آژانس HDM در تاریخ ۱۲ فرودین و ۱۳ فروردین تعطیل می باشد.

چگونگی نحوه اتصال گوگل ادز به آنالیتیکس

اشتراک گذاری مقاله

فهرست محتوا

مقالات مرتبط

آخرین تاریخ آپدیت: 28 خرداد 1402
زمان مطالعه: 5 دقیقه

28 خرداد 1402

گوگل ادز و گوگل آنالیتیکس به صورت مداوم برای کارشناسان و تحلیل گران تجارت الکترونیک، ابزارهای با ارزش و سودمندی را جهت اخذ گرازش های مفصل بر روی تبلیغات ارائه می‌دهد. اما سوال اصلی این است که چرا گوگل ادز و گوگل آنالیتیکس باید به هم متصل باشد. ارتباط بین آنها چه سودی می‌تواند برای ما داشته باشد؟

متخصصین کسب‌وکارهای آنلاین مزیت‌های عمده‌ای را در اتصال بین گوگل آنالیتیکس و گوگل ادز دیده‌اند. افرادی که این دو پلتفرم را به هم متصل کرده‌اند، بهبود قابل توجهی در گزارش گیری داشته‌اند، همچنین راحت‌تر توانسته‌اند برای مشتریانی که از آن‌ها خرید کرده‌اند، اما در حال حاضر بنا به دلایلی، دیگر از کسب‌وکار شما خریداری نمی‌کنند یا شما را فراموش کرده‌اند، مجدد تبلیغات شما به ‌آن‌ها نمایش داده می‌شود.

چرا باید گوگل ادز به گوگل آنالیتیکس متصل باشد؟

اجازه دهید بر اصول اولیه گوگل ادز مروری داشته باشیم. شما در پلتفرم ادز نمی‌توانید کاربران را بعد از اینکه روی ادز (تبلیغ شما) کلیک کرده‌اند و تبلیغاتی که منجر به هدف شما برروی وبسایت شده اند و مسیری که کاربران جهت هدف بیزینس در وبسایت طی کرده‌اند را  ردیابی کنید. پس بدهی است که یک سرنخ بزرگ را در رابطه با مشتریان خود از دست داده‌اید.

بنابراین ؛ بدون اتصال گوگل ادز و آنالیتیکس قیف فروش شما ناقص است و نمیتوان عملکرد گوگل ادز را با بقیه کانال های بازاریابی مقایسه کرد، در اصل اتصال این دو به یک‌دیگر به عنوان یک سنگ محک برای سنجش عیار تبلیغات شماست. اگر شما گوگل آنالیتیکس و گوگل ادز را داشته باشید، اما آنها را به هم متصل نکرده باشید؛ قطعا اطلاعات ارزشمندی را از دست خواهید داد و نمی‌توانید هزینه‌های بازاریابی خود را بهینه سازی کنید.

درگوگل آنالیتیکس یک بخش اختصاصی برای گزارش عملکرد تبلیغات گوگل ادز  وجود دارد و فقط در صورتی قابل مشاهده است، که اکانت گوگل آنالیتکس وگوگل ادز به هم متصل باشند و گزینهauto tagging   در گوگل ادورز فعال باشد. این گزارش‌ها، اطلاعات مشترک  با داده‌هایی که در گوگل ادز موجود است را به اشتراک می‌گذارد. علاوه‌بر این؛ نتایجی که در گزارش بدست می آید، تبدیل به تعدادی از اهداف در بیزینس می شود. اما موضوعی که می‌خواهیم در مورد آن صحبت کنیم، اتصال این دو ابزار است، زیرا این دو به خودی خود به هم متصل نیستند.

اتصال گوگل ادز و گوگل آنالیتیکس

پیش از هر کاری اطمینان حاصل پیدا کنید که هر دو حساب از یک ایمیل مشترک استفاده می‌کنند تا بتوانند به درستی ارتباط برقرار کنند، سپس در قدم دوم مطمئن شوید حتما هر دو حساب کاربری دسترسی مدیریت داشته باشید تا بتوانید تغییراتی که لازم است را انجام بدهید

اتصال ادورز و آنالیتیکس

برای آن که بتوانید از دسترسی خود در گوگل ادوردز مطلع شوید مراحل زیر را طی کنید:

