همراه همیشگی HDM با توجه به احتمال بروز تاخیر در شارژ اکانت های گوگل ادز طی روزهای آتی، از اینکه با شکیبایی ما را همراهی میکنید سپاسگزاریم

چرا باید از وردپرس استفاده کنیم؟

اشتراک گذاری مقاله

فهرست محتوا

مقالات مرتبط

آخرین تاریخ آپدیت: 2 اردیبهشت 1403
زمان مطالعه: 5 دقیقه

2 اردیبهشت 1403

وردپرس به عنوان یک پلتفرم وبلاگ نویسی در می 2003 شروع به کار کرد و کسانی که در ابتدا از آن استفاده می‌کردند ممکن است آن را کاملاً محدود و غیرکاربردی بدانند. با این حال وردپرس به تکامل خود ادامه داد و به یک پلتفرم قوی، پایدار و فوق العاده انعطاف پذیر تبدیل شد. در این محتوا به مهم‌ترین مزایای وردپرس می‌پردازیم.

وردپرس یک منبع باز است

WordPress.com and WordPress.org  هر دو نرم افزار متن باز هستند. این بدان معناست که این پلتفرم که توسط مجموعه‌ای از خلاقان توسعه یافته است، برای همه آزاد است. اگرچه استفاده از هر دو شکل وردپرس رایگان است، اما به احتمال زیاد باید برای استفاده از تمام امکانات آن باید مقداری هزینه کنید تا حداکثر استفاده را ببرید. امکانات و خدماتی مانند هاستینگ، پلاگین‌های ممتاز و پوسته و قالب‌ها برای شما هزینه زیادی دارد.

محبوبیت وردپرس

وردپرس محبوب‌ترین سیستم مدیریت محتوا (CMS) در جهان است. طبق ویکی‌پدیا، از آوریل 2018، این پلت‌فرم بیش از 30 درصد از 10 میلیون وب‌سایت برتر جهان از وبلاگ‌ها گرفته تا فروشگاه‌های تجارت الکترونیک، وب‌سایت‌های Fortune 500 و همه چیز را در اختیار دارد. از طریق یک مطالعه گسترده، به این نتیجه رسیده‌اند که وردپرس با سهم بازار نزدیک به 60٪ بر بازار CMS تسلط دارد.

از آنجایی که وردپرس بسیار محبوب است، منابع فراوانی در دسترس است که استفاده از این پلتفرم را آسان‌تر می‌کند. با منابعی مانند Themeforest برای طیف گسترده‌ای از ایده‌های طراحی باورنکردنی، WordPress.TV، Tuts+ Tutorials، با بیش از 6 میلیون آموزش وردپرس در YouTube، و افزونه‌ها و افزونه‌های بی شمار، محبوبیت برجسته وردپرس به بهتر شدن وب سایت شما کمک می کند.

پاسخو بودن وردپرس برای هر کسب و کاری

یکی از گزینه‌های استفاده از خدمات طراحی وب‌سایت، ساخت سایت وردپرسی است. همانطور که در بالا ذکر شد وردپرس با هدف ایجاد یک سیستم انتشار شخصی زیبا و با معماری خوب تاسیس شد. با این حال، در طول سال‌ها، وردپرس توسعه یافته و به یک پلتفرم برای همه مشاغل و اهداف از جمله وب سایت تجاری و فروش آنلاین، وب سایت نمونه کار خلاق، وب سایت تجارت الکترونیک میلیون دلاری، ماژول‌های آموزش الکترونیکی، انجمن، وب سایت عضویت، وب سایت پرسش و پاسخ، توسعه یافته و اصلاح شده است. وبلاگ و خیلی بیشتر اگر قبلاً از وردپرس استفاده کرده یا تجربه کرده‌اید و تجربه خوبی نداشته‌اید، پیشنهاد می‌کنیم دوباره در آنجا جستجو کنید – همه چیز راه طولانی و طولانی را طی کرده است!

اهمیت وردپرس به سئو

 از آنجایی که وردپرس برای سئو سایت بسیار مفید است ، به طور خودکار برچسب‌های عنوان و توضیحات متا را برای هر پست ایجاد می‌کند و به ایندکس شدن صفحات شما توسط گوگل کمک می‌کند. افزونه‌هایی مانند Yoast SEO، Rank math SEO ،Broken Link Checker  و  TinyPNG، همگی به وب‌سایت‌های وردپرسی از طریق عواملی مانند کلمات کلیدی، سرعت بارگذاری، بهینه‌سازی تصویر و موارد دیگر کمک می‌کنند تا رتبه بهتری داشته باشند.

