مانیتایز یوتیوب Youtube monetization

اشتراک گذاری مقاله

فهرست محتوا

مقالات مرتبط

آخرین تاریخ آپدیت: 24 مرداد 1403
زمان مطالعه: 5 دقیقه

24 مرداد 1403

یوتیوب فرصت‌های بی‌شماری برای کسب درآمد از طریق محتوای ویدیویی فراهم کرده است. اما برای شروع درآمدزایی، نیازمند عبور از مراحلی دقیق و رعایت استانداردهای خاصی هستید. از رسیدن به حد نصاب تعداد سابسکرایبر گرفته تا جذب ساعات واچ‌تایم کافی، هر جزء در موفقیت کانال شما نقش بنیادینی دارد. در این مقاله، ما شما را با گام‌های اساسی و نکات کلیدی لازم برای فعال سازی مانیتایز کانال یوتیوب آشنا می‌کنیم. آماده‌اید تا با ما وارد این سفر شگفت‌انگیز شوید؟ بیایید شروع کنیم!

مرحله اولِ برای درآمدزایی از کانال یوتیوب

مانیتایز کانال یوتیوب دو مرحله دارد.، در مرحله اول با بدست آوردن ۵۰۰ سابسکرایبر و ۳۰۰۰ساعت واچ‌تایم، قابلیت Membership یوتیوب برای کانال فعال می‌شود.

خلاصه‌ای درباره قابلیت Membership کانال یوتیوب

فعال شدن این قابلیت برای یک کانال یوتیوب، مخاطبین در کنار دکمه Subscribe با دکمه Join روبرو می‌شوند که می‌توانند در ازای پرداخت هزینه برای حمایت از صاحب کانال و محتوا، بج و یا ایموجی و … در کنار اسم خود دریافت کنند. همچنین تولیدکنندگان محتوا می‌توانند محتواهایی با عنوان Member – only videos برای این دسته از افراد کانال خود منتشر کنند.

خلاصه‌ای درباره قابلیت Membership کانال یوتیوب

هزینه Membership و یا عضویت در یک کانال یوتیوب در کشورهای مختلف متفاوت است. از این لینک می‌توانید لیست هزینه‌های عضویت در کانال‌های یوتیوب را به تفکیک کشور مشاهده کنید.

آمریکا و کانادا:

https://support.google.com/youtube/answer/10119895?hl=en&ref_topic=9153998&sjid=16407653616747510496-EU

مرحله دومِ، شرط اصلی برای درآمدزایی از یوتیوب

در مرحله دوم مانیتایز کانال یوتیوب، با دست‌یابی به ۴۰۰۰ ساعت واچ‌تایم و ۱۰۰۰ سابسکرایبر قابلیت دریافت هزینه در ازای تماشای تبلیغ توسط کاربر حین ویدئو در کانال فعال می‌شود.

در این مرحله، مخاطبین ویدئوهای شما حین تماشا ویدئوهایتان، تبلیغ‌هایی مشاهده می‌کنند و یوتیوب در ازای نمایش تبلیغ به شما هزینه پرداخت می‌کند.

مرحله دومِ، شرط اصلی برای درآمدزایی از یوتیوب

رسیدن به شرایط مانیتایز کانال یوتیوب

بعد از رسیدن به شرایط مانیتایز کانال یوتیوب، یعنی ۴۰۰۰ ساعت واچ‌تایم و ۱۰۰۰ سابسکرایبر باید به ترتیب مراحل زیر را طی کنید.

در مرحله اول، باید موافقت خود را با قوانین یوتیوب اعلام کنید.

رسیدن به شرایط مانیتایز کانال یوتیوب

بعد از این مرحله، باید اکانت یوتیوب خود را به یک حساب ادسنس  متصل کنید.

حساب ادسنس

بعد از اینکه اکانت یوتیوب خودتان را به حساب ادسنس متصل کردید، کانال یوتیوب شما در صف بررسی قرار می‌گیرد تا یوتیوب بررسی کند که همه قوانین را رعایت کرده باشید. اگر در این مرحله اکانت شما ایرادی داشته باشد، درخواست شما رد می‌شود و باید ۳۰ الی ۶۰ روز منتظر بمانید تا بتوانید مجدد درخواست مانیتایز کانال خود را ثبت کنید.

پروسه بررسی کانال شما توسط یوتیوب ممکن است بین چندروز تا چند هفته زمان ببرد. این مدت زمان به میزان رعایت قوانین در محتواها، تعداد محتواها و تمیز بودن آن بستگی دارد.

هرچقدر شفاف‌تر و واضح‌تر عمل کرده باشید، این فرآیند سریع‌تر انجام می‌شود.

در نهایت، گوگل با ارسال ایمیلی نتیجه تصمیم خود را به شما اعلام خواهد کرد.

مرحله آخر، دریافت ایمیل تایید از گوگل

 بعد از اینکه گوگل ایمیل تایید درخواست مانیتایز را برای شما ارسال کرد، فرآیند کسب درآمد شما با مشخص کردن اولویت‌ها آغاز خواهد شد.

مشخص کردن اولویت یعنی مشخص کنید امکان پخش تبلیغ و کسب‌ درآمد برای کدام‌یک از ویدئوهایتان فعال باشد.

