همراه همیشگی HDM با توجه به احتمال بروز تاخیر در شارژ اکانت های گوگل ادز طی روزهای آتی، از اینکه با شکیبایی ما را همراهی میکنید سپاسگزاریم

تاثیر هوش مصنوعی بر کیورد ریسرچ

اشتراک گذاری مقاله

فهرست محتوا

مقالات مرتبط

آخرین تاریخ آپدیت: 30 آبان 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه

30 آبان 1402

هر فردی که در فضای دیجیتال فعالیت می‌کند، تا به حال به صورت مستقیم یا غیرمستقیم، تاثیر هوش مصنوعی را روی حوزه کاری خود به چشم دیده است. در این مقاله از آژانس دیجیتال مارکتینگ HDM، ما به بررسی تاثیر هوش مصنوعی بر حوزه سئو و به‌ویژه کیورد ریسرچ که یکی از بخش‌های مهم این حوزه است، می‌پردازیم. استفاده از هوش مصنوعی در فرایند کیورد ریسرچ کمک می‌کند تا به درستی هدف جستجوی کاربر را درک کنیم. قبل از شروع این بررسی خوب است که با کیورد ریسرچ و ابزارهای انجام آن آشنا شویم.

کیورد ریسرچ چیست و ابزارهای انجام آن

کیورد ریسرچ به معنی یافتن کلمات و عباراتی است که در موتورهای جستجو مانند گوگل بیشتر سرچ می‌شوند و یکی از ابزارهایی که کارشناسان سئو از آن برای انجام کیورد ریسرچ و پیدا کردن این کلمات استفاده می‌کنند، ابزار کیورد پلنر گوگل‌ است؛ اما این ابزار در مواردی و بنا به دلایل مختلفی ممکن است آمار دقیق و درستی از این کلمات به شما ارائه ندهد. در چنین شرایطی، هوش مصنوعی به دلیل توانایی تحلیل حجم زیادی از اعداد و آمار، ابزار مناسبی خواهد بود که می‌تواند در بخش کیورد ریسرچ بسیار کمک‌کننده باشد و در مقایسه با کیورد پلنر، دیتای دقیق‌تری در مورد کلمات کلیدی به شما ارائه دهد.

تاثیر هوش مصنوعی بر کیورد ریسرچ

تاثیر هوش مصنوعی بر کیورد ریسرچ

با ورود هوش مصنوعی به بخش کیورد ریسرچ، در فرآیند یافتن کلمات کلیدی الگوی جدیدی شکل گرفت و تغییراتی در عملکرد الگوریتم‌های گوگل نیز ایجاد شد. استفاده از هوش مصنوعی برای کیورد ریسرچ این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا به درستی هدف جستجوی کاربران را درک کنید. همچنین به تجزیه و تحلیل‌های دقیقی برای پیش‌بینی کلمات کلیدی جدید دسترسی داشته باشید و درک عمیقی نسبت به معنا و مفهوم عبارت‌های جستجوی کاربران پیدا کنید. در ادامه به معرفی ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی می‌پردازیم که در بخش کیورد ریسرچ از هوش مصنوعی برای یافتن کلمات کلیدی استفاده می‌کنند.

Google’s RankBrain

الگوریتم Rank brain، یکی از الگوریتم‌های گوگل مبتنی بر هوش مصنوعی است که ارتباط میان عبارت‌های جستجوی کاربران و محتوایی که به دنبال آن است را تحلیل و تفسیر می‌کند؛ بنابراین کارشناسان سئو که در زمینه بهینه‌سازی محتوا‌ فعالیت می‌کنند، باید با تغییرات و نحوه عملکرد این هوش مصنوعی آشنا باشند.

Ahrefs and SEMrush

از جمله ابزارهای کیورد ریسرچ (تحقیق کلمات کلیدی) هستند که برای ارائه دیتاهای دقیق، هوش مصنوعی را به پلتفرم‌های خود اضافه کرده‌اند.

Moz Keyword Explorer

یکی از ابزارهای کیورد ریسرچ (تحقیق کلمه کلیدی) است که توسط شرکت MOZ ارائه شده و با اضافه کردن هوش مصنوعی قصد دارد تا باتوجه به جستجوی کاربران، کلمات کلیدی مرتبط‌تری پیشنهاد بدهد. به‌علاوه با استفاده از هوش مصنوعی در این ابزار، شما می‌توانید به آمار دقیق‌تری از کلمات کلیدی، حتی عبارات و کلمات خاص دسترسی داشته باشید و با تولید محتواهایی در ارتباط با این کلمات، تاحد زیادی به ترافیک موردنظر سایتتان نزدیک شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − چهار =

۰۲۱-۸۸۶۹۰۸۱۸

درخواست مشاوره