برای ارتباط با آژانس دیجیتال مارکتینگ HDM از طریق شماره‌‌ زیر می‌توانید با ما در تماس باشید. ۸۸۶۹۰۸۱۸- ۰۲۱

معرفی بهترین ابزارهای سئو

اشتراک گذاری مقاله

فهرست محتوا

مقالات مرتبط

آخرین تاریخ آپدیت: 8 اسفند 1402
زمان مطالعه: 5 دقیقه

8 اسفند 1402

از ابزارهای سئو برای آنالیز وب‌سایت‌ها استفاده می‌شود؛ با استفاده از این ابزارها می‌توانید سایت خود و رقبایتان را مورد بررسی قرار دهید و استراتژی دقیقی برای رفع مشکلات و پوشش نقاط ضعف آن تنظیم کنید تا در میدان رقابت پیروز شوید و مشتریان هدف زیادی را به سمت کسب‌وکار خود جذب کنید؛ اما کدام ابزارهای سئو سایت برای بررسی وضعیت وب سایت مناسب هستند؟ در ادامه همراه ما باشید تا با ابزارهای کاربردی سئو آشنا شوید.

لیست بهترین ابزارهای کیورد ریسرچ

اولین قدم مهم برای شروع کار یک وب‌سایت، انجام دقیق کیورد ریسرچ است. کیورد ریسرچ، پایه و اساس کار را تشکیل می‌دهد و هرچه دقیق‌تر انجام شود، می‌توان نتیجه بهتری را شاهد بود. برای کیورد ریسرچ ابزارهای مختلفی وجود دارد.

ابزارهای سئو

Keyword planner کیورد پلنر که یکی از ابزارهای قدرتمند گوگل به حساب می‌آید، برای جستجو و انتخاب کلمات کلیدی بسیار کاربردی است و حجم جستجوی عبارات را در بازه‌های زمانی مختلف نشان می‌دهد. برای تحلیل لحظه‌ای کلمات کلیدی می‌توانید افزونه کروم این ابزار را نیز به مرورگر خود اضافه نمایید. Kwfinder یکی دیگر از ابزارهای محبوب برای انجام کیورد ریسرچ، kwfinder است. کار با این ابزار بسیار آسان بوده و با تحلیل کلمات کلیدی در این ابزار می‌توانید کلمات کلیدی مرتبط را نیز در یک فایل داشته باشید. اطلاعاتی که می‌توانید از این ابزار سئو سایت به دست آورید شامل میزان سرچ و سختی کلمه است. برای آشنایی بیشتر با این ابزار می‌توانید روی لینک مقاله Kwfinder چیست و چه کاربردی دارد؟ کلیک کنید. Keywordtool در keywordtool نیز می‌توانید کلمات کلیدی زیادی را به دست آورید؛ اما در اینجا باید به این نکته توجه داشته باشید، درصورتی این ابزار، کلمات کلیدی مناسب با میزان سرچ دقیق را به شما پیشنهاد می‌دهد که موتور جستجوی مورد نظرتان را انتخاب نمایید و موقعیت جغرافیایی خود را نیز تعیین کنید.

ابزارهای سئو

بهترین ابزارهای آنالیز رقبا

ابزارهای بسیاری برای تحلیل وب‌سایت خود و رقبایتان وجود دارد که در ادامه بهترین‌های ابزار بررسی رقبا را معرفی خواهیم کرد. Semrush سمراش (Semrush) یکی از ابزارهای جامع برای دیجیتال مارکترها و متخصصان سئو است که به کمک این ابزار می توان تجزیه و تحلیل رقبا، تجزیه و تحلیل وب سایت خود، تحقیق کلمات کلیدی و کارهایی از این قبیل را انجام داد. Moz به کمک ماز (Moz) می توانید وضعیت سایت خود و رقبایتان را مورد بررسی قرار دهید و اطلاعات جامعی را به دست آورید. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های کاربردی این ابزار، می توان به وجود سه شاخصه مهم DA، PA و SS اشاره کرد که پارامترهای مهمی برای بررسی وضعیت سایت‌ها به حساب می‌آیند.

ابزارهای سئو

ابزارهای بررسی وضعیت کلی سایت

برای بررسی وضعیت کلی وب‌سایت مانند محتواها، لینک‌ها و تصاویر باید از ابزاری با قابلیت‌های جامع استفاده کرد. یک ابزار بررسی سئو سایت که برای این منظور می‌توان از آن استفاده کرد، screaming frog است. اسکریمینگ فراگ تمامی صفحات سایت، لینک‌های داخلی، لینک‌های خارجی و تصاویر را مورد بررسی قرار می‌دهد و اگر مشکلاتی در هر یک از این بخش‌ها وجود داشته باشد آن‌ها را شناسایی می‌کند. امکانات اسکریمینگ فراگ هم شامل موارد زیر است:
  • تجزیه و تحلیل title و description
  • بررسی سایت مپ
  • بررسی داده‌های ساختار یافته
  • بررسی ریدایرکت‌ها

