برای ارتباط با آژانس دیجیتال مارکتینگ HDM از طریق شماره‌‌ زیر می‌توانید با ما در تماس باشید. ۸۸۶۹۰۸۱۸- ۰۲۱

الگوریتم رنک برین (Rank Brain)

اشتراک گذاری مقاله

فهرست محتوا

مقالات مرتبط

آخرین تاریخ آپدیت: 20 شهریور 1402
زمان مطالعه: 5 دقیقه

20 شهریور 1402

الگوریتم رنک برین با این هدف توسط گوگل معرفی شده است که این موتور جستجو بتواند نظارت دقیقی روی صفحه نتایج جستجو داشته باشد و همچنین در هنگام استفاده از این موتور جستجو تجربه کاربری بهتر و بهینه‌تری داشته باشند.

پس باتوجه به این موضوع ما در این مقاله قصد داریم تا به سوالاتی مانند اینکه رنک برین چیست و چه کاربردی دارد؟ برای بهبود وب‌سایت از نظر الگوریتم رنک برین چه کارهایی می توان انجام داد؟ رعایت کردن قوانین الگوریتم رنک برین چه تاثیری بر روی وب‌سایت ها دارد، پاسخ بدهیم؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

الگوریتم رنک برین چیست و چه تاثیری روی وبسایت ها می گذارد؟

گوگل در تمام الگوریتم‌های خود مانند الگوریتم مرغ مگس خوار، الگوریتم پاندا و … تجربه مثبت کاربر را بسیار مهم می‌داند. به همین دلیل الگوریتم رنک برین (Rank Brain) هم از این قاعده مستثنی نیست. البته قبل از به وجود آمدن این الگوریتم، صاحبان وب‌سایت‌ها مجبور به استفاده غیرطبیعی از کلمات کلیدی بودند تا بتوانند مفهوم متن خود را به گوگل برسانند که در بسیاری از موارد گوگل قادر به تشخیص آن نبود. همین موضوع باعث شد که گوگل در سال 2015 الگوریتم رنک‌برین که به نمایش بهترین نوع محتوا با توجه به جستجوی کاربر اشاره دارد را به طور رسمی معرفی کند.

الگوریتم رنک برین گوگل با استفاده از هوش مصنوعی تلاش می‌کند تا هدف کاربر را از سرچ آن کلمه کلیدی شناسایی کند و با توجه به سرچ کاربر بهترین نتایج را به او نمایش بدهد. به عبارت دیگر الگوریتم رنک‌برین بر مفهوم کلمه کلیدی توجه دارد و با توجه به آن، وب‌سایت‌های مرتبط را نشان می‌دهد.

الگوریتم رنک برین - Rank Brain Algorithm

الگوریتم رنک برین چه وظایفی دارد؟

در الگوریتم رنک برین دو موضوع بسیار مهم مورد توجه قرار می‌گیرد:

۱- تشخیص مفهوم عبارت کلمات کلیدی سرچ شده

چون گوگل با کمک این الگوریتم و هوش مصنوعی سعی می‌کند تا مفهوم کلمه کلیدی را درک کند و بهترین نتایج را به کاربران خود نشان بدهد.

۲- تشخیص رفتار کاربر و میزان رضایت او از نتایج دیده شده

زمانی که شما عبارت یا سوالی را سرچ می‌کنید، می‌خواهید مرتبط‌ترین نتایج را در مورد آن مشاهده کنید. به عنوان مثال وقتی در موتور جستجوی گوگل عبارت «الگوریتم رنک برین چیست؟» را سرچ می‌کنید، نیاز به محتوایی دارید که صفر تا صد این الگوریتم گوگل را برای شما توضیح داده باشد. حال فرض کنید که شما این عبارت را جستجو کرده‌اید و صفحه‌ای را مشاهده کنید که الگوریتم پاندا را برای شما توضیح داده باشد! چه اتفاقی می‌افتد؟ صفحه را بسته و آن سایت را ترک می‌کنید.

اما اگر با جستجوی این عبارت، دقیقا وب‌سایتی را مشاهده کنید که برای شما تمام و کمال این الگوریتم را توضیح داده باشد، متن آن را مطالعه می‌کنید و زمان بیشتری را در آن وب‌سایت سپری می‌کنید. این موضوع دقیقا همان تشخیص رفتار کاربر در الگوریتم رنک‌برین است.

تحقیق کلمات کلیدی در الگوریتم رنک برین

قبل از به وجود آمدن الگوریتم رنک برین (Rank Brain) نمایش صفحه گوگل به این صورت بود که اگر شما عبارت “بهترین ابزار کلمات کلیدی” و “بهترین ابزار برای کلمه کلیدی” را جستجو می‌کردید، نتایج گوگل برای این دو عبارت متفاوت بود. اما بعد از ایجاد الگوریتم رنک برین دیگر نیازی به صفحه مجزا برای این دو کلمه کلیدی نیست. چون گوگل با توجه به جستجوی کاربران، مفهوم این عبارات را درک کرده و متوجه شده است که کاربر با سرچ این عبارت نیاز به محتوای یکسانی دارد.

