برای ارتباط با آژانس دیجیتال مارکتینگ HDM از طریق شماره‌‌ زیر می‌توانید با ما در تماس باشید. ۸۸۶۹۰۸۱۸- ۰۲۱

هدف کاربر از جستجو

اشتراک گذاری مقاله

فهرست محتوا

مقالات مرتبط

آخرین تاریخ آپدیت: 28 فروردین 1403
زمان مطالعه: 3 دقیقه

28 فروردین 1403

هر کاربر یا مخاطبی که از موتور‌های جستجو همانند گوگل استفاده می‌کند به دنبال هدفی است که ما به عنوان تولید کننده محتوا و یا متخصص سئو باید به آن سوال یا درخواست به درستی پاسخ دهیم به همین دلیل ما باید با مفهوم Search Intent آشنا باشیم و به خوبی آن را درک کنیم. در این مقاله بصورت جامع به مبحث هدف کاربر از جستجو می‌پردازیم تا بتوانید نسبت به نیاز کاربر صفحات مناسبی را به جایگاه یک گوگل بیاورید.

چرا هدف جستجو در سئو مهم است؟

همانطور که در مقدمه توضیح دادیم در نهایت ما باید بر اساس نیاز کاربر ، محتوا و ساختار صفحه را طراحی کنیم حالا باید بدانیم که دقیقا چه دلایلی هدف جستجو را برای ما بسیار حساس و مهم می‌کند.
  1. نرخ تبدیل کاربر به مشتری
  2. خوانده شدن محتوا تا انتها
  3. نرخ درگیری بالاتر مخاطب با صفحه
  4. بررسی صفحه ما توسط گوگل
در بالا چهار دلیلی که اهمیت هدف جستجو را برای ما مهم می‌کند را گفتیم که موارد گفته شده کاملا بصورت مستقیم در سئوی سایت ما تاثیر دارد.

انواع هدف‌های کاربر از جستجو

حالا که به اهمیت موضوع پی بردیم باید بدانیم که بصورت کلی کاربرها چه نوع هدف‌هایی دارند که بتوانیم به درستی صفحات و محتوای مورد نیاز کاربر را در آن قرار بدیم که در نهایت باعث بهبود رتبه و بدست آوردن رتبه یک می‌شود.

انواع هدف های کاربر از جستجو 

به دنبال صفحه ای خاص و مشخص (Navigational intent)

اولین نوع کاربر در لیست ما ، کاربرانی هستند که به دنبال یک برند یا محصول خاص هستند و بصورت مستقیم در سرچ خود به موضوعی که نیاز دارند اشاره می‌کنند به عنوان مثال کاربرانی که به دنبال فروشگاه دیجیکالا هستند کیورد (دیجیکالا) را جستجو می‌کنند که می‌تواند برای سایت‌های دیگر ارزشی نداشته باشد و پیشنهاد می‌کنیم اگر استراتژی خاصی ندارید تمرکز خود را روی این نوع کیوردها نگذارید.

دنبال اطلاعات و یادگیری (Informational intent)

نوع دوم کاربر ها در سطح اینترنت به دنبال اطلاعات و یادگیری هستند این نوع کاربرها معمولا در مقالات و محتواهای آموزشی تارگت می شوند . این نوع محتوا می تواند از هر نوع اطلاعاتی باشد . اطلاعات خبری ، آموزش نرم افزار ها و حتی مهارت هایی مثل آموزش سئو نمونه هایی از موضوعاتی است که می توانید برای کاربرانی که به دنبال یادگیری هستند منتشر کنید.

تحقیق قبل از خرید (Commercial intent)

بسیاری از کاربران قبل از خرید محصول یا خدمتی شروع به جستجو در جهت افزایش آگاهی از آن محصول یا محصولات مشابه می کننده به عنوان مثال این نوع کاربر برای دریافت خدمات سئو ، بهترین آژانس مارکتینگ ایران را جستجو می کند تا بتواند در انتخاب بین آژانس های مختلف ، انتخاب بهتری داشته باشد.

قصد خرید یا فروش (Transactional intent)

این نوع از کاربر به دنبال محصول است و قصد مستقیم خرید یا فروش آن را دارد که معمولا از پسوند های خرید ، فروش ، قیمت ، استفاده می کنند که شما به عنوان متخصص سئو این کلمات را در صفحه دسته بندی و یا صفحه محصول خود تارگت می کنید .

آموزش تعین و تشخیص هدف کاربر از جستجو

حالا که با انواع هدف سرچ کاربر آشنا شدیم باید نسبت به نیاز کاربر صفحات سایت را به درستی تارگت کنیم در ادامه چند مثال از تارگت صحیح صفحات به شما نشان می‌دهیم تا بتوانید به درستی صفحات خود را تارگت کنید و بیشترین نرخ تبدیل را داشته باشید.

نمونه‌ای از Navigational intent : نمونه‌ای از Informational intent نمونه‌ای از Informational intent : نمونه‌ای از Commercial intent نمونه‌ای از Transactional intent: نمونه‌ای از Navigational intent جمع بندی در این مقاله به موضوع هدف کاربر از جستجو و روش تارگتینگ صحیح بر اساس نیاز کاربر پرداختیم ، شما با این روش می توانید نرخ تبدیل خود را افزایش بدید و جایگاه های خود را در گوگل کاهش بدید. اگر در هر قسمتی از مقاله سوال داشتید در بخش کامنت و نظرات با تیم آژانس دیجیتال مارکتینگ HDM در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 14 =

۰۲۱-۸۸۶۹۰۸۱۸

درخواست مشاوره