برای این کار، بعد از وارد شدن به داشبورد گوگل یوتیوب استودیو، از بخش Content لیست ویدئوهای خود را باز کنید؛ با روشن کردن تیک سمت چپ، ویدئوهای انتخابی خود را مشخص کنید، بعد از قسمت Edit زیر منو Monetisation را انتخاب و آن را در حالت On قرار دهید.

به این ترتیب، مراحل کسب درآمد از طریق کانال یوتیوب را انجام دهید و درآمد کسب کنید. اگر قصد افزایش بازدیدهای خود را دارید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله افزایش بازدید یوتیوب را بخوانید.

برای دریافت درآمد خود از کانال یوتیوب، به یک حساب ادسنس نیاز دارید!

تولید کنندگان محتوا در یوتیوب برای دریافت درآمد خود از یوتیوب، به یک حساب ادسنس نیاز دارند.

برای ساخت اکانت ادسنس، به اطلاعات زیر نیاز دارید:

۱. یک حساب Gmail فعال (طی ۲ سال اخیر با هر اکانت Gmail ایمیلی خوانده باشید و یا حداقل یک ویدئو یوتیوب تماشا کرده باشید)

۲. یک وب‌سایت با هر دامنه‌ای بجز ir و زبان غیر فارسی

۳. یک حساب بین‌المللی

۴. آدرس و شماره تلفن معتبر غیر ایرانی

بعد از آماده شدن پیش‌نیاز‌های ساخت حساب، از مسیر زیر می‌توانید اکانت ادسنس خود را بسازید:

۱. وارد سایت Google Adsensea شوید.

۲. بر روی گزینه Start Now کلیک کنید.

۳. نشانی وب‌سایت خود را وارد کنید. (یک سایت با زبان غیر فارسی و دامنه‌ غیر ir)

۴. آدرس Gmail فعال خود را وارد کنید.

۵. کشور محل زندگی خود را وارد کنید.

و بعد از مطالعه قوانین Adsense و تایید آن، حساب ادسنس شما ساخته شده می‌شود.

اما کار همینجا به پایان نمی‌رسد.

بعد از ساخت حساب ادسنس نیاز دارید اکانت خود را فعال کنید.

مراحل فعال‌سازی اکانت گوگل‌ادسنس

برای فعال سازی اکانت گوگل ادسنش لازم است مراحل زیر را طی کنید:

۱. وب‌سایت خود را به Adsense متصل کنید.

۲. اطلاعات پرداخت شامل اطلاعات حساب بانکی بین‌المللی را وارد کنید.

۳. شماره تلفن خود را تایید کنید.

پس از اتمام این مراحل، تا ۲ هفته ممکن است طول بکشد تا گوگل اطلاعات شما را بررسی و مورد تایید قرار دهد.

برای تایید نهایی، گوگل پاکتی به آدرسی که ثبت کرده‌اید ارسال می‌کند که حاوی کد فعالسازی اکانت است که با وارد کردن آن حساب ادسنس شما فعال می‌شود.

اتصال اکانت ادسنس به کانال یوتیوب

بعد از مانیتایز شدن کانال و فعال شدن دکمه Apply now در قسمت Earn داشبورد یوتیوب استودیو، باید این سه مرحله را انجام دهید که مرحله اول قبولی قوانین یوتیوب و مرحله دوم اتصال اکانت ادسنس به اکانت یوتیوب است.

اتصال اکانت ادسنس به کانال یوتیوب

در مرحله دوم با زدن دکمه Start، به شما سه گزینه نمایش می‌دهد که آیا اکانت ادسنس دارید یا خیر.  با انتخاب گزینه اول و زدن گزینه Continue، به شما لیستی از ایمیل نمایش می‌دهد که باید ایمیلی که با آن حساب ادسنس دارید را انتخاب کنید. بعد از انتخاب ایمیل، صفحه‌ای با خلاصه اطلاعات حساب ادسنس به شما نمایش داده می‌شود که با زدن گزینه Accept Association فرآیند اتصال به حساب ادسنس آغاز می‌شود.

در این قسمت باید دقایقی منتظر بمانید تا مجددا به صفحه یوتیوب استودیو بازگردانده شوید. ممکن است چند ثانیه زمان ببرد تا مرحله دوم از سه مرحله در صفحه یوتیوب استودیو برای شما سبز شود. بعد از سبز شدن گزینه دوم، کانال یوتیوب شما با موفقیت به حساب ادسنس متصل شده است.

حالا که با مراحل لازم برای مانیتایز کانال یوتیوب در این مقاله از آژانس دیجیتال مارکتینگ HDM آشنا شده‌اید، زمان آن رسیده که استراتژی‌های خود را به کار بگیرید و به سوی موفقیت گام بردارید. یادتان باشد، پایداری و خلاقیت کلید اصلی رسیدن به اهداف شما در دنیای یوتیوب است. با به‌کارگیری تکنیک‌ها و رعایت دستورالعمل‌های ارائه شده، می‌توانید مخاطبان بیشتری جذب کنید و درآمد قابل توجهی کسب کنید. هرگز از تلاش دست نکشید و همواره به دنبال بهبود و توسعه محتوای خود باشید. آینده درخشان در انتظار شماست!




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 15 =

۰۲۱-۸۸۶۹۰۸۱۸

درخواست مشاوره