همراه همیشگی HDM با توجه به احتمال بروز تاخیر در شارژ اکانت های گوگل ادز طی روزهای آتی، از اینکه با شکیبایی ما را همراهی میکنید سپاسگزاریم

چرا CTR(نرخ کلیک شدن) در بعضی کلمات بالای 100% است؟

اشتراک گذاری مقاله

فهرست محتوا

مقالات مرتبط

آخرین تاریخ آپدیت: 4 شهریور 1402
زمان مطالعه: 5 دقیقه

4 شهریور 1402

احتمالا شما هم هنگام استفاده از خدمات گوگل ادز و بررسی و تحلیل داشبورد گوگل ادز متوجه این موضوع شده باشید که درصد CTR (نرخ کلیک شدن) بعضی از کلمات به طرز عجیبی بالا هستند و شاید برایتان کمی گیج‌کننده باشد که CTR بعضی از این keyword ها بالاتر از 100% هستند اما علت این مشکل چیست؟ ما در این مقاله از آژانس HDM می‌خواهیم به شرح و بررسی ایرادات CTR بالای 100% بپردازیم. با ما همراه شوید تا در انتها این مقاله پاسخ سوالات شما را به طور کامل دریافت کنید.

CTR بالای 100% به چه معناست ؟

ابتدا به بررسی این موضوع بپردازیم که CTR بالای 100% چگونه به وجود می‌آید؟ همان‌طور که در شکل روبه‌رو می‌بینید این مشکل زمانی اتفاق می‌افتد که تعداد Impression هایی که تبلیغ شما گرفته از تعداد clickهای آن کمتر باشد برای مثال اگر تنها یک Impression اما دو کلیک دریافت می‌کنید؛ این بدین معنی است که تبلیغ شما تنها یک‌بار در صفحه سرچ گوگل (serp) نمایش داده شده اما دوبار کلیک گرفته است و با توجه به فرمول CTR که از تقسیم click برImpression به دست خواهد آمد در این‌جا عدد CTR ما 200% خواهد بود. در این شرایط معمولا زمانی اتفاق می‌افتد که شما تازه کمپین‌تان را راه‌اندازی کرده‌اید وهنوز تبلیغات شما نمایش بالایی نمی‌گیرد.

 

نرخ کلیک شدن


احتمال بروز این مشکل در چند دسته کلی بررسی می‌شود که در ادامه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

از Sitelinkهای گوگل در تبلیغات خود استفاده می کنید

Sitelink یکی از امکاناتی است که می‌توانید به تبلیغ سرچتان در گوگل اضافه کنید و برای کاربر قابل کلیک کردن است و کاربر را در صفحاتی غیر از صفحه‌ی فرود(landing page) که صفحه اصلی مشخص شده برای تبلیغ است، وارد می‌کند؛ این بدین معنی است که شما برای کاربر بیش از یک راه برای ورود به سایت گذاشته‌اید.

محاسبه نرخ ctr

اگر شما از Sitelink در تبلیغاتتان استفاده می‌کنید ممکن است کاربر با باز کردن تبلیغ و یکی ازsitelink ها با استفاده از گزینه “باز کردن لینک در پنجره یا تب جدید” ، صفحه ی فرود و sitelink را به طور همزمان باز کند در این حالت شما با یک بار نمایش در گوگل دو کلیک گرفته‌اید و CTRتان دو برابر می‌شود، با داشتن سایت لینک‌های بیشتر احتمال داشتن CTR هایی از این دست می‌تواند تا 500% نیز پیش برود!
اما اگر نگرانی شما از این بابت است که گوگل با هر بار کلیک این کاربر در یک Impression هر بار مبلغ cpc را از شارژ شما کم خواهد کرد خبر خوب این است که این اتفاق نخواهد افتاد و گوگل در این حالت تنها در دو بار اول مبلغ CPC از شما کم خواهد کرد.

مقالات پیشنهادی


کاربر پس از ورود به سایت به صفحه سرچ گوگل برمی گردد!

شاید شما هم این کار را انجام داده باشید، زمانی که با موبایلتان سرچ می کنید اولین سایت‌هایی که در نتیجه صفحه‌ جستجو آمده اند را باز کنید و بررسی کنید که کدام وب‌سایت نتیجه مرتبط‌تری با سرچ شما دارد و پس از بررسی چند صفحه به صفحه ای بازگردید که به نظرتان محتوای مفیدتری داشته‌است؛ این حالت شاید در زمانی که شما با موبایل شما کار می‌کنید و جابه‌جا شدن بین تب‌های مختلف به راحتی desktop نیست، ممکن است بیشتر اتفاق بیفتد.

این دقیقا همان رفتاری است که کاربر در سایت شما انجام می‌دهد برای مثال در نظر بگیرید که کاربر سرچ کرده است خرید کیف چرم و شما اولین سایتی هستید که به صورت تبلیغ در بالای صفحه نمایش داده شده‌اید کاربر کلیک می‌کند و وارد سایت شما می‌شود و محتوای کلی صفحه فرود را بررسی می‌کند سپس به صفحه ی نتایج جستجو باز می‌گردد و چند سایت بعدی را نیز بررسی می‌کند و در این مقایسه پیشنهادات و قیمت‌های سایت شما به نظرش بهتر می‌آید و دوباره به سایت شما بازمی‌گردد.
این حالت برای شما می‌تواند بسیار مفید باشد چرا که گوگل متوجه می‌شود محتوای تبلیغ شما به محتوای سایتتان بسیار نزدیک است و نمره ی بالاتری به اد شما می‌دهد.

