برای ارتباط با آژانس دیجیتال مارکتینگ HDM از طریق شماره‌‌ زیر می‌توانید با ما در تماس باشید. ۸۸۶۹۰۸۱۸- ۰۲۱

آموزش ثبت سایت در سرچ کنسول گوگل

اشتراک گذاری مقاله

فهرست محتوا

مقالات مرتبط

آخرین تاریخ آپدیت: 12 آذر 1402
زمان مطالعه: 4 دقیقه

12 آذر 1402

در صورتی که از خدمات سئو برای وب‌سایت خود استفاده می‌کنید برای تحلیل و بررسی وضعیت سایت‌ها ثبت سایت در ابزار سرچ کنسول امری حیاتی است، چرا؟ چون این ابزار گزارش جامعی از وضعیت کلی سایتتان را به شما ارائه می‌دهد که به کمک آن می‌توانید مشکلات احتمالی را شناسایی کنید و برای انجام اقدامات لازم جهت بهبود این مشکلات درست برنامه‌ریزی کنید. بنابراین باتوجه به این موضوع اگر می‌خواهید سایتتان را در در سرچ کنسول ثبت کنید، در ادامه با آموزش ثبت سایت در سرچ کنسول گوگل همراه ما باشید تا با روش‌های مختلف انجام چنین کاری آشنا شوید.

آموزش ثبت سایت در سرچ کنسول گوگل

روش ثبت سایت در گوگل سرچ کنسول

روش‌های مختلفی برای ثبت سایت در گوگل سرچ کنسول  وجود دارد؛ اما قدم ابتدایی و مهم، داشتن یک حساب کاربری گوگل است تا بتوانید مالکیت سایتتان را در این موتور جستجو به ثبت برسانید. سپس در گوگل، عبارت سرچ کنسول را جستجو کنید و وارد سایت آن شوید. پس از ورود، برای ثبت سایت دو روش پیش روی شما است: ۱. ثبت سایت با استفاده از آدرس یا Domain آن ۲. ثبت سایت با استفاده از URL Prefix تفاوتی که بین این دو روش وجود دارد این است که در حالت اول، تمام زیر دامنه‌های موجود نیز در سرچ کنسول گوگل ثبت می شوند؛ اما در حالت دوم تنها آدرس وارد شده شما تحت همان پروتکل به ثبت می‌رسد. بعد از انتخاب هریک از روش‌های بالا، باید در مرحله بعد مالکیت خود را تایید کنید که برای این کار نیز روش‌های مختلفی وجود دارد. در صورتی که از سایت وردپرسی استفاده می‌کنید، افزونه‌های زیادی وجود دارند که برای انجام این کار به شما کمک می‌کنند و می‌توانید به سادگی تایید مالکیت وب‌سایت خود را در سرچ کنسول گوگل انجام دهید؛ اما درصورتی که سایت شما ورپرسی نیست یا نمی‌خواهید با استفاده از افزونه‌های چنین کاری انجام بدهید، یکی از روش‌های بالا را انتخاب نمایید و مراحل زیر را دنبال کنید.

تایید مالکیت در روش ثبت سایت در سرچ کنسول به کمک Domain

در این روش باید حتما به ارائه دهنده DNS (ارائه دهنده سیستم نام دامنه) خود دسترسی داشته باشید. برای انجام تایید مالکیت، رکورد TXT ارائه شده توسط گوگل را در سرچ کنسول کپی کنید و در حساب کاربری مربوط به سایت ثبت‌کننده دامنه خود، گزینه مدیریت رکوردهای DNS را پیدا کنید و رکورد TXT خود را در یک مورد جدید پیست نمایید. برای وارد کردن رکورد dns در cpanel باید وارد بخش domains و Zone Editor شوید و روی دکمه manage دامنه مورد نظر خود کلیک کنید و سپس با اضافه کردن یک TXT Record جدید، رکورد گوگل را کپی نمایید. در صورتی که از direct admin استفاده می‌کنید، باید وارد DNS Management شوید و با ایجاد یک TXT Record جدید، رکورد گوگل را وارد نمایید. بعد از انجام این کار مجدد به search console بازگردید و دکمه verify را بزنید و در صورتی تمامی کارها را به درستی انجام داده باشید، پیغام verified را دریافت خواهید کرد. توجه نمایید اگر از این روش برای verify شدن سایتتان استفاده می‌کنید، نهایی شدن آن به ۱ دقیقه تا ۱ روز زمان نیاز دارد.

آموزش ثبت سایت در سرچ کنسول گوگل

تایید مالکیت در روش ثبت سایت در سرچ کنسول به کمک URL Prefix

برای تایید مالکیت در این روش از طریق مختلف HTML file،HTML Tag و Google Tag Manager می توان اقدام کرد.

دانلود فایل HTML

یک فایل HTML گوگل در اختیار شما قرار می دهد که بعد از دانلود آن باید وارد کنترل پنل هاست شوید و در روت (Root) اصلی سایت این فایل را آپلود نمایید. بعد از انجام این کار به سرچ کنسول باز گردید و دکمه verify را بزنید تا در جهت صحت انجام مراحل، گوگل پیغام verified را به شما نشان دهد.

استفاده از HTML Tag

در این روش از ثبت سایت در search console، گوگل یک متا تگی را در اختیار شما قرار می‌دهد. در صورتی که امکان ویرایش کدهای سایت را دارید، این متاتگ را کپی کنید و در بخش head سایت پیست نمایید، تغییرات را ذخیره و روی دکمه verify کلیک نمایید تا پیغام verified را از گوگل دریافت نمایید.

آموزش ثبت سایت در سرچ کنسول گوگل

استفاده از Google Tag Manager

استفاده از این روش نیز به سادگی روش قبلی است و در صورتی که در گوگل تگ منیجر حساب کاربری دارید، کد مربوط به آن را در head سایت خود قرار داده‌اید و دسترسی کامل به اکانت دارید، تنها روی گزینه verify کلیک نمایید تا پیغام verified را دریافت نمایید.

سخن پایانی

آموزش مراحل ثبت سایت در موتور جستجو گوگل در این مقاله از سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ HDM با روش‌های مختلف توضیح داده شد. وب‌سایت باید حتما در سرچ کنسول ثبت شود تا بتوان وضعیت کلی آن را بررسی نمود و اقدامات لازم در جهت بهبود و رشد آن را انجام داد. نکته مهمی که در زمینه ورود به سرچ کنسول گوگل و ثبت وب‌سایت باید در نظر داشته باشید این است که هر زمانی به هر دلیلی می‌توانید روش دسترسی و تایید مالکیت خود را تغییر دهید که برای این منظور، باید مسیر زیر را در سرچ کنسول طی کنید:

Settings > Manage property Owner > Verify Using different method

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 2 =

۰۲۱-۸۸۶۹۰۸۱۸

درخواست مشاوره