آژانس HDM در تاریخ ۱۲ فرودین و ۱۳ فروردین تعطیل می باشد.

محدودیت گوگل ادز در ایران و بررسی تمام محدودیت ها

اشتراک گذاری مقاله

فهرست محتوا

مقالات مرتبط

آخرین تاریخ آپدیت: 4 شهریور 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه

4 شهریور 1402

اگر شما هم به هر طریقی درگیر استفاده از خدمات گوگل ادز باشید و این روزها گذرتون به این ابزار افتاده باشد، قطعا از اختلالات ایجاد شده و تغییر پرفورمنس یا عملکرد این ابزار محبوب اطلاع دارید. اکثر کاربرها دید صحیحی از جریان این اختلالات ندارن و بعضا یک سری اطلاعات غیر واقعی در حال انتشار است که لازم دونستیم با رد مطالب غلط، کل این جریان رو در این مقاله آژانس دیجیتال مارکتینگ HDM باهاتون مرور کنیم.

اختلالات اخیر گوگل ادز در ایران

طی چند وقت اخیر، ما ۲ اختلال اساسی رو در استفاده از این ابزار تجربه کردیم. که هر کدام از این دو مورد شامل موارد زیر می شود:
  • مورد اول: محدودیت اینترنت
  • مورد دوم: فیلتر دامنه گوگل ادز
در ادامه هر کدام از این موارد را به صورت کامل بررسی می کنیم.

مورد اول: محدودیت اینترنت

همان طور که در جریان هستید در طی روزهای اخیر محدودیت سنگین در اینترنت سراسری بوده که نه تنها گوگل ادز، بلکه کل فضای آنلاین رو تحت تاثیر قرار داده و همچنان هم با قدرت پابرجاست و این محدودیت خود به تنهایی باعث ایجاد اختلال شدید در روند تبلیغات آنلاین شده است ولی در کنار این محدودیت، مورد دیگری نیز رخ داده است که اخبار کذب زیادی در مورد آن منتشر شده است. در مورد دوم به صورت کامل به شرح و تفصیل این محدودیت پرداخته ایم.

مورد دوم: فیلتر دامنه گوگل ادز

و مورد دوم که مختص گوگل ادز بود، مربوط به فیلتر دامنه googleadservice.com است. این دامنه مختص ابزار گوگل ادز برای شمارش کلیک‌ها و کسر هزینه از شارژ اکانت شماست. پس، بعد از هر کلیک، اول این دامنه لود شده و بعد کاربر به لندینگ شما هدایت می‌شود. بنابراین با فیلتر این دامنه خبری از لندینگ شما هم نخواهد بود و البته هزینه‌ای هم از شما کسر نمی‌شود، مگر اینکه کاربر با فیلترشکن روی اد ( تبلیغات شما) کلیک کرده باشد که در این حالت بعد از لود دامنه googleadservice.com کاربر به لندینگ شما هدایت می شود. (البته اگر محدودیت اول رو هم با موفقیت رد کرده باشد) پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع از تمام اخبار مربوط به گوگل سایت آژانس HDM را دنبال کنید.

نتیجه گیری

بنابراین، برخلاف مقالات و اخبار منتشر شده، این مشکل به هیچ وجه از طرف گوگل نبوده و تا این لحظه هم هیچ آپدیتی از سمت گوگل در مورد تغییر این دامنه دیده نشده است. همچنین، از صبح ۱۸ اکتبر  معادل سه شنبه 26 مهر ماه این مشکل رفع شده و می‌توان این نتیجه‌گیری را کرد که خبر تغییر دامنه از سمت گوگل، آن هم  2 بار طی یک هفته، کاملا غلط و غیر معقول است و تمام محدودیت‌ها و تغییرات ایجاد شده طی چند وقت اخیر از داخل کشور بوده که امید داریم هر چه زودتر سایر اختلالات هم رفع و امکان استفاده از فضای آنلاین برای تمام کسب و کارهای کوچک و بزرگی که به یک نحوی در این برهه از زمان متضرر شده‌اند، فراهم گردد.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =

۰۲۱-۸۸۶۹۰۸۱۸