کلیک‌های نامعتبر

گوگل Impressionهای سایت شما را محدود نمی‌کند و امکان دارد که تبلیغات شما را حتی چندین بار در یک روز به فرد خاصی نشان دهد. این شاید به نظر شما یک خطا در سیستم تبلیغات گوگل به حساب بیاید اما نگران نباشید چرا که گوگل می‌تواند فرق بین کلیک های معتبر و نامعتبر را تشخیص دهد و میزان شارژی که به خاطر کلیک های نامعتبر از شما کم شده است را به حساب شما باز گرداند.

نرخ کلیک شدن

چکیده
پس اگر کلیک‌های نامعتبر با CTRهای بالای 100% دارید نگران نباشید گوگل با یک سیستم تشخیص پیشرفته این کلیک‌ها را تشخیص داده و میزان شارژ کاسته شده را به حساب شما باز خواهد گرداند.


کدام کلیک ها کلیک نامعتبر محسوب می‌شوند؟

  • دریافت دو کلیک از یک کاربر
  • کلیک‌هایی که احتمال دارند ازشرکت تبلیغاتی‌ای باشند که این خدمات را برای شما انجام داده تا سود بیشتری دریافت کنند!
  • کلیک‌هایی که به صورت دستی و توسط افراد خاصی (رقبا و…) برای بالا بردن هزینه تبلیغات شما انجام می‌شوند.
  • هرگونه کلیک و Impressionای که به صورت اتوماتیک و با استفاده از ابزارهای خاصی ایجاد شده باشند تا برای شما هزینه ایجاد کنند و داده‌هایتان را خراب کنند.

پیشنهاد ما برای این‌که بتوانید داده‌های کامل و معتبرتری را مشاهده کنید این است که داده‌هایی را بررسی کنید که حداقل برای 24 ساعت قبل هستند چرا که آپدیت شدن بعضی داده‌ها در داشبورد می‌تواند تا 24 ساعت به طول بینجامد.

داده‌های ناقص

یکی از مواردی که از جمله مشکلات فنی محسوب می‌شود و ممکن است برای شما اتفاق بیفتد این است که داده‌هایی که در حال بررسی آن هستید هنوز کامل نشده باشند، اگر شما در حال بررسی داده‌های حال حاضر بیزینستان هستید باید این را بدانید که داده‌های گوگل ادز شما می‌توانند هرکدام از سرورهای متفاوت و منحصر به فردی جمع‎‌آوری شوند برای مثال داده‌هایی که مربوط به Impresion هستند از یک سرور دریافت می‌شوند اما داده‌های Click از سرور دیگری می‌آیند؛ اگر ساعت آپلودشدن اطلاعات جدید توسط این سرورها در داشبورد گوگل ادز یکی نباشد و داده‌های مربوط به هر کدام آن‌ها در ساعت‌های متفاوتی از روز آپدیت شود احتمال به وجود آمدن CTR های با درصد بالای 100% وجود دارد و نیازی به نگرانی در این مورد نیست چرا که اگر تنها یک روز صبر کنید این مشکل رفع خواهد‌ شد.

اگر هیچ‌کدام از موارد بالا مشکل شما را حل نمی‌کند!

اگر هیچ‌یک از موارد بالا که در آن درباره نرخ کلیک‌شدن (CTR)بالای 100% صحبت کردیم به مشکل شما اشاره‌ای نکردند می‌توانید از پشتیبانی گوگل کمک بگیرید و با آنها در رابطه با مشکل پیش آمده صحبت کنید، راه‌های ارتباطی با پشتیبانی گوگل در داشبورد گوگل ادز شما موجود است و می‌توانید از آن کمک بگیرید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم از طریق ایمیل و چت کردن مشکلتان را با آنها مطرح کنید تا مشکلی برای اکانتتان به وجود نیاید!
پس از صحبت با پشتیبانی گوگل، اکانت شما با احتمال زیاد توسط یکی از متخصصین ادز در گوگل بررسی می‌شود و این بررسی ممکن است چندین روز به طول انجامد اما در انتها شما پاسخ درست و دقیقی از کارشناسان این حوزه برای این ایراد دریافت خواهیدکرد.

نتیجه
به طور کلی CTR با درصد بالا نشانه‌ی این است که حال تبلیغات بیزینس شما خوب است و کمتر زمانی پیش می‌آید که درصد CTR شما بالای 100 باشد که در بیشتر مواقع علت آن کلیک‌های نامعتبر و داده ناقص است .
ما سعی کردیم که در این مقاله تمام مشکلاتی که برای CTR بالای 100% ممکن است اتفاق بیفتد را برایتان بیان کنیم اما به خاطر داشته باشید که داشتن تعداد کمی از این CTRهای غیر نرمال نگران کننده نیست اگر تعداد آن‌ها خیلی بالا نیست این مسئله عادی است و کمپین شما مشکلی ندارد.

مقالات پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − پنج =

۰۲۱-۸۸۶۹۰۸۱۸