سئو اینستاگرام چیست و چگونه کار می‌کند؟

اشتراک گذاری مقاله

فهرست محتوا

مقالات مرتبط

آخرین تاریخ آپدیت: 28 تیر 1403
زمان مطالعه: 5 دقیقه

28 تیر 1403

سوشال مدیا خصوصا اینستاگرام در این روزها بسیار طرفدار دارد و کسب‌وکارهای زیادی از آن برای فروش محصول و خدمات خود استفاده می‌کنند. شاید برایتان جالب باشد که ما مفهومی به نام سئو اینستاگرام داریم و می‌توانیم از آن برای بیشتر دیده شدن صفحه اینستاگرامی خود استفاده کنیم. در واقع مفهوم سئو اینستاگرام به بهینه‌سازی صفحه اینستاگرام برای بهتر و بیشتر دیده شدن توسط کاربران این سوشال مدیا گفته می‌شود.

در این مقاله موارد زیر را بررسی می کنیم:

  • سئو اینستاگرام چیست و چگونه کار می‌کند؟
  • چرا سئو اینستاگرام برای کسب‌وکارها اهمیت دارد؟
  • فاکتورهای مهم در سئو اینستاگرام کدام است؟
سئو اینستاگرام چیست؟

سئو اینستاگرام چیست؟

سئو اینستاگرام در واقع به بهینه‌سازی صفحه اینستاگرام در نتایج جستجوی این پلتفرم گفته می‌شود. وقتی کاربران در نوار جستجوی اینستاگرام کلمه‌ای مرتبط با کسب‌و‌کار شما را جستجو می‌کنند، صفحه شما در نتایج بالاتر برای آن‌ها نمایش داده می‌شود. دقیقا مانند تصویر زیر:

آموزش سئو اینستاگرام و اهمیت آن

البته سئو اینستاگرام تنها به این مورد ختم نمی‌شود و به بهینه‌سازی صفحه اینستاگرام برای نتایج گوگل هم گفته می‌شود.

هر چه افراد بیشتری محتوای صفحه اینستاگرامی شما را ببینند، شانس شما برای افزایش فالوور و گرفتن تعامل، بالاتر می‌رود.

چرا سئو اینستاگرام برای کسب‌و‌کارها اهمیت دارد؟

از آنجا که کاربران پلتفرم اینستاگرام بسیار است و کسب‌وکارهای زیادی از آن برای فروش محصولات و خدمات خود استفاده می‌کنند، نیاز است که صفحه اینستاگرام شما هم برای جستجوی خود پلتفرم و هم برای گوگل بهینه شود.

همان‌طور که در پاراگراف قبل هم گفتیم، سئو اینستاگرام به کسب‌و‌کارها کمک می‌کند تا کاربران بیشتری با محتوای صفحه آن‌ها ارتباط برقرار کنند که این ارتباط منجر به افزایش فالوور و تعامل بیشتر می‌شود. از این رو اهمیت بسیار زیادی دارد. در ادامه فاکتورهای مهم برای بهینه‌سازی صفحه اینستاگرام را برای شما نام برده و توضیح می‌دهیم.

سئو اینستاگرام چگونه کار می کند؟

فاکتورهای مهم در سئو اینستاگرام کدام است؟

برای بهینه‌سازی صفحه اینستاگرام نیاز است فاکتورهای مهمی رعایت شود که در این قسمت به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

بهینه‌سازی اسم پیج اینستاگرامی با توجه به سئو:

برای این‌که اینستاگرام محتوای صفحه شما را بهتر درک کند و به کاربران مرتبط نمایش دهد، نیاز است که نام صفحه، مرتبط با کسب‌و‌کار و محتوای صفحه شما باشد. به طور مثال اگر شما فردی هستید که خدمات سئو ارائه می‌دهید، برای این‌که کاربران در نوار جستجو به صفحه شما برسند نیاز است که کلمه خدمات سئو را کنار اسم خود قرار دهید تا به محض جستجوی کاربر در نوار جستجوی اینستاگرام، نام صفحه شما نمایش داده شود.

بهینه‌سازی بیو اینستاگرام با توجه به فاکتورهای سئو:

یکی از اقدامات مهمی که به سئو اینستاگرام صفحه شما کمک می‌کند، بهینه‌سازی بیو بر اساس کلمات کلیدی پر سرچ است. این دقیقا به چه معناست؟ یعنی اگر شما در زمینه سئو سایت فعالیت می‌کنید کلمه با جستجوی بالا را در بیو خود ابتدای آن قرار بدهید تا مخاطبان شما با جستجوی این کلمه سریع‌تر به صفحه شما برسند. هنگام نوشتن بیو اینستاگرام خود به این موارد توجه کنید:

  • شما که هستید؟
  • محتوای شما در رابطه با چیست؟
  • چه کلماتی برای رسیدن سریع کاربران به محتوای شما کمک می‌کند؟

جواب این سوال به شما کمک می‌کند تا یک بیو بهینه برای صفحه خود بنویسید.

