همراه همیشگی HDM با توجه به احتمال بروز تاخیر در شارژ اکانت های گوگل ادز طی روزهای آتی، از اینکه با شکیبایی ما را همراهی میکنید سپاسگزاریم

قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

اشتراک گذاری مقاله

فهرست محتوا

مقالات مرتبط

آخرین تاریخ آپدیت: 27 شهریور 1402
زمان مطالعه: 5 دقیقه

27 شهریور 1402

کاربران به لینک‌هایی بیشتر اعتماد می‌کنند که در صفحه اول نتایج گوگل قرار دارند. ولی برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل، شما باید اعتبار خود را نزد گوگل بیشتر کنید. ما به شما نشان خواهیم داد تا چه کارهایی باید برای رسیدن به این هدف انجام بدهید.

قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

بهترین روش برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

تبلیغات روشی است که برای آوردن سایت در صفحه اول گوگل به ذهن افراد بسیاری می‌رسد. اما توجه داشته باشید که تبلیغات فقط مدت زمان کوتاهی سایت یا سایر صفحات سایت شما را در صفحه اول گوگل قرار می‌دهد.

پس با توجه به این موضوع شما به روشی نیاز دارید تا به نوعی قرار گرفتن در صفحه اول گوگل را در بلندمدت برای شما تضمین کند. روشی که بیشتر با عنوان سئو شناخته می‌شود. البته درنظر داشته باشید که با سئو، تازه مسیر شما برای قرارگرفتن در صفحه اول گوگل آغاز می‌شود.

اشتباهات رایج برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

در قدم اول به این موضوع می‌پردازیم که چه کارهایی نباید انجام بدهید تا احتمال قرار گرفتن سایت خود در صفحه اول گوگل را بیشتر کنید. چون متوقف کردن این فعالیت‌ها مانند یک مزیت عمل خواهد کرد و شانس شما را برای قرارگرفتن در صفحه اول گوگل را افزایش می‌دهد.

یکی از فعالیت‌هایی که در قرار نگرفتن سایت شما در صفحه اول گوگل نقش دارد، انتشار محتواهایی کپی و بی‌کیفیت در صفحات مختلف وبسایت‌تان است. به دلیل اینکه انجام چنین کاری از سمت گوگل به عنوان یک تخلف درنظر گرفته می‌شود و احتمال دارد تا گوگل به دلیل این تخلف، وب‌سایت شما را جریمه کند که یکی از این جریمه‌ها، افت رتبه سایت شما در صفحه نتایج خواهد بود.

یکی دیگر از فعالیت‌هایی که باعث می‌شود تا وب‌سایت شما در صفحه اول گوگل قرار نگیرد این است که وب‌سایت شما برخلاف استانداردها و الگوریتم‌های گوگل رفتار کند. به عنوان مثال یکی از الگوریتم‌های گوگل این است که از لینک‌سازی اسپم در فضای آنلاین جلوگیری کند؛ بنابراین اگر شما از این مدل استراتژی برای لینک‌سازی استفاده کنید، وب‌سایت شما توسط گوگل جریمه خواهد شد و رتبه آن در صفحه نتایج افت می‌کند.

اشتباهات رایج برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

چگونه سایت خود را به صفحه اول گوگل برسانیم؟

قبل‌تر به این موضوع اشاره کردیم که شما برای آوردن سایت در صفحه اول گوگل می‌توانید از تبلیغات و سئو استفاده کنید. اما اگر به دنبال این هستید تا قرارگرفتن در صفحه اول شما تصمین شده و در بلند مدت تداوم داشته باشد، سئو روش مناسب‌تری برای شما خواهد بود. البته در مورد سئو این نکته را به خاطر داشته باشید که قرار گرفتن در صفحه اول با استفاده از این روش یک شبه اتفاق نمی‌افتد و شما باید مدت زمان بیشتری صبر کنید تا نتایج مربوط به آن را مشاهده کنید.

ضمنا سئو به تنهایی نمی‌تواند شما را به اهداف‌تان برساند و در کنار آن شما باید از خدمات دیگری استفاده کنید تا هم در زمان کوتاه‌تری سایت شما در صفحه اول گوگل قرار بگیرد و حتی با گذشت زمان، سایت شما همچنان در صفحه اول گوگل به کاربران نمایش داده شود.

از جمله خدماتی که شما می‌توانید در کنار سئو استفاده کنید، خدمات محتوایی است. درواقع با استفاده از این خدمات، شما محتواهایی را در فضای آنلاین منتشر خواهید کرد که برای کاربران مفید و ارزشمند خواهد بود و با جلب رضایت آن‌ها، نزد گوگل به عنوان وب‌سایت معتبری شناخته خواهید شد و گوگل رتبه بهتری به سایت شما خواهد داد. درنتیجه با این اتفاقات احتمال قرار گرفتن سایت شما در صفحه اول گوگل بیشتر خواهد شد.

