چگالی کلمه کلیدی

اشتراک گذاری مقاله

فهرست محتوا

مقالات مرتبط

آخرین تاریخ آپدیت: 14 مرداد 1403
زمان مطالعه: 3 دقیقه

14 مرداد 1403

رعایت چگالی کلمه کلیدی در محتوا همیشه یکی از موضوعات مهم برای کسب رتبه برای کلمه‌ای خاص در گوگل بوده، اما بر اساس گفته بسیاری از متخصصی حوزه سئو، این موضوع از اهمیت سابق برخوردار نیست. در این مقاله ابتدا می‌پردازیم به چیستی چگالی کلمه کلیدی و سپس اهمیت آن. در ادامه این مقاله به موارد زیر خواهیم پرداخت: 

  • آشنایی با مفهوم چگالی کلمه کلیدی
  • اهمیت چگالی کلمه کلیدی در سئو
  • چگونه چگالی کلمه کلیدی را بهینه کنیم؟
  • اشتباهات رایج در استفاده از چگالی کلمه کلیدی

آشنایی با مفهوم چگالی کلمه کلیدی

چگالی کلمه کلیدی در یک محتوا به معنای تعداد دفعات استفاده از کلمه کلیدی نسبت به تعداد کلمات استفاده شده در آن محتوا است، هدف از انجام اینکار نشان داده ماهیت صفحه‌ای مشخص با کلمه یا کلماتی مشخص به گوگل است. به همین منظور لازم است آن کلمات را به دفعاتی مشخص در متن تکرار کنیم. از آنجایی که این تعداد باید حدمعقولی داشته باشد، بهتر است از حد مشخصی کمتر یا بیشتر نباشد. اگر با کلمات کلیدی در سئو آشنایی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم ابتدا محتوا کلمه کلیدی چیست را بخوانید.

اهمیت چگالی کلمه کلیدی در سئو

تعداد استفاده از یک کلمه باید به شکلی طبیعی باشد و این تعداد اگر بیش از حدعادی در متن استفاده شود باعث افزایش چگالی کلمه کلیدی می‌شود که خوشایند برای کاربر و گوگل نیست. اگرچه بر سر اهمیت چگالی کلمه کلیدی بحث‌های بسیاری وجود دارد، اگر نیاز کاربر را در نظر بگیریم باید توجه داشته باشیم بیش از حد از کلمه کلیدی استفاده نکنیم. 

از طرفی با افزایش سئو معنایی یا (semantic seo) بسیاری از افراد معتقد هستند حتی نیازی نیست حتما به تعداد مشخصی از کلمات کلیدی استفاده شود. اما برای آنکه گوگل با سرعت بیشتری ماهیت صفحه را تشخیص دهد، توصیه می‌شود این مورد را رعایت کنید. 

چگالی کلمه کلیدی

چگونه چگالی کلمه کلیدی را بهینه کنیم؟

اگر تصمیم بگیریم که چگالی کلمه کلیدی را در محتوای خود رعایت کنیم، لازم است به دفعات مشخص از آن کلمه کلیدی در متن استفاده کنیم. اما چه کنیم که این مقدار از لحاظ کاربر و البته گوگل غیرعادی نباشد. راهکارهایی به این منظور پیشنهاد می‌شود از جمله استفاده از کلمات هم مفهوم با کلمه کلیدی اصلی اما متفاوت. در واقع هدف ما بالا آمدن آن صفحه و نمایش به کاربر با کلماتی مشخص است. راه حل دیگر استفاده به جا و طبیعی از کلمه کلیدی است، یعنی جایی که می‌شود از ضمیر استفاده کنید، آن را جایگزین کلمه کلیدی خود کنید. 

اشتباهات رایج در استفاده از چگالی کلمه کلیدی

بسیاری از افراد کلمات کلیدی را به اشتباه و به تعداد زیاد در صفحه هدف استفاده می‌کنند که این موضوع علاوه بر آنکه برای کاربر بسیار آذار دهنده است، از لحاظ گوگل نیز اسپم به حساب می‌‎آید. 

همچنین لازم است به تنوع کلمات کلیدی توجه داشته باشید، یعنی به جای آنکه از یک کلمه به دفعات زیاد استفاده کنید، از چندین کلمه استفاده نمایید.
توجه داشته باشید که از کلمات کلیدی مرتبط در یک صفحه استفاده کنید، در غیر این صورت گوگل برای تشخیص ماهیت صفحه گیج خواهد شد. 

انجام اقدامات اشتباه د رسئو می‌تواند خسارت‌های مالی بسیاری را به همراه داشته باشد، به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم همواره خدمات سئو مورد نیاز وب‌سایت خود را از شکرتی معتبر بگیرید. در این زمینه آژانس دیجیتال مارکتینگ HDM می‌تواند گزینه بسیار مناسبی باشد.

جمع بندی

چگالی کلمه کلیدی یکی از مفاهیم مهم در سئو است که به معنای تعداد دفعات استفاده از یک کلمه کلیدی نسبت به کل تعداد کلمات متن می‌باشد. برای بهینه‌سازی صحیح چگالی کلمه کلیدی، باید از استفاده بیش از حد یا کمتر از حد معقول خودداری کرد و به جای تکرار مکرر کلمات کلیدی، از کلمات هم‌معنی و مرتبط استفاده کرد. این روش نه تنها تجربه کاربری بهتری ایجاد می‌کند بلکه باعث بهبود رتبه‌بندی در موتورهای جستجو نیز می‌شود. رعایت این نکات می‌تواند به شما کمک کند تا محتوای بهینه و موثری داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 6 =

۰۲۱-۸۸۶۹۰۸۱۸

درخواست مشاوره