قرار دادن Alt text برای پست‌های صفحه اینستاگرام

Alt text به معنای متن جایگزین درست مانند آلت تصاویر و ویدئو در فرایند سئو سایت است. متن جایگزین در اینستاگرام برای سئو آن بسیار مهم است. زیرا کمک می‌کند محتوای شما را بهتر درک کند و به کاربران بیشتری نمایش دهد.

این سه فاکتور اولیه برای سئو اینستاگرام بسیار اهمیت دارد اما نیاز است که موارد بیشتری را هم برای آن رعایت کنید.

فاکتورهای مهم بهینه‌سازی سئو اینستاگرام

فاکتورهای مهم بهینه‌سازی سئو اینستاگرام

برای بهبود صفحه شخصی یا کسب‌وکاری خود در اینستاگرام نیاز است اقداماتی را انجام دهید که در این قسمت برای شما لیست کرده‌ایم:

  • محتوای کاربرپسند تولید کنید:

محتوای کاربرپسند تعامل مخاطبان را با صفحه شما بالا می‌برد. اگر محتوایی مورد پسند کاربران باشد، میزان اشتراک گذاری، قرار دادن کامنت و ذخیره آن پست بالا می‌رود و همین اقدامات به اینستاگرام این سیگنال را می‌دهد که محتوای شما مورد پسند کاربر است. در نتیجه به افراد بیشتری نمایش می‌دهد و افزایش فالوور را برای صفحه شما به دنبال دارد.

  • به پرسونای مخاطب خود در اینستاگرام دقت کنید:

منظور این است که اگر شما صفحه‌ای با موضوع سئو دارید، محتوایی با همین مضمون تولید کنید. مخاطبانی که صفحه شما را دنبال می‌کنند به دنبال محتوای جدید در رابطه با همین موضوع هستند.

  • از کلمات کلیدی پر جستجو در کپشن‌های خود استفاده کنید:

کلمات کلیدی پر سرچ را پیدا کنید و از آن‌ها در کپشن پست‌های اینستاگرام استفاده کنید تا کاربران با جستجوی آن کلمات به صفحه و محتوای شما هدایت شوند.

  • از هشتگ‌های پر مخاطب با جستجوی بالا استفاده کنید:

بسیاری از کاربران در اینستاگرام، برای اینکه سریع‌تر به محتوای مورد نظر خود برسند، هشتگ مربوط به آن را جستجو می‌کنند و معمولا بر روی هشتگی کلیک می‌کنند که پرمخاطب‌تر باشد.

  • برای ویدئو خود از زیرنویس استفاده کنید:

زیرنویس ویدئو تعامل کاربران را بالاتر می‌برد و محتوای شما را برای اینستاگرام قابل فهم‌تر می‌کند.

  • پست خود را در زمان مناسب منتشر کنید:

انتشار پست در زمان مناسب باعث می‌شود تا مخاطبان بیشتری پست شما را مشاهده کنند و در نتیجه تعامل بالاتری با آن داشته باشند. برای پیدا کردن زمان مناسب انتشار پست می‌توانید از اینسایت پیج خود کمک بگیرید.

  • بررسی اینسایت و رفتار مخاطبان خود را فراموش نکنید:

بررسی اینسایت پیج به شما کمک می‌کند تا کاربران خود را بهتر بشناسید و پیدا کنید که آن‌ها با کدام پست شما تعامل بالاتری داشتند. این کار به شما برای ادامه تولید محتوا بسیار کمک می‌کند.

  • در بیو اینستاگرام صفحه خود از لینک راهنما و لوکیشن استفاده کنید:

استفاده از لینک راهنما و لوکیشن به مخاطبان صفحه شما کمک می‌کند تا راحت‌تر مواردی که به دنبال آن است را در صفحه شما پیدا کند. فرض کنید که شما فروش دوره آموزشی دارید و لینک صفحه سایت خود را در بیو اینستاگرام خود قرار می‌دهید. کاربران وقتی برای ثبت‌نام وارد پیج شما می‌شوند، لینک را راحت پیدا می‌کنند و آمار ثبت‌نامی دوره شما بالاتر می‌رود.

  • با صفحاتی که مرتبط با موضوع محتوایی شما هستند تعامل کنید:

یکی از اقداماتی که به شما کمک می‌کند تا افزایش فالوور داشته باشید و در نوار جستجوی اینستاگرام بهتر دیده شوید، تعامل داشتن با صفحات مرتبط با موضوع شما است.

نتیجه گیری

در این مقاله از سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ HDM یاد گرفتیم که سئو اینستاگرام چیست، چگونه کار می‌کند و فاکتورهای مهم آن کدام است. سئو مفهومی است که معمولا برای سایت در فضای وب معنا پیدا می‌کند اما در این مقاله متوجه شدیم که برای پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام یا یوتیوب هم سئو انجام می‌شود. اگر نمی‌دانید که سئو یوتیوب چیست؟ ما در سایت hdm محتوایی برای آن داریم. در ادامه اگر سوالی در این رابطه دارید قسمت کامنت‌ها از ما بپرسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =

۰۲۱-۸۸۶۹۰۸۱۸

درخواست مشاوره