همراه همیشگی HDM با توجه به احتمال بروز تاخیر در شارژ اکانت های گوگل ادز طی روزهای آتی، از اینکه با شکیبایی ما را همراهی میکنید سپاسگزاریم

سئو کلاه سفید چیست و تاثیر الگوریتم ها روی آن

اشتراک گذاری مقاله

فهرست محتوا

مقالات مرتبط

آخرین تاریخ آپدیت: 8 اسفند 1402
زمان مطالعه: 6 دقیقه

8 اسفند 1402

اگر یک سئوکار یا فردی علاقمند به این حوزه هستید، بارها واژه سئو کلاه سفید (White hat SEO) را شنیده‌اید. اما شخصا زمانی که برای اولین بار این واژه را از یک متخصص سئو شنیدم، تصویر خانم یا آقایی شیک‌پوش در ذهن من ایجاد شد که کلاه سفید و جذابی به سر داشت و با این کلاه سفید توانسته بود توجه افراد زیادی را به خود جلب کند. زمانی که با مفهوم دقیق این واژه آشنا شدم، فهمیدم که چندان تصور اشتباهی هم نداشتم.

چون سئو کلاه سفید یک تکنیک سئو است که شما می‌توانید با استفاده از این تکنیک و انجام اقداماتی منظم و صحیح توجه موتورهای جستجو به‌ویژه گوگل را به خود جلب کنید. پس با توجه به موارد گفته شده، در این مقاله با ما همراه باشید تا کمی متفاوت‌تر با این تکنیک جذاب و تاثیرگذار آشنا شوید.

تعریف سئوی کلاه سفید

سئو کلاه سفید چیست؟

در بخش قبل تعریف کوتاه و ساده‌ای از سئو کلاه سفید برای شما بیان کردیم، اما در این بخش می‌خواهیم تعریفی دقیق و تخصصی‌تر از این تکنیک به شما ارائه کنیم. به‌طور کلی این تکنیک جذاب سئو به مجموعه اقدامات مورد تایید گوگل برای رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها گفته می‌شود. به عبارت دیگر سئو کلاه سفید مجموعه اقداماتی است که باعث می‌شود تا کاربران بهترین نتایج را در ارتباط با جستجوی عبارت یا سوال خود مشاهده کنند. حال با توجه به این موضوع ممکن است برای شما سوالی ایجاد شود که این اقدامات شامل چه مواردی هستند که در ادامه به سوال شما پاسخ خواهیم داد.

تحقیق کلمات کلیدی

اولین و مهم‌ترین اقدام برای سئو کلاه سفید، تحقیق کلمات کلیدی صحیح یا همان اصطلاح معروف سئوکارها یعنی کیورد ریسرچ دقیق است. اینکه شما کلمات کلیدی درست و پر سرچ را شناسایی کنید و آن را در صفحات درست به کار ببرید یکی از اقدامات مهم برای سئو کلاه سفید به شمار می‌رود. البته دقت داشته باشید تا از کلمات کلیدی به اندازه کافی استفاده کنید. چون در صورتی که تعداد دفعات زیادی از کلمات کلیدی استفاده کنید، این کار شما سئو کلاه سیاه خواهد بود.

تولید محتوای مناسب

یکی دیگر از اقدامات بسیار مهم بهینه‌سازی سایت برای موتور جستجوی گوگل در سئو کلاه سفید، تولید محتوای کاربرپسند است. درواقع منظور از تولید محتوای کاربرپسند این است که محتوای تولید شده عمیق، طولانی و مرتبط با جستجوهای کاربران باشد. به عبارت دیگر محتوایی که تولید می‌کنید، باید به‌طور دقیق به سوال کاربرانتان پاسخ بدهد تا آن‌ها دیگر نیازی به سرچ بیشتر و مراجعه به سایر وب‌سایت‌ها نداشته باشند. ضمنا شما با تولید محتواهای کاربرپسند و باکیفیت می‌توانید نظر الگوریتم پاندا گوگل را به خود جلب کنید و این الگوریتم رتبه بهتری به وب‌سایت شما در صفحه نتایج بدهد.

