همراه همیشگی HDM با توجه به احتمال بروز تاخیر در شارژ اکانت های گوگل ادز طی روزهای آتی، از اینکه با شکیبایی ما را همراهی میکنید سپاسگزاریم

سئو سایت اپن کارت

اشتراک گذاری مقاله

فهرست محتوا

مقالات مرتبط

آخرین تاریخ آپدیت: 8 اسفند 1402
زمان مطالعه: 5 دقیقه

8 اسفند 1402

اپن کارت یک سرویس مدیریت محتوا و طراحی سایت فروشگاه اینترنتی است تا کسب‌وکارهایی که در زمینه فروش انواع محصولات فعالیت می‌کنند، فرصت‌های مناسبی برای رشد و توسعه بیشتر کسب‌وکار خود در فضای تجارت الکترونیک کشف کنند. البته برای طراحی و راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی، گزینه‌های زیادی پیش روی شما قرار دارد؛ اما این سرویس مدیریت محتوا، یک ابزار قدرتمند و قابل اعتماد برای راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی است. دلیل قدرتمند بودن اپن کارت هم امکان طراحی یک فروشگاه اینترنتی است که تمام قابلیت‌های موردنیاز کاربران برای درست کردن لیست محصولات و ایجاد درگاه پرداخت امن را دارد. سئو سایت اپن کارت

چگونه فروشگاه اینترنتی خود را با اپن کارت راه اندازی کنیم

برای شروع فرآیند طراحی فروشگاه اینترنتی خود از طریق این ابزار، ابتدا باید فایل نصبی آن را از وب‌سایت خود اپن کارت دانلود و سپس کدهای برنامه‌نویسی را در سرور سایت‌تان آپلود کنید. زمانی که آپلود کدها به پایان رسید، شما می‌توانید به سراغ طراحی ظاهر سایت خود بروید و با قراردادن محصولات خود در بخش مربوط به آن‌ها در سایت، فروش اینترنتی را تجربه کنید. اگر برای اولین بار از این ابزار استفاده می‌کنید، ممکن است هیچ ایده‌ای برای طراحی سایت فروشگاه اینترنتی خود نداشته باشید؛ اما نگران نباشید، داخل سایت اپن کارت فایل دمویی قرار دارد که شما می‌توانید با کمک آن، درخصوص شکل صحیح چیدمان المان‌های گوناگون صفحات مختلف سایت خود و اینکه چگونه صفحه محصولات‌تان را بسازید؛ دید خوبی پیدا کنید. البته دقت داشته باشید که زمان دسترسی و استفاده شما از این فایل محدود است و با پایان یافتن یک مدت زمان مشخص، امکان دسترسی به نسخه دمو اپن کارت وجود ندارد.

اپن کارت چه مزایا و معایبی دارد؟

یکی از معایب بزرگ این سیستم مدیریت محتوا علیرغم طراحی زیبای داشبورد، این است که وارد کردن اطلاعات و اینکه توضیحات مربوط به محصولات در صفحات مختلف سایت چگونه به کاربران نمایش داده شود، کار بسیار دشواری برای شما خواهد بود. شاید وجود برخی قالب‌های آماده برای راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی ساده، تحمل این سختی‌ها را برای شما آسان‌تر کند؛ چون اغلب این قالب‌های آماده، طراحی مدرن و شیک دارند و در موبایل به خوبی نمایش داده می‌شوند. هرچند بازهم تاکید می‌کنیم که این قالب‌های آماده هرگز نباید به عنوان قالب اصلی فروشگاه اینترنتی شما مورد استفاده قرار بگیرند.

سئو سایت اپن کارت

اپن کارت چه امکاناتی در اختیار شما قرار می دهد؟

همین اول باید بگوییم، شاید امکاناتی که این سرویس مدیریت محتوا در اختیار شما قرار می‌دهد، چندان زیاد نباشد؛ اما مطمئن باشید، اپن کارت تمام امکاناتی که شما برای طراحی و راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی موفق نیاز دارید را فراهم می‌کند. ضمنا شما در اپن کارت مانند وردپرس، می‌توانید افزونه‌هایی نصب کنید تا ساده‌تر فعالیت‌های مربوط به طراحی فروشگاه اینترنتی خود را انجام بدهید. البته سایت اپن کارتی شما حتی باوجود برخی کدهای بلااستفاده بالا می‌آید؛ اما این موضوع باعث می‌شود تا سایت شما سرعت لود پایینی داشته باشد و این موضوع می‌تواند به رتبه سایت شما در صفحه نتایج موتورهای جستجو آسیب بزند. بنابراین برای اینکه شما بتوانید، آسیب‌های ناشی از مواردی همچون وجود کدهای بلااستفاده در بخش کدهای سایت خود را به حداقل برسانید و از کاهش رتبه سایت فروشگاه اینترنتی خود در صفحه نتایج موتورهای جستجو جلوگیری کنید، به خدمات سئو نیاز دارید.

