پرکاربردترین اکستنشن‌های گوگل ادز

اشتراک گذاری مقاله

فهرست محتوا

مقالات مرتبط

آخرین تاریخ آپدیت: 5 خرداد 1403
زمان مطالعه: 3 دقیقه

5 خرداد 1403

در این مقاله به ویژگی مهمی در داشبورد گوگل ادز و پرکاربردترین اکستنشن‌های گوگل ادز میپردازیم؛ ویژگی که می‌توانید برای نوشتن تبلیغی بهتر و دقیق تر و حتی کارآمدتر از آن استفاده کنید.

این ویژگی افزونه های کاربردی یا همان Extensions خوانده می‌شود که می‌توانید از قسمت Assets از تمامی این افزونه‌ها استفاده کنید. این افزونه‌ها شامل:

افزونه سایت لینک (Sitelink)
افزونه کال اوت (Callout)
افزونه استراکچر اسنیپت  (Structured Snippet)
افزونه دکمه تماس (Call)
افزونه عکس (Image)

اولین افزونه پرکاربرد گوگل ادز، افزونه سایت لینک (Sitelink)

سایت­ لینک مهم‌ترین و پرکاربردترین اکستنشن گوگل ادز است که می‌توانید لینک‌هایی از صفحات دیگر سایت به تبلیغ خود اضافه کنید.

البته به چند نکته دقت کنید:

  • حداقل باید ۲ سایت­­‌لینک متفاوت نوشته باشید.
  • بهترین حالت پیشنهادی حداقل ۴ سایت­‌لینک است.
  • برای سایت لینک ۱ هدلاین Headline با ۲۵ کاراکتر و ۲ توضیحات Description با ۳۵ کاراکتر باید نوشته شود که نوشتن توضیحات اختیاری است اما پیشنهاد می‌شود که نوشته شود.

دومین افزونه پرکاربرد گوگل ادز، افزونه کال اوت (Callout)

این افزونه تبلیغاتی در قسمت پایینی تبلیغ، بعد از توضیحات نمایش داده می‌شود. این اکستنشن برای نمایش و ارائه ویژگی‌های خاص محصول و به اصطلاح ارزش ها (Values) کاربرد دارد.

البته به چند نکته دقت کنید:

  • حداقل باید ۲ کال اوت نوشته باشید.
  • بهترین حالت پیشنهادی حداقل ۴ کال اوت است.
  • حداکثر طول کاراکترهای هر کال اوت ۲۵ کاراکتر است.

سومین افزونه پرکاربرد گوگل ادز، افزونه استراکچر اسنیپت  (Structured Snippet)

این افزونه شباهتی به افزونه کال اوت دارد؛ اما با این تفاوت که استراکچر اسنیپت به‌صورت خاص به تنوع برخی خدمات اشاره کرد. برای استفاده از این افزونه باید یک عنوان  (Type)انتخاب کنید.

چهارمین افزونه پرکاربرد گوگل ادز، افزونه دکمه تماس (Call)

افزونه call extension داخل ایران کاربردی ندارد و شماره تماس IR را پشتیبانی نمیکند. البته می‌توانید با نوشتن یک اسکریپت از این افزونه استفاده کنید.

پنجمین افزونه پرکاربرد گوگل ادز، افزونه عکس (Image)

این افزونه امکان استفاده از عکس محصول یا خدمات را در کنار تبلیغات فراهم می‌کند. البته ممکن است این اکستنشن داخل برخی اکانت ها وجود نداشته باشد اما معمولا با گذشت زمان این افزونه به Asset ها اضافه خواهد شد.

جمع بندی

در این مقاله به‌صورت مختصر به معرفی اکستنشن‌ها و افزونه‌های کاربردی گوگل ادز پرداختیم که در ادامه مقالات به ویژگی‌های کامل این افزونه‌ها در وب سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ HDM خواهیم‌پرداخت. البته این مورد را در نظر بگیرید که اکستنشن ها ممکن است در برخی موارد و بسته به تشخیص گوگل نمایش بگیرد و یک ویژگی ثابت نیست و ممکن است در مواردی تبلیغ شما بدون هیچ افزونه ای نمایش داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − چهار =

۰۲۱-۸۸۶۹۰۸۱۸

درخواست مشاوره