نکته مهم دیگر این است که گوگل، عبارات یا کلمات طولانی یا همان کلمات Long tail را در نظر نمی‌گیرد و تمرکز آن بیشتر روی عبارت‌ها و کلمات کلیدی کوتاه‌تر یا به اصطلاح عبارات یا کلمات متوسط است. پس برای اینکه نتیجه بهتری بگیرید، این موضوع را در نظر داشته باشید.

الگوریتم رنک برین - Rank Brain Algorithm

رعایت نکات مهم در الگوریتم رنک برین

باتوجه به توضیحاتی که تا اینجای مقاله در مورد الگوریتم رنک‌برین (Rank Brain) خدمت شما ارائه کردیم، ممکن است برای شما این سوال پیش بیاید که چگونه متنی در وب‌سایت خود قرار بدهید که مناسب با قوانین الگوریتم رنک‌برین باشد و چگونه می‌توانید وب‌سایت خود را براساس این الگوریتم گوگل بهینه کنید؟ ما در ادامه پاسخ سوالاتتان را به طور کامل لیست کرده‌ایم:

عنوان صفحه و توضیحات آن را بهینه سازی کنید

برای بهینه‌سازی تایتل و دیسکریپشن بهتر است از کلمات کلیدی اصلی و فرعی استفاده کنید و نکاتی رعایت کنید که مستقیما احساسات فرد را درگیر کند. استفاده از اعداد یکی از مواردی است که می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

محتوای جامع و مناسب کاربر در وب سایت خود منتشر کنید

یکی از راه‌های نگه داشتن کاربر در وب‌سایت، ارائه محتوای جامع و کامل برای پاسخ به سوالات او است. باز هم می‌توانیم به مثالی اشاره کنیم که در ابتدای متن راجع به جستجوی عبارت “الگوریتم رنک برین چیست؟” گفته‌ایم. شما با سرچ این عبارت نیاز به توضیح کامل راجع به این الگوریتم دارید و اگر با محتوایی مواجه شوید که جواب سوال خود را به طور کامل دریافت کنید.

پس زمان زیادی در این وب‌سایت حضور دارید که نتیجه این عمل افزایش Dwell time و کاهش Bounce rate است. البته لازم است برای این کار نکات مهم محتوایی را هم رعایت کنید. به طور مثال لازم است، پاراگراف‌های طولانی در متن نداشته باشید. چون باعث خستگی چشم و خروج کاربر از وب‌سایت شما می‌شود. یکی از موارد مهمی که در روند خدمات سئو در آژانس HDM انجام می‌شود، نوشتن محتوا بر اساس نیاز کاربر است.

الگوریتم رنک برین - Rank Brain Algorithm

از کلمات کلیدی فرعی در متن خود استفاده کنید

برای اینکه گوگل درک بهتری از مطلب شما داشته باشد از کلمات کلیدی فرعی در متن خود استفاده کنید. به طور مثال استفاده از کلمات کلیدی فرعی “مفهوم الگوریتم رنک برین” “معرفی الگوریتم رنک برین” به گوگل این پیغام را خواهد داد که شما به دنبال تعریفی برای الگوریتم رنک‌برین هستید.

در متن خود از لینک های داخلی استفاده کنید

یکی از اقداماتی که باعث می‌شود تا کاربر زمان بیشتری در وب‌سایت شما فعالیت کند، لینک‌های داخلی است. این موضوع باعث می‌شود تا کاربر مفاهیم مرتبط در وب‌سایت را شناسایی کند و تجربه کاربری بهتری داشته باشد. استفاده از لینک‌های داخلی نه تنها برای کاربر بلکه برای موتور جستجوی گوگل هم بسیار مفید و کمک کننده است. چون ارتباط موضوع و مفهوم را میان محتوای وب‌سایت شما را بهتر درک کرده و رتبه بهتری برای شما در نظر خواهد گرفت.

محتوای معتبر در وب سایت خود منتشر کنید

متن محتوای وب‌سایت شما باید دارای اعتبار باشد. چون مخاطب هرگز مطلب دروغ و بدون منبع مشخص را نمی‌پسندد. به‌علاوه برای انتخاب موضوع و نوشتن محتوا، حتما تحقیقات بسیاری انجام دهید و منبع اطلاعاتی خود را ذکر کنید.

سخن پایانی

در این مقاله از سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ HDM سعی کردیم برای شما الگوریتم رنک برین را به طور کامل شرح دهیم و اطلاعات جامع و کاملی در مورد وظایف این الگوریتم ارائه کنیم. همچنین به نکات مهمی اشاره کردیم که رعایت آن‌ها باعث می‌شود تا الگوریتم رنک‌برین نسبت به رقبایتان، رتبه بهتری به وب‌سایت شما بدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 4 =

۰۲۱-۸۸۶۹۰۸۱۸

درخواست مشاوره