نکته بیشتر این است که سایت‌های وردپرس را می‌توان در هر جایی میزبانی کرد. این امر به ویژه برای سئو مهم می‌شود زیرا به ارائه دهنده سئوی شما اجازه می دهد تا سطح سرور وب سایت شما را کنترل کند، چیزی که استفاده از سازندگانی مانند Wix، Squarespace و Shopify به همین راحتی نیست. دسترسی به سرور به شما انعطاف‌پذیری بیشتری در مورد تحویل سایت شما می‌دهد و کمک می‌کند تا آن را گوگل دوستانه‌تر کنید.

پشتیبانی از فرمت های رسانه ها

دلیل دیگری که چرا وردپرس CMS ترجیحی ما است این است که از اکثر انواع رسانه‌ها پشتیبانی می‌کند. وردپرس تمام انواع رسانه‌هایی را jpg، pptx.، mp4، .3g2، .gif، odt.، wav. را پشتیبانی می‌کند. از آنجا که فهرست گسترده‌ای است، ما هرگز نتوانستیم یک فایل رسانه‌ای را در وب سایت‌هایی که طراحی و توسعه داده‌ایم آپلود کنیم.

در اینجا به برخی از مزایای کلیدی وردپرس اشاره کردیم که باید هنگام ایجاد یک وب‌سایت در نظر بگیرید.

نصب آسان وردپرس

چارچوب کاربرپسند آن، چه مبتدی باشید و چه متخصص کد، فقط به چند کلیک نیاز دارد و سپس راه‌اندازی و نصب شما انجام می‌شود و آماده کار هستید.

انعطاف پذیری و سازگاری وردپرس

این نه تنها قابل تنظیم است، بلکه می‌توانید یک وب‌سایت با توجه به الزامات و پیشنهادات سازمان ایجاد کنید. از پست‌های وبلاگ گرفته تا ووکامرس، همه آن‌ها را با ارائه پلاگین‌های مختلف اولیه و ممتاز پوشش می‌دهد که آن را با توجه به نیازهای در حال تغییر شرکت سازگار می‌کند.

عدم نیاز وردپرس به نرم افزار

از آنجایی که نیازی به کدنویسی نیست، از نرم افزارهایی مانند Adobe Contributor یا Visual Studio استفاده نمی‌شود. شما به راحتی می‌توانید یک صفحه جدید برای یک پست وبلاگ ایجاد کنید یا تصاویر را بدون استفاده از HTML یا شبکه FTP آپلود کنید.

به روز بودن و پایداری وردپرس

این درست است که وردپرس به دلیل به‌روزرسانی منظم آن کاملاً پایدار است. همیشه با آخرین روندها و فناوری خود به روز می‌شود. علاوه بر این، مطابق با نیازهای کاربر است. در وردپرس، شما این فرصت را دارید که به راحتی می‌توانید انواع یا خدمات وب سایت خود را تغییر دهید.

چند تم داشتن وردپرس

وردپرس می‌داند که هر وب‌سایتی نیاز به ظاهری خوب و جذاب با چیدمان مناسب دارد. بنابراین، وردپرس میلیون‌ها تم رایگان و ممتاز را با توجه به نیاز کاربر ارائه می‌دهد که می‌توان آن‌ها را به صورت زنده پیش‌نمایش کرد و در هر زمان برای تغییر ظاهر و طرح‌بندی سایت نصب کرد.

امنیت وب وردپرس

برخی از افزونه‌ها دارای ویژگی‌های امنیتی هستند که به شما امکان می‌دهد محافظت از وب‌سایت خود را در برابر حملات، آسیب پذیری‌ها و غیره تقویت کنید. با این حال، وردپرس حتی دارای ویژگی‌های امنیتی داخلی است که در آن وب‌سایت شما عاری از هکرها و سایر مسائل امنیتی خواهد بود.

سرعت و راحتی وردپرس

یکی دیگر از مزایای استفاده از وردپرس این است که ساخت یا ویرایش وب‌سایت شما چقدر سریع و آسان است. به لطف تطبیق پذیری و عملکرد پلت فرم، می‌توانید فوراً یک وب‌سایت ایجاد کنید و تغییرات و بهینه سازی‌ها و ریسپانسیو را انجام دهید. این به شما امکان می‌دهد تا به سرعت و به راحتی یک وب‌سایت جدید از ابتدا یا چندین وب‌سایت به طور همزمان ایجاد کنید.

بنابراین، در جمع بندی، می‌توان گفت که وردپرس تمام کارهایی را که کسب‌وکار شما در برنامه‌های تحت وب نیاز دارد انجام می‌دهد. بنابراین برای توسعه‌ی وب‌سایت خود از این بستر استفاده کنید و کسب‌وکار خود را به ارتفاعات جدیدی ارتقا دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − هشت =

۰۲۱-۸۸۶۹۰۸۱۸

درخواست مشاوره