 2 باشد، کمپین مناسبی دارید).
در آخر این مورد را متوجه می‌شوید که کمپین‌های بررسی‌شده در دریافت کانورژن‌ها بسیار کمک‌کننده بوده‌اند و نباید حذف شوند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 4 =

۰۲۱-۸۸۶۹۰۸۱۸

درخواست مشاوره