همراه همیشگی HDM با توجه به احتمال بروز تاخیر در شارژ اکانت های گوگل ادز طی روزهای آتی، از اینکه با شکیبایی ما را همراهی میکنید سپاسگزاریم

مهمترین و تاثیرگذارترین تگ ها در سئو کدام است؟

اشتراک گذاری مقاله

فهرست محتوا

مقالات مرتبط

آخرین تاریخ آپدیت: 19 اسفند 1402
زمان مطالعه: 3 دقیقه

19 اسفند 1402

در دنیای رقابتی و پویای سئو، یکی از موضوعات مهمی که هر وبمستر و به ویژه متخصصان سئو باید با آن آشنا باشند، انتخاب تگ‌های مناسب برای بهبود جایگاه و سطح دیدپذیری وب‌سایت‌ها در موتورهای جستجو می‌باشد. در این مقاله، به بررسی تاثیرگذارترین و مهمترین تگ در سئو پرداخته و لیستی از تگ‌های پرکاربرد در این حوزه ارائه خواهیم داد.

تاثیرگذارترین تگ در سئو کدام است؟

در صفحات سایت تگ های متعددی برای خوانایی بهتر ربات ها و همچنین ساختار بندی سایت وجود دارد در میان این Tag ها می‌توان گفت سه تگ زیر جز مهمترین تگ هایی است که در سئو سایت شما تاثیر دارد و می‌تواند باعث بهبود یا تضعیف سئو صفحه شما شود این سه تگ عبارتنداز:

  • تگ Meta Title
  • تگ H1
  • تگ Meta Description

در ادامه هر کدام از تگ های بالا را بصورت جزئی توضیح خواهیم داد تا بتوانید به خوبی از این تگ ها در محتواهای صفحات خود استفاده کنید.

تگ Meta title

این تگ در واقع نماینگر عنوان صفحه شما در serp موتور های جستجو مثل گوگل است، دلیل اهمیت زیاد این Tag عوامل مختلفی دارد یکی از مهم ترین دلایل اهمیت این Tag افزایش یا کاهش نرخ تبدیل یا CTR است که اگر بتوانید به درستی این عنوان را بنویسید می‌توانید بیشترین نرخ تبدیل را داشته باشید.در پایین برای آشنایی بهتر با این تگ مثالی برای شما آورده ایم.

تگ H1

عنوانی که در بالای صفحات مقالات در سایت قرار می‌گیرند معمولا از این نوع تگ است، بطور کلی این تگ عنوان و موضوع اصلی صفحه را مشخص می‌کند که می‌توان گفت بسیار اهمیت بالایی از لحاظ سئو دارد.

تگ Meta Description

این تگ در پایین عنوان سئو شما Meta title قرار می‌گیرد که بیانگر توضیحات مربوط به صفحه مشخص شده در سرپ گوگل است که دلایل گفته شده در متا تایتل نیز در این قسمت صدق می‌کند و جز مهمترین تگ های سئو است.

لیست تگ های پرکاربرد در سئو

در این قسمت لیست تگ های پرکاربرد سئو را به شما ارائه می‌دهیم پیشنهاد میکنیم در صفحات خود از تگ های زیر به درستی استفاده کنید تا ربات های گوگل هنگام کراول کردن صفحات شما به خوبی صفحه ی شمارا درک کنند و بتوانند رتبه مناسبی را به صفحه شما با کلمه کلیدی هدف شما بدهند.

  1. برچسب عنوان یا تایتل (Title tag)
  2. توضیحات متا یا دسکریپشن (Meta description)
  3. متا تگ رمزگذاری کارکتر (http-equiv)
  4. متا تگ روبات (Robots meta tag)
  5. تگ کنونیکال (Canonical Tag)
  6. تگ رسانه های اجتماعی (Open Graph and Twitter Cards)

جمع بندی

در این مقاله به مهم ترین تگ های سئو اشاره کردیم و 3 تا از مهم ترین تگ های سئو که اصلا نباید به آنها بی توجهی کنید را توضیح دادیم با توجه به توضیحات داده شده در این مقاله می‌توانید صفحات بهینه شده ای داشته باشید اما اگر هنوز هم نیاز به کمک دارید پیشنهاد می‌کنیم از مشاوره سئو HDM استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =

۰۲۱-۸۸۶۹۰۸۱۸

درخواست مشاوره