سئو چه کمکی به بهبود وضعیت سایت اپن کارت من می کند؟

هر زمان که موضوعاتی مانند بهینه‌سازی رتبه سایت‌ها در صفحه نتایج موتورهای جستجو و به حداقل رساندن احتمال بروز مشکلاتی که به رتبه سایت‌ها آسیب می‌زنند، مطرح می‌شود، عنوان خدماتی که به ذهن افراد بسیاری می‌رسد، سئو است. چون دقیقا رویکرد سئو این است که جنبه‌های مختلفی از سایت‌ها را بهینه‌سازی کند تا وضعیت مطلوب و رتبه مناسبی در صفحه نتایج موتورهای جستجو داشته باشند. اما فروشگاه‌های اینترنتی برای اینکه در صفحه نتایج موتورهای جستجو و به طور کلی در فضای دیجیتال داشته باشند، به استراتژی سئو خاصی نیاز دارند. به عنوان مثال یکی از مواردی که روی رتبه فروشگاه‌های اینترنتی در صفحه نتایج موتورهای جستجو تاثیر می‌گذارد، URL یا آدرس سایت شما است؛ چون گوگل اهمیت فراوانی به خوانا و معنی‌دار بودن آدرس سایت شما قائل می‌شود. بنابراین یکی از اقداماتی که در ارتباط با سئو سایت اپن کارت شما انجام می‌شود، بهینه‌سازی آدرس سایت شما است.

سئو سایت اپن کارت

در مراحل سئو سایت اپن کارت چه اقداماتی انجام می شود؟

پیشتر گفتیم که وجود برخی مشکلات در فروشگاه اینترنتی شما ممکن است به رتبه سایت آن در صفحه نتایج موتورهای جستجو آسیب بزند؛ بنابراین باتوجه به این موضوع اقداماتی که در مراحل سئو سایت اپن کارت انجام می‌شود، همگی در راستای بهبود وضعیت فروشگاه اینترنتی شما در صفحه نتایج گوگل است.

به کاربر بگویید از کجا شروع کرده و الان در کدام صفحه است.

از جمله اقداماتی که در سئو سایت اپن کارت انجام می‌شود، می‌توان به تنظیم نقشه راه سایت و تولید محتواهای ساختاریافته اشاره کرد. در اینجا منظور از محتوای ساختاریافته هم این است که محتواهای سایت فروشگاهی شما در مورد محصولات‌تان باید اطلاعات مفیدی در اختیار کاربران قرار بدهد.

کاربر باید آنچه می‌خواهد ببیند!

یکی دیگر از اقدامات مراحل سئو سایت اپن کارت، نمایش مرتبط‌ترین مطالب و اطلاعات براساس جستجوهای کاربران است؛ چون کاربرانی که وارد فروشگاه اینترنتی شما می‌شوند، یا به دنبال محتوای توضیح محصولی خاص هستند یا می‌خواهند محصول موردنظر خود را خریداری کنند؛ پس شما باید صفحات مختلف سایت خود را براساس جستجوی کاربران بهینه‌سازی کنید. با انجام چنین کاری اگر کاربران عبارتی مرتبط با محصول یا فروشگاه اینترنتی شما را جستجو کند، در صفحه نتایج گوگل، لینک مربوط به محصول یا صفحه خاصی از فروشگاه اینترنتی شما به آن‌ها نمایش داده می‌شود.

تصاویر را جدی بگیرید!

یکی از المان‌های مهم صفحات مختلف فروشگاه اینترنتی شما تصاویر هستند؛ پس اگر در متن توضیح تصویر یا به اصطلاح Alt-Text تصاویر محصولات یا داخل محتواهای فروشگاه‌های اینترنتی خود از برخی کلمات کلیدی کسب‌وکار خود استفاده کنید، در صفحه نتایج تصاویر گوگل احتمال زیادی وجود دارد که تصویر محصولات‌تان به کاربران نمایش داده شود. مورد دیگری که باید در مورد تصاویر به آن توجه کنید، این است که برای محصولات خود از تصاویر کم حجم استفاده کنید. چون اگر در فروشگاه اینترنتی خود از تصاویری استفاده کنید که حجم بالایی دارند، سایت شما سرعت لود پایینی خواهد داشت و اگر گوگل این موضوع را شناسایی کند، سایت شما را در رتبه پایینی به کاربران نمایش می‌دهد.

سخن پایانی

در انتهای این مقاله از سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ HDM باید مجددا به این نکته اشاره کنیم که اپن کارت برای راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی در فضای دیجیتال، قابلیت‌های فراوانی در اختیار کسب‌وکارها و کاربران قرار می‌دهد؛ اما صرفا راه‌اندازی سایت برای اینکه شما بتوانید از طریق فروشگاه اینترنتی خود، میزان فروش و مشتری مطلوبی داشته باشید، کافی نیست و شما برای رسیدن به این هدف باید از سئو استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 1 =

۰۲۱-۸۸۶۹۰۸۱۸

درخواست مشاوره