  • وارد اکانت گوگل ادز خود شوید.
  • آیکون  Tools & Settings  در گوشه سمت راست بالا را انتخاب کنید، سپس برروی گزینه  Account Access  کلیک کنید.
  • حال در این قسمت لیستی از کاربران را مشاهده خواهید کرد و آدرس ایمیلتان با نام شما تنظیم خواهد شد. اگر در کنار آدرس ایمیلتان واژه Admin ( مدیر) را مشاهده کردید پس شما دسترسی مدیر در گوگل ادز را در اختیار دارید. اما اگر اینگونه نبود، شما قادر به اتصال این دو نخواهید بود.
اتصال آنالیتیکس و ادز

برای آن که بتوانید دسترسی خود در گوگل آنالیتیکس را مشاهده کنید مراحل زیر را طی کنید:

  • وارد اکانت گوگل آنالیتیکس خود شوید.
  • بر روی گزینه  Admin در قسمت پایین سمت چپ کلیک کرده، سپس بر روی  Google Ads Linking  ضربه بزنید.
  • اگر گزینه continue   کمرنگ نمایش داده شود و امکان کلیک بر روی آن وجود نداشته باشد، شما اجازه ویرایش و ایجاد تغییرات را ندارید و اگر امکان کلیک کردن بر روی این گزینه وجود داشته باشد، شما می توانید این قسمت را ویرایش کنید و تغییراتی در آن به وجود آورید.( اگر امکان ویرایش برای شما وجود ندارد، باید درخواست کنید که سطح دسترسی شما را افزایش دهند)

وارد اکانت گوگل آنالیتیکس خود شوید و بر روی تب Admin در پنل سمت چپ کلیک کنید .

مراحل اتصال ادز به آنالیتیکس

در زیر تب property گزینه google ads linking را جهت اتصال با گوگل ادز انتخاب کنید.

ادز و آنالیتیکس

در این قسمت تمامی حساب های ادوردز را که ایجاد کرده‌اید را می توانید مشاهده کنید، اکانتی را که می‌خواهید به حساب گوگل آنالیتیکس خود متصل کنید انتخاب نمایید .

ادز و آنالیتیکس اتصال

روی continue کلیک کنید، عنوان خود را به link group  بدهید و در بخش مشاهده آن را ببینید. سپس در این قسمت همه دسترسی‌ها و وبسایت‌هایی را که می خواهید اطلاعاتی از آن‌ها به دست آوردید را انتخاب کنید.

در صورت تمایل گزینه   Enable Google Display Network Impression Reporting را فعال کنید تا بتوانید اطلاعات به دست آمده در هر نوع نمایش، مانند مشاهده کاربران از تبلیغات نمایشی و … را مشاهده کنید.

اگر شما علاوه بر این موارد گزینه   auto-tagging را در اکانت گوگل ادز خود فعال کردید و یا می خواهید اجازه دهید فرایند لینک کردن در حساب گوگل ادز شما به صورت خودکار انجام شود، به مرحله بعدی بروید. با این حال اگر می خواهید فرایند لینک کردن در حساب گوگل ادز شما به صورت دستی انجام شود بر روی گزینه   link accounts  کلیک کنید.

اتصال گوگل ادورز و آنالیتیکس

اکنون اکانت گوگل ادز و گوگل آنالیتیکس شما به هم متصل است

نتیجه گیری

بعد از خواندن این مقاله شما یاد خواهید گرفتید که چطور می توانید گوگل آنالیتیکس و گوگل ادز را به هم متصل کنید  تا از این روش بتوانید بازدهی تبلیغات خود را به حداکثر برسانید و بازدید کنندگان بیشتری را وسوسه کنید تا به مشتری شما تبدیل شوند و تعداد زیادی داده وجود دارد که میتوانید برای بهینه سازی کمپین های تبلیغاتی خود مشاهده کنید . امیدوارم مطالب فوق برایتان مفید واقع شود .

شما بر اساسی روش بالا می‌توانید گوگل آنالیتیکس و گوگل ادز را به هم متصل کنید. انجام این کار باعث می‌شود تا بازدهی تبلیغات شما به حداکثر برسد و بیشتر در معرض دید مشتریان احتمالی در زمان نیاز آ‌ن‌ها باشید. پس با داده‌های گوگل آنالیتیکس  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 11 =

۰۲۱-۸۸۶۹۰۸۱۸