همراه همیشگی HDM با توجه به احتمال بروز تاخیر در شارژ اکانت های گوگل ادز طی روزهای آتی، از اینکه با شکیبایی ما را همراهی میکنید سپاسگزاریم

نمایش نام سایت در صفحه نتایج جستجو گوگل برای تمامی زبان ها

اشتراک گذاری مقاله

فهرست محتوا

مقالات مرتبط

آخرین تاریخ آپدیت: 1 مهر 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه

1 مهر 1402

  جدیدترین آپدیت گوگل درباره نام سایت ها در صفحه SERP: در شهریور سال ۱۴۰۱، گوگل طی یک به‌روز‌رسانی اعلام کرد که نام سایت‌ها را در نتایج جستجو نمایش خواهد داد. این قابلیت در ابتدا برای نسخه موبایل و به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و ژاپنی عرضه شد. چند ماه بعد یعنی در اسفند ۱۴۰۱ این قابلیت برای نسخه دسکتاپ عرضه شد؛ اما همچنان به چهار زبان انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و ژاپنی محدود شده بود. چند روز قبل، گوگل طبق خبری اعلام کرد که این آپدیت به تمامی زبان‌ها در هر دو نسخه موبایل و دسکتاپ گسترش داده شده و حالا می‌توانیم آن را برای همه زبان‌های جهان مشاهده کنیم. از این پس، به‌ جای نوشتن اسم سایت در ادامه بخش عنوان سایت، برای مثال (رتبه‌بندی سایت در گوگل چیست و چگونه جایگاه رتبه اول گوگل را کسب کنیم؟ – آژانس دیجیتال مارکتینگ HDM)، آن را بالای URL سایت در صفحه SERP مشاهده می‌کنیم. نمایش نام سایت در صفحه نتایج جستجو گوگل برای تمامی زبان ها درحال حاضر این آپدیت برای دامنه‌های اصلی (برای مثال example.com) و زیردامنه‌ها (برای مثال subdomain.example.com) به تمامی زبان‌ها ارائه شده است و امیدواریم در آینده شاهد عرضه این قابلیت برای زیرشاخه‌های دامنه‌های سایت (مثل example.com/subdirectory) هم باشیم.

گوگل چطور نام سایت‌‍ ها را تشخیص می دهد؟

همانطور که تا الان شاهد نحوه اعمال تغییرات گوگل بوده‌ایم، این قابلیت نیز از هفته‌های گذشته به تدریج آغاز و حالا برای همه سایت‌ها اعمال شده است.  گوگل در اطلاعیه‌های بخش Documentation توضیح داد که ربات‌هایش از روش‌های مختلفی برای شناسایی نام سایت‌ها استفاده می‌کنند؛ اما شما می‌توانید از داده‌های ساختاریافته در صفحه اصلی سایت‌تان استفاده کنید و به گوگل اطلاع دهید که نام سایت‌تان چیست. 

چطور می تونیم اسم سایت خودمون رو به لینک ها اضافه کنیم؟

برای خواندن اطلاعات بیشتر درباره نحوه تشخیص اسم سایت توسط گوگل به این لینک‌ها سر بزنید.

https://developers.google.com/search/docs/appearance/site-names

https://developers.google.com/search/docs/appearance/site-names#technical-guidelines

همچنین گوگل در این اطلاعیه پیشنهاد کرد فاوآیکون‌ سایتتان را متناسب با آخرین دستورالعمل‌های آن بهبود داده و از نماد‌هایی با حداقل سایز ۴۸ پیکسل استفاده کنید.

منبع:  https://developers.google.com/search/blog/2023/07/sitenames

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 4 =

۰۲۱-۸۸۶۹۰۸۱۸

درخواست مشاوره