کمک گرفتن از یک کارشناسان مجرب سئو در قالب خدمات مشاوره سئو نیز روش دیگری است که شما می‌توانید از آن در کنار سئو برای آوردن سایت در صفحه اول گوگل استفاده کنید. درواقع با استفاده از خدمات مشاوره سئو شما همراهی یک کارشناس مجرب سئو را کنار خود خواهید داشت و این فرد استراتژی‌های سئو مناسبی را برای شما تدوین می‌کند تا احتمال قرارگرفتن سایت شما در صفحه اول گوگل را بیشتر شود.

همچنین در این خدمات کارشناس سئو کمک می‌کند تا رابطه‌ی دوستانه‌ای میان سایت شما با گوگل برقرار شود و گوگل در همین راستا رتبه بهتری به آن بدهد.

چگونه سایت خود را به صفحه اول گوگل برسانیم؟

چرا سایت خود را به صفحه اول گوگل برسیم؟

یکی از دلایل انجام چنین کاری این است که شما می‌خواهید کاربران، بهتر بتوانند وب‌سایت شما را پیدا کنند؛ از این رو باید در صفحه نتایج جایگاه مناسبی داشته باشید. ضمنا برطبق آمارها حدود ۷۵ درصد از کاربران فضای آنلاین هرگز برای رفتن به صفحه دوم مرورگر خود را اسکرول نمی‌کنند.

پس باتوجه به این موضوع، آوردن سایت در صفحه اول گوگل بسیار مهم است. همچنین زمانی که سایت شما در صفحه اول گوگل قرار داشته باشد، میزان ترافیک ورودی و کلیک بیشتری خواهد داشت که این موضوع باعث می‌شود تا در همان صفحه اول نیز سایت شما رتبه بهتری هم داشته باشد.

چگونه سایت خود را در صفحه اول گوگل حفظ کنیم؟

گوگل هرگز جایگاهی را به صورت اختصاصی برای یک سایت در نظر نمی‌گیرد؛ بنابراین پس از آوردن سایت در صفحه اول گوگل، شما باید به این فکر باشید تا با استراتژی درستی جایگاه سایت خود در صفحه اول گوگل را همچنان حفظ کنید. به‌علاوه به‌طور همزمان رقبای شما نیز از روش‌های مشابه برای آوردن سایت در صفحه اول گوگل استفاده می‌کنند؛ بنابراین اگر زمانی از سئو سایت خود غافل شوید، احتمال فراوانی وجود دارد که گوگل جایگاه شما را به سایت دیگری اختصاص بدهد. البته برای جلوگیری از این اتفاق شما از روش‌های پیشگیرانه‌ای استفاده کنید که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

یکی از این روش‌های اطلاع از آخرین به‌روزرسانی‌ها و تغییرات الگوریتم‌های گوگل است. چون با علم به این موضوع شما می‌توانید رویکرد هر یک از الگوریتم‌ها برای تعیین رتبه سایت‌ها در صفحه نتایج تشخیص بدهید و براساس آن‌ها استراتژی مناسبی اتخاذ کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد الگوریتم‌های گوگل بلاگ آژانس دیجیتال مارکتینگ HDM در اختیار شما قرار دارد.

چگونه سایت خود را در صفحه اول گوگل حفظ کنیم؟

قرارگرفتن در صفحه اول گوگل را از شریک کسب و کار خود بخواهید.

آژانس دیجیتال مارکتینگ HDM با سال‌ها تجربه در زمینه ارائه خدمات در حوزه دیجیتال به کسب‌وکارهای مختلف مانند شریک شما عمل می‌کند و در تمام مسیر ارائه خدمات سئو برای قرارگرفتن در صفحه اول گوگل تا رسیدن به موفقیت همراه شما خواهد بود.

همین حالا درخواست خود را برای دریافت خدمات ارسال کنید. همچنین شما می‌توانید با مراجعه به سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ HDM خدمات متنوعی در حوزه دیجیتال را مشاهده کنید.

سؤالات متداول آوردن سایت در صفحه اول گوگل

۱- برای قرارگرفتن در صفحه اول گوگل باید چقدر هزینه کنیم؟

این موضوع به روشی بستگی دارد که شما می‌خواهید از آن برای آوردن سایت در صفحه اول گوگل استفاده کنید. چون به عنوان مثال اگر شما می‌خواهید برای آوردن سایت در صفحه اول گوگل از تبلیغات استفاده کنید، باید بابت آن هزینه پرداخت کنید. به‌علاوه هزینه تبلیغات ممکن است بر اساس استراتژی و هدف شما نیز تغییر پیدا کند.

۲- چه مدت زمانی طول می کشد تا در صفحه اول گوگل قرار بگیریم؟

سئو یکی از روش‌هایی است که شما می‌توانید از آن برای آوردن سایت در صفحه اول گوگل استفاده کنید اما برای مشاهده نتایج مربوط به آن شما به ۶ الی ۱۲ ماه زمان نیاز دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × چهار =

۰۲۱-۸۸۶۹۰۸۱۸

درخواست مشاوره