راه حل جایگزین برای اکسکلود کردن کشور در کمپین‌های گوگل ادز

اشتراک گذاری مقاله

فهرست محتوا

مقالات مرتبط

آخرین تاریخ آپدیت: 12 خرداد 1403
زمان مطالعه: 3 دقیقه

12 خرداد 1403

از مهم ترین تنظیمات انواع کمپین های گوگل ادز می‌توان به تارگت و یا اکسکلود کشور، شهر و یا محله خاص اشاره کرد اما به علت تحریم های موجود عملا امکان تارگت کردن ایران به عنوان یک لوکیشن امکان پذیر نیست و در کمپین های دیسپلی و ویدیویی گوگل ادز که هدف کسب و کار، تارگت قرار دادن کاربرهای ایرانی می باشد ، این موضوع همواره با اکسکلود کردن تمامی کشور ها پیش برده میشد . اما اکنون گوگل تاکید بیشتری بر روی تارگتینگ کشور دارد تا اکسکلود کردن انها و از تاریخ 7 مارچ ، به صورت رسمی اعلام کرد که بیش از 120 کشور امکان اکسکلود ندارد . در این مقاله به راه حل های جایگزین می پردازیم

از تاریخ 7 مارچ ، گوگل اعلام کرد که امکان اکسکلود کردن بیش از 120 کشور در هیچ کدام از تایپ کمپین های گوگل ادز وجود ندارد و باید تمرکز بیشتری بر روی تارگت هر کدام از انها داشته باشیم .

1- ساخت لیست مخاطبین متفاوت
اولین راه حل ، تمرکز بیشتر بر روی لیست مخاطبین و ساخت هدفمند تر انها می باشد. در شروع چیدمان کمپین های گوگل ادز ، به انواع لیست مخاطبین فکر و ایده پردازی کنیم و در گوگل آنالیتیکس لیست مخاطبین مختلف رو ایجاد کنیم . کاربرانی که از صفحات خدمات خاصی دیدن کردن و حالا پیشنهاد خدمت مرتبطی رو براشون ایجاد کنیم ، همینطور لیست مخاطبینی کمپین های بالک رو از ورودی کمپین های سرچ و یا ارگانیک جدا کنیم که در صورت نیاز بتونیم با بودجه مشخص تری نسبت به هرکدام از انها تصمیم بگیریم. عملا با این اتفاق ، تمرکز بیشتری باید بر روی کمپین های ریتارگت و ساخت انواع لیست مخاطبین ساده و یا ترکیبی در گوگل ادز داشته باشیم.

2- تمرکز بر روی محل نمایش بنر و ویدیو
از مهم ترین نکات کمپین‌های بنری و ویدیویی امکان مشخص کردن یک placement مشخص می‌باشد. عملا با شناسایی کانال های یوتیوب و یا اپلیکیشن هایی که کاربر ایرانی حضور دارد ، شما این امکان را دارید که مشخص کنید تمام محتوا تبلیغاتی شما دقیقا در یک کانال و یا اپلیکیشن و وب سایت مورد نظر نمایش داشته باشد . در این بخش ، نیازی به تارگت کردن لیست مخاطبین ندارید و مطمئن هستید که کاربرانی که از یک صفحه مشخص که محتوا مرتبط با کسب و کار شما را نمایش می دهد مشاهده می‌کند و احتمالا دیدن تبلیغ شما خالی از لطف نباشد.

3- استفاده از اسکریپت ها و گوگل ادز api
اسکریپت های گوگل ادز همواره از کاربردی ترین ابزار های موجود در پنل به شمار می رود . از تنظیم کال اکستنشن که در ساعت های مشخص نمایش بگیرد تا متوقف کردن چند کمپین در یک هزینه مشخص ، از جمله مثال های مشخص در این ارتباط می باشد. حتما هم فکر میکنیم که یک اسکریپت مشخص داشته باشیم و تمامی کشور هارو داخلش اکسکلود کنیم ، حتی گوگل فایل کاملی از کشور و شهر های مختلف قرار داده و همینطور راهنمای استفاده از اسکریپت رو هم قرار داده اما باز هم امکان اکسکلود کردن تمام کشور ها رو برامون قرار نداده. در ادامه براتون لینکی رو قرار میدیم از forum گوگل که یکی از کاربران پرسیده بود که “من تعداد مشخصی از کشور هارو برای کمپین هام اکسکلود کردم و حالا ارور میگیرم که بیشتر از امکان اکسکلود بیش از 120 کشور رو ندارم و بعد پشتیبان گوگل به این موضوع اشاره کرده بود ( البته بعد از مطرح کردن کلی موضوع و بحث جانبی و بررسی اسکریپت های api )

در نهایت با بررسی میلیون‌ها نمایش و کلیک که از MCC ها داشتیم ، یک لیست از پر نمایش ترین کشورها اماده کردیم که ، این کشور هارو در اولویت اکسکلود قرار بدین.

https://searchengineland.com/google-ads-now-limits-country-level-location-exclusions-438239
https://groups.google.com/g/adwords-api/c/CIH90hUEFos
همینطور براتون لینک forum رو هم قرار دادیم که مشاهده کنید ، افرادی که از اسکریپت و api هم استفاده میکردن با این مشکل مواجه شدن و عملا قادر به اکسکلود کردن بیش از 120 کشور نبودن.

با بررسی چند MCC نمایش و ترافیک کشور هایی که بیشترین ورودی رو داشتن رو براتون قرار می‌دیم تا مهم ترین کشور هارو اکسکلود کنید که تا حد ممکن پرفورمنس قبل رو بگیرید.

India
Iraq
Bangladesh
Pakistan
Algeria
Egypt
Nepal
Turkiye
Cambodia
Ethiopia
Indonesia
Libya
Yemen
Myanmar (Burma)
Afghanistan
Somalia
Venezuela
Laos
Syria
Morocco
Mauritania
Cote d’Ivoire
Senegal
Kyrgyzstan
Democratic Republic of the Congo
Mongolia
Sri Lanka
Uzbekistan
Nigeria
Tanzania
Vietnam
Brazil
Singapore
Niger
Tajikistan
Tunisia
Chad
Mali
Benin
Sudan
Lebanon
Guinea
Togo
Ecuador
The Gambia
Bolivia
United States
Angola
Dominican Republic
France
Burkina Faso
Cameroon
Ghana
Argentina
Jordan
Netherlands
Philippines
Uganda
Colombia
Sierra Leone
Republic of the Congo
Burundi
Kenya
Haiti
Madagascar
Peru
Gabon
Mexico
Mozambique
Rwanda
Nicaragua
Azerbaijan
Western Sahara
Ukraine
Honduras
Palestine
South Korea
Paraguay
Zambia
Guatemala
Japan
South Sudan
Saudi Arabia
Malawi
Guinea-Bissau
Djibouti
Timor-Leste
Kazakhstan
El Salvador
United Kingdom
Germany
Liberia
Hong Kong
Thailand
Poland
Cabo Verde
Bhutan
Equatorial Guinea
Finland

در نهایت ، باید بر روی لیست کاربران که در ga4 ساخته می‌شود تمرکز کنیم و در وهله دوم بر روی کانال‌ها و سایت‌هایی که اطمینان داریم بر مخاطب کسب و کارمان برای دیدن محتوا مراجعه می‌کند و درنهایت لیستی از کشورها برایتان قرار داده ایم که می‌توانید در محدود کردن کشور ها استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + سیزده =

۰۲۱-۸۸۶۹۰۸۱۸

درخواست مشاوره