قرار دادن لینک های داخلی صحیح

برای اینکه گوگل به راحتی بتواند صفحات وب‌سایت ما را پیدا کند، به مسیر درست نیاز دارد که این مسیر درست با استفاده از لینک‌های داخلی صحیح امکان پذیر است. چون گوگل می‌تواند از طریق این لینک‌های داخلی ارتباط صفحات وب‌سایت شما را بهتر متوجه شود و معنای بین این صفحات را راحت‌تر درک کند. به همین دلیل این اقدام در این تکنیک به شدت توصیه می‌شود.

بهینه سازی تصاویر وب‌سایت

همان‌طور که محتوا در سئو کلاه سفید تأثیر زیادی دارد، بهینه‌سازی تصاویر در این تکنیک نیز نزد گوگل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. ضمنا برای بهینه‌سازی تصاویر شما باید به مواردی همچون استفاده از Alt تکست برای تصاویر و کپی نبودن آن‌ها توجه کنید.

بهبود سئو تکنیکال و فنی وب‌سایت

بعد از بررسی سئو داخلی وب‌سایت، یکی از مهم ترین مواردی که روی سئو کلاه سفید تأثیر می‌گذارد، بهینه‌سازی بخش تکنیکال وب‌سایت از نظر سرعت لود و بارگذاری، موبایل فرندلی و استفاده از معماری درست در صفحات است. از این رو شما می‌توانید باتوجه به این خدمات سئو و اقدامات تکنیکال سایتتان را بهبود بدهید و تأثیر شگفت‌انگیز آن را روی رتبه وب‌سایت خود مشاهده کنید.

سئو کلاه سفید یا White Hat

سئو کلاه سفید چه مزایا و معایبی دارد؟

تا این قسمت با هم آموختیم که سئو کلاه سفید به عنوان یک رویکرد کلی و اخلاقی بهینه‌سازی سایت‌ها برای موتورهای جستجو شناخته می‌شود. اما هر اقدام و تکنیکی مزایا و معایب مخصوص به خود را دارد که در ادامه این مزایا و معایب را بررسی خواهیم کرد.

سئو کلاه سفید چه مزایایی دارد؟

نتایج بلند مدت: استفاده از سئو کلاه سفید، وب‌سایت شما را در مقابل الگوریتم‌ها مقاوم می‌کند. به همین دلیل است که شما با استفاده از این تکنیک، نتایج پایدار را در وب‌سایت خود مشاهده می‌کنید.

روش اخلاقی و قانونی مطابق با قوانین گوگل: تکنیک‌های سئوی کلاه سفید مطابق با دستورالعمل‌های گوگل هستند که هدف آن‌ها ارائه ارزش به کاربران به‌جای دستکاری نتایج جستجو است.

افزایش اعتبار وب‌سایت: شما می‌توانید با استفاده از تکنیک‌های سئوی کلاه سفید اعتبار وب‌سایت خودتان را هم نزد کاربران و هم نزد گوگل بالا ببرید. این اعتبار برای شما رتبه بالاتر، ترافیک بیشتر و نرخ تبدیل بهتر را به ارمغان می‌آورد.

تجربه کاربری بهتر: تکنیک‌های سئو کلاه سفید اغلب بر بهبود قابلیت استفاده و دسترسی یک وب‌سایت تمرکز می‌کنند که می‌تواند منجر به تجربه کاربری بهتر و تعامل بالاتر شود.

معایب سئو کلاه سفید چیست؟

سئو کلاه سفید در کنار این مزایا معایبی هم دارد که در این قسمت به آن‌ها اشاره خواهیم کرد :

زمان و تلاش می‌طلبد: تکنیک‌های سئوی کلاه سفید اغلب به زمان و تلاش قابل توجهی برای پیاده‌سازی نیاز دارند و ممکن است نتایج آن آنی نباشد.

ممکن است هزینه بر باشد: تکنیک‌های سئوی کلاه سفید مانند ایجاد محتوا و ایجاد لینک ممکن است نیاز به سرمایه‌گذاری و منابع داشته باشند که می‌تواند آن‌ها را نسبت به سایر تاکتیک‌های سئو پرهزینه‌تر کند.

می تواند رقابتی باشد: از آنجایی که تکنیک‌های سئوی کلاه سفید بسیار محبوب هستند و به‌طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند، از این رو رقابت در آن‌ها می‌تواند بالا باشد و ممکن است متمایز شدن از سایر وب‌سایت‌ها کار بسیار دشواری باشد.

