برای ارتباط با آژانس دیجیتال مارکتینگ HDM از طریق شماره‌‌ زیر می‌توانید با ما در تماس باشید. ۸۸۶۹۰۸۱۸- ۰۲۱

چرا سازگاری سایت با موبایل اهمیت فراوانی دارد؟

اشتراک گذاری مقاله

فهرست محتوا

مقالات مرتبط

آخرین تاریخ آپدیت: 23 مهر 1402
زمان مطالعه: 5 دقیقه

23 مهر 1402

کاربران موبایل از افرادی سبقت گرفته‌اند که با کامپیوترهای شخصی خود برای دسترسی به مطالب، محصولات و خدمات موردنظر خود استفاده می‌کنند. موبایل‌ها به ابزارهای ضروری زندگی انسان امروزی تبدیل شدن و افراد زیادی استفاده از آن‌ها را مثل نوشیدن قهوه صبح ضروری می‌دانند. همین حالا هم تعداد زیادی از شما از طریق موبایل خود درحال مطالعه این مقاله هستید. اما : اگر فعالیت در سایتی که قصد دارید از محتوای آن استفاده کنید برای شما گیج‌کننده باشد و سایت به شکل مناسبی به شما نمایش داده نشود، به سرعت از آن خارج می‌شوید.

دقیقا منظور از سازگاری سایت با موبایل چیست؟

بر طبق آمارهای منابع معتبر، ۵۵ درصد ترافیک ورودی سایت‌ها از طریق موبایل است و از یک جامعه آماری ۱۰ نفره از کاربران فضای دیجیتال، ۹ نفر از آن‌ها (چیزی در حدود ۹۲ درصد) برای دسترسی به مطالب، محصولات و خدمات مورد نظر خود از موبایل استفاده می‌کنند. بنابراین برای اینکه سهمی از این کاربران داشته باشید، سایت شما باید در موبایل به بهترین شکل ممکن به این گروه از کاربران نمایش داده شود که منظور از سازگاری سایت با موبایل دقیقا همین موضوع است. ممکن است این موضوع با مفهموم موبایل فرندلی بودن اشتباه گرفته شود. چون هنگامی که سایت شما این ویژگی را داشته باشد، به این معنی است که سایت شما در موبایل‌ها با صفحه نمایش کوچک، به خوبی به کاربران نمایش داده می‌شود و عملکرد خوبی خواهد داشت. اما مفهوم سازگاری سایت با موبایل چیزی فراتر از این موضوع بوده و شما باید تفاوت‌های موجود میان آن‌ها را بشناسید. سایتی که با موبایل سازگار شده است، علاوه بر اینکه دقیقا براساس ابعاد و سایز اسکرین موبایل کاربران طراحی شده، این امکان را برای آن‌ها فراهم می‌کند که برای دسترسی به بخش موردنظر سایت، مسیر راحت‌تری طی کنند. به همین دلیل زمانی که سایت شما وارد فرآیند سازگاری با موبایل می‌شود، بخش‌های مختلفی از آن بهینه‌سازی خواهد شد. به عنوان مثال دکمه‌هایی که کاربران با کلیک روی آن‌ها به دیگر بخش‌های سایت شما منتقل می‌شوند، باید در محل مناسبی قرار بگیرند.

سازگاری سایت با موبایل

سایتی که با موبایل سازگار است چه ویژگی هایی دارد؟

میزان سرچ کاربران در موتورهای جستجو از طریق موبایل درحال افزایش است و برطبق آمارهای معتبر، ۶۱ درصد سرچ ارگانیک کاربران به موبایل‌ها اختصاص دارد. پس این موارد می‌تواند چه مفهومی برای شما داشته باشد؟ اینکه اگر شما سایت خود را با موبایل سازگار کنید، می‌توانید سهم زیادی از کاربران فضای دیجیتال را به سمت سایت خود هدایت کنید و شانس بیشتری برای جذب مشتری جدید داشته باشید. پس اولین ویژگی سایت سازگار شده با موبایل، احتمال اینکه این سایت توسط حجم زیادی از کاربران فضای دیجیتال دیده شود، بسیار زیاد است. ویژگی دیگر سایت سازگار سازی شده با موبایل این است که سایت شما تجربه کاربری مطلوبی برای کاربران موبایل ایجاد می‌کند و این موضوع باعث می‌شود تا آن کاربر دوباره برای دریافت خدمت یا خرید محصول مورد نظر خود به سایت شما مراجعه کنند. اگر این اتفاق دفعات بیشتری تکرار شود، شما تعداد زیادی مشتریان وفادار در اختیار دارید که هم می‌توانند کسب‌وکار شما را تبلیغ کنند و هم حتی در صورت حضور رقیب، همچنان سایت شما را انتخاب کنند.

