همراه همیشگی HDM با توجه به احتمال بروز تاخیر در شارژ اکانت های گوگل ادز طی روزهای آتی، از اینکه با شکیبایی ما را همراهی میکنید سپاسگزاریم

سئو محلی یا لوکال سئو چیست؟

اشتراک گذاری مقاله

فهرست محتوا

مقالات مرتبط

آخرین تاریخ آپدیت: 5 اردیبهشت 1403
زمان مطالعه: 4 دقیقه

5 اردیبهشت 1403

تا به حال توجه کرده‌اید زمانی که در جستجوی محل خاصی در گوگل هستید، چقدر پیشنهادات آن به مکانی که در هنگام سرچ حضور دارید نزدیک است؟ با انجام درست سئو محلی یا لوکال سئو کاری می‌کنیم تا در جستجوهای محلی کاربران دیده شویم و رتبه بالاتری را کسب کنیم که این یکی از اقداماتی است که در خدمات سئو انجام خواهد شد. این اقدام یکی از عوامل کلیدی در موفقیت کسب‌ وکارهای محلی است. بازاریابی و جلب مشتریان محلی از اهمیت بسیاری برخوردار است. در این مقاله، به بررسی اهمیت و راهکارهای بهبود نتایج جستجوی محلی خواهیم پرداخت.

تاثیر لوکال سئو در بیزینس

سئو محلی به دو صورت به ما کمک می‌کند تا ترافیک بیشتری را جذب وب‌سایت خود کنیم، اول از همه از طریق لینک آبی رنگ و دیگری از طریق بسته نقشه (map pack) که در ادامه هر یک را توضیح خواهیم داد. اما نکته مهم تر اینکه ترافیک جذب شده از طریق این سرچ‌ها به احتمال بالاتری منجر به خرید یا اقدام کاربر خواهد شد، زیرا کاربری که عبارت کافه نزدیک به من را سرچ می‌کند قصد رفتن به آن محل را در آینده‌ای نزدیک دارد.

لینک آبی رنگ
زمانی که شما کلمات سئو محلی را تارگت و بر آن کار کرده باشید، در نتایج جستجو کاربران ظاهر خواهید شد. حال اگر نیاز کاربر با صفحه شما برطرف شود بر آن کلیک خواهد کرد.

بسته نقشه map pack
این نقشه که معمولا در ابتدای نتایج ظاهر می‌شود، ساختاری از گوگل است که چند پیشنهاد از مکان‌ها مختلف به همراه مشخصات کامل را به نمایش می‌گذارد.
در ادامه لازم است بدانیم چه کارهایی می‌توانیم در جهت دیده شدن بهتر در این نتایج انجام دهیم.

چطور گوگل سایتی را برای نمایش در جستجوی محلی انتخاب می‌کند؟

قطعا گوگل برای انتخاب وب‌سایت مورد نیاز و مناسب کاربران با جستجوهای محلی نیز استراتژی مخصوصی دارد، گوگل بر اساس سه پارامتر احتمال دارد وب‌سایت شما را انتخاب و در نتایج نمایش دهد که عبارتند از:
ارتباط: هر چقدر که ارتباط معنایی وبسایت شما به جستجو کاربر نزدیک تر باشد، احتمال بیشتری دارد که در نتایج جستجو ظاهر شود. پس مهم است که گوگل هویت صفحه یا وبسایت شما را چگونه شناسایی کند.
فاصله مکانی: هر چقدر که فاصله مکانی کاربر در حال جستجو با آدرس ثبت شده از محل بیزینس شما کمتر باشد احتمال ظاهر شدن در نتایج گوگل بیشتر است.
اهمیت بیزینس شما: به معنای اهمیتی است که گوگل برای وبسایت شما و نیازی که از کاربر رفع می‌کنید در نظر می‌گیرد.

6 اقدام موثر در جهت سئو محلی

تا الان به صورت کامل با سئو محلی یا لوکال سئو آشنا شدید، حال زمان آن فرا رسیده که ببینیم چطور می‌توان آن را انجام داد. در ادامه اقدامات موثر در جهت سئو محلی را به صورت تفکیک شده برای شما قرار دادیم که عبارتند از:
ساخت بیزینس پروفایل گوگل
ثبت وب‌سایت در سایت‌های محلی
تحقیق کلمات کلیدی سئو محلی
سئو داخلی
ساخت بک لینک
ثبت بازخورد مثبت توسط کاربران

ساخت بیزینس پروفایل گوگل

اولین و مهم ترین کار در سئو محلی ساخت بیزینس پروفایل است، می‌توان گفت انجام این کار از تمام مراحل دیگر مهم تر است. ابتدا بیزینس خود را با مشخصات کامل در گوگل ثبت کنید. مهم است که حتی ایام کاری و تعطیلی خود را نیز به دقت مشخص نمایید. این کار به شما کمک می‌کند تا در نتایج جستجوهای محلی به صورت بسته نقشه ظاهر شوید. پیشنهاد می‌شود که کد ایمبد (embed) گوگل مپ را در قسمت درباره ما وبسایت خود قرار دهید، با اینکار به گوگل می‌فهمانید آدرس وب‌سایت شما چقدر برای کاربران اهمیت دارد.

ثبت وب‌سایت در سایت‌های محلی

ثبت دقیق آدرس، مشخصات و شماره تماس در وب‌سایت‌ها و دایرکتوری‌های مختلف به گوگل کمک می‌کند تا اعتماد بیشتری به سایت شما داشته باشد و سریعتر آن را شناسایی کند. فقط توجه داشته باشید که نیاز است همواره اطلاعات آن را به روز نگه دارید، اگر موقعیت بیزینس شما تغییر کرد، اطلاعات این دایرکتوری‌ها را نیز به روز کنید. گذاشتن آدرس گوگل مپ در صفحاتی مانند صفحه رسمی بیزینس شما در اینستاگرام و فیس بوک