کنترل محدود بر موتورهای جستجو: حتی با وجود اینکه برای بهینه‌سازی وب‌سایت خود از بهترین تکنیک‌های سئوی کلاه سفید استفاده کرده باشید، در نهایت این موتورهای جستجو هستند که در مورد نحوه رتبه‌بندی و نمایش وب‌سایت شما در صفحه نتایج جستجو، حرف آخر را می‌زنند.

به طور کلی مزایای سئو کلاه سفید نسبت به معایب آن بیشتر است اما شناخت معایب یا مشکلات این تکنیک می‌تواند به شما در تعیین یک استراتژی مناسب بسیار کمک کند.

تکنیک‌های مهم سئو کلاه سفید

الگوریتم ها چه تاثیری روی سئو کلاه سفید دارند؟

به‌طور کلی الگوریتم‌ها نقش مهمی در نحوه رتبه‌بندی و دیده‌شدن وب‌سایت‌ها در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) بازی می‌کنند و هدف سئو کلاه سفید بهینه کردن وب‌سایت از نظر همین الگوریتم‌ها است.

یکی از اقداماتی که در سئو کلاه سفید بسیار به آن توجه می‌شود تغییر استراتژی سئو داخلی مانند تولید محتوای مناسب، لینک‌سازی داخلی و بهبود اقدامات فنی با توجه به قوانین الگوریتم‌های گوگل است. البته نکته‌ای که دانستن آن بسیار اهمیت دارد این است که الگوریتم‌های گوگل با هدف رضایت بیشتر و بهتر کاربران تعیین می‌شود و مهم‌ترین هدف سئو کلاه سفید هم، جلب رضایت کاربران است.

نظر متخصصان بزرگ سئو در مورد سئو کلاه سفید

تا اینجا با مفهوم سئو کلاه سفید و اقدامات موثر برای آن آشنا شدیم، حال بد نیست تا با نظر و تعریف متخصصان بزرگ سئو بزرگ درباره این تکنیک جذاب سئو آشنا شویم:

“سئو کلاه سفید به معنی تولید محتواهایی مفید، مرتبط و جذاب است که کاربران آن را دوست داشته باشند و به اشتراک بگذارند. به‌طور کلی سئو کلاه سفید بهینه‌سازی وب‌سایت برای ارائه بهترین تجربه کاربری ممکن است.” – نیل پاتل –

“سئو کلاه سفید بازی براساس قوانین موتور جستجوی گوگل و تمرکز بر نتایج بلندمدت به‌جای دستاوردهای کوتاه مدت است. ” – رند فیشکین –

سئو کلاه سفید عمل بهینه‌سازی وب‌سایت و فعالیت‌های مداوم برای برآورده کردن نیاز مخاطبان هدف و موتورهای جستجو است، درحالی که دستورالعمل‌های اخلاقی و بهترین شیوه‌ها را رعایت می‌کند. – بروس کلی –

سئو کلاه سفید برعکس سئو کلاه سیاه است که از تکنیک‌های فریبنده و دستکاری برای فریب دادن موتورهای جستجو و کاربران استفاده می‌کند. به‌طور کلی سئو کلاه سفید در مورد ایجاد اعتماد و اعتبار نزد مخاطبان و موتورهای جستجو صحبت می‌کند.” – مت کاتس –

سخن پایانی

در این مقاله از سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ HDM با تعریف متفاوتی از سئو کلاه سفید آشنا شدیم و شما می‌توانید با مطالعه کامل این مطلب به‌طور کامل پاسخ سوال سئو کلاه سفید چیست؟ را مشاهده کنید.

همچنین اقداماتی که برای این تکنیک جذاب سئو اهمیت بسیار زیادی دارد مانند تحقیق کلمات کلیدی، لینک‌های داخلی صحیح، بهینه سازی تکنیکال و … را برای شما لیست کرده‌ایم.

به‌علاوه این تکنیک، مزایا و معایبی هم دارد که مزایای آن نسبت به معایب آن بیشتر است و آن‌ها را نیز به‌طور کامل برای شما توضیح دادیم. در آخر هم به موضوع تعریف این تکنیک از زبان بزرگان سئو و تاثیر الگوریتم‌های گوگل روی آن پرداختیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 9 =

۰۲۱-۸۸۶۹۰۸۱۸

درخواست مشاوره