سازگاری سایت با موبایل

سازگارسازی سایت با موبایل چه مزایایی دارد؟

اغلب کاربران فضای دیجیتال از طریق سرچ در موتورهای جستجو با موبایل برای دسترسی به مطالب، محصولات و خدمات موردنظر خود اقدام می‌کنند؛ بنابراین اگر سایت شما در صفحه نتایج موتورهای جستجو در موبایل به کاربران نمایش داده نشود، شما هرگز شانسی برای جذب این کاربران نخواهید داشت. حتی درصورتی که آن‌ها برای دریافت خدمات و محصولات موردنظر خود به سایت شما مراجعه کنند، اما اگر سایت شما در موبایل به خوبی به آن‌ها نمایش داده نشود، احتمال زیادی وجود دارد که تعداد زیادی از آن‌ها به سرعت از سایت شما خارج شوند. پس با توجه به موارد گفته شده می‌توان نتیجه گرفت، از جمله مزایای سازگارسازی سایت با موبایل می‌توان به اینکه سایت شما در فضای دیجیتال توسط کاربران زیادی دیده شود و احتمال تبدیل شدن بخشی از آن‌ها به مشتریان واقعی کسب‌وکار شما زیاد باشد، اشاره کرد.

سازگاری سایت با موبایل

آیا سئو بهترین روش سازگارسازی سایت با موبایل است؟

سئو یکی از رایج‌ترین تکنیک‌های سازگارسازی سایت‌ها برای موبایل در فضای دیجیتال است و کسب‌وکارهای زیادی تا به امروز از این تکنیک برای اینکه محتواها و بخش‌های مختلف سایت آن‌ها، به کاربران موبایل به خوبی نمایش داده شود، استفاده کرده‌اند. یکی از مواردی که در بحث نمایش سایت به کاربران در موبایل اهمیت دارد، این است که چیدمان محتواها، مطالب و سایر المان‌های صفحات مختلف سایت شما به گونه‌ای باشد که کاربر موبایل هنگام کار با سایت شما، کم‌تر دچار سردرگمی شود و برای دسترسی به محصولات و خدمات مورد نظر خود مسیر هموار تری طی کند. یکی از تفاوت‌های موجود میان کاربر کامپیوتر و موبایل این است که آن‌ها صبوری کم‌تری دارند و اگر مدت زمان زیادی طول بکشد که سایت شما در موبایل آن‌ها کاملا لود شود، به سرعت از آن خارج می‌شوند و برای دسترسی به موارد موردنیاز خود، سایت دیگری را در صفحه نتایج موبایل موتورهای جستجو انتخاب می کنند. بنابراین از آنجایی که با سئو شما می‌توانید سایت خود را به گونه‌ای بهینه‌سازی کنید که با سرعت بالایی لود شود، کاربر هنگام کار با آن کم‌تر دچار سردرگمی شود، در زمان کوتاه‌تری به موارد موردنیاز خود دسترسی پیدا کند، بهترین روش برای سازگارسازی سایت با موبایل خواهد بود.

 با سئو تکنیکال بیشتر روی برآورده کردن نیاز کاربر موبایل تمرکز کنید

کاربر موبایل کاملا متفاوت از کاربر کامپیوتر رفتار می‌کند و هنگام استفاده از موتورهای جستجو برای مراجعه به سایت مورد نظر خود، می‌خواهد تصویر متفاوتی از نسخه کامپیوتر سایت‌ها ببیند. پس بسیار مهم است که نسخه موبایل شما دقیقا بر اساس نیاز و نوع رفتار کاربران موبایل طراحی شود. منظور از طراحی بر اساس نیاز و نوع رفتار کاربر موبایل این است که کاربر می‌خواهد بدون اینکه زیاد اسکرول کند، بتواند بخش زیادی از محتواهای سایت شما را مطالعه کند. دوم اینکه زمانی که کاربر در موبایل روی سایت شما کلیک می‌کند، انتظار دارد تا برای مراجعه به بخش‌های مختلف سایت شما، به بخش منو سایت شما سریع دسترسی پیدا کند، پس اگر کاربر برای پیدا کردن منو «همبرگری» سایت شما باید زمان زیادی صرف کند، تجربه کاربری مطلوبی از کار با سایت شما نخواهد داشت و به سرعت از آن خارج می‌شود.  سرعت لود سایت مورد مهم دیگری است که شما باید در خصوص سازگاری سایت با موبایل به آن توجه کنید. پیشتر گفتیم که کاربر موبایل به میزان کاربر کامپیوتر صبور نیست؛ بنابراین در سئو تکنیکال، فعالیت‌هایی انجام می‌شود تا سایت شما با سرعت بیشتری به کاربران موبایل نمایش داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 5 =

۰۲۱-۸۸۶۹۰۸۱۸

درخواست مشاوره