مهم ترین ابزارهای گوگل برای سئو

شناخت و استفاده از ابزارهای گوگل می‌تواند کمک بسیار بزرگی در بهبود وضعیت سایت داشته باشد. در ادامه مهم‌ترین ابزارهای گوگل برای سئو را معرفی خواهیم کرد. Google search console سرچ کنسول سرویس رایگان و آنلاین گوگل است که برای بهینه سازی سایت جهت خزش بهتر، درخواست ایندکس سایت و بررسی کوئری‌های دریافتی کاربرد دارد. با سرچ کنسول می‌توان مشکلات سایت را متوجه شد، نقشه سایت را بهینه کرد، هشدارهای احتمالی درمورد صفحات مختلف سایت را مشاهده کرد، اطلاعات مربوط به هر صفحه شامل تعداد کلیک و ایمپرشن را به دست آورد و صفحات مسدود شده با فایل روبات را بررسی کرد. Google analytics برای بررسی دقیق‌تر سایت‌ها، می‌توان از گوگل آنالیتیکس استفاده کرد. در آنالیتیکس ترافیک‌های ورودی از سورس‌های مختلف قابل مشاهده است و همچنین می‌توان رفتارهای مختلف کاربران شامل زمان ماندگاری در سایت، دیوایس و مرورگر مورد استفاده کاربر و جنسیت کاربران را بررسی کرد و استراتژی دقیقی برای جذب آن‌ها در نظر گرفت.

ابزارهای سئو

Google AMP testing tool Accelerated mobile page به معنی ایجاد صفحات با سرعت بالا برای حالت موبایل است. این کار به تنهایی نمی‌تواند تاثیر مستقیمی روی سئوی سایت داشته باشد؛ اما به دلیل سرعت بارگذاری بالاتر، تجربه کاربری بهتری را برای سایت در حالت موبایل به وجود می‌آورد که می‌تواند عامل مهمی در بهبود سئوی وب‌سایت باشد. اکثر کاربران از نسخه موبایل استفاده می‌کنند؛ بنابراین توجه به نسخه موبایل سایت اهمیت زیادی دارد. در صورتی که نسخه AMP سایت خود را فعال کرده‌اید، حتما صحیح بودن آن را در این ابزار مورد بررسی قرار دهید. Google structured data testing tool داده‌های ساختار یافته به گوگل کمک می‌کند که محتوای موجود در سایت را به خوبی متوجه شود. از جمله نشانه‌گذاری‌هایی که می‌توان با توجه به نوع کسب‌وکار در سایت استفاده کرد، شامل اسکیمای local، product، Restaurant و Place است. در صورتی که اسکیما برای سایت خود فعال کرده‌اید، حتما صحیح بودن آن را در این ابزار مورد بررسی قرار دهید. Google mobile friendly testing tool امروزه بیشتر ترافیک وب‌سایت‌ها از طریق تلفن‌های همراه تامین می‌شود؛ بنابراین داشتن سایتی که موبایل فرندلی بوده و نمایش صحیحی در حالت موبایلی داشته باشد، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. موبایل فرندلی بودن سایت در این ابزار باید بررسی شود و در صورتی که مشکلاتی از قبیل viewport و پیمایش افقی دارد، برطرف شوند تا بازدید کاربران از وب‌سایت با اختلال مواجه نشود. Google page speed insight بهینه بودن سرعت سایت اهمیت زیادی دارد. این ابزار گوگل عملکرد سرعت سایت را بررسی می‌کند و اطلاعات آزمایشگاهی و میدانی را برای اشکال‌زدایی ارائه می‌دهد. در این ابزار به سرعت سایت در حالت موبایل و دسکتاپ نمره داده می‌شود و راهکارهایی نیز جهت بهبود سرعت سایت ارائه می‌شود. از جمله فاکتورهایی که در این ابزار بررسی می‌شود شامل FCP، FID، LCP و CLS است و مهم‌ترین راهکارهایی که برای رفع این مشکلات ارائه می‌شود، فشرده کردن حجم تصاویر و preload کردن فونت‌ها است که در سایت‌های مختلف با توجه به نوع کدنویسی که دارند، این فاکتورها متفاوت خواهد بود. سخن پایانی از ابزارهای گوگل و سایر ابزارهای جانبی می‌توان استفاده کرد تا اقدامات مربوط به سئو سایت را به بهترین شکل ممکن انجام داد. در این مقاله از سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ HDM ابزارهای کاربردی سئو را معرفی کردیم و آموختیم که چگونه می‌توانیم سایت خود و رقبا را مورد بررسی قرار دهیم تا نقاط ضعف را بیابیم و در جهت بهبود وضعیت وب سایت خود قدم برداریم.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

۰۲۱-۸۸۶۹۰۸۱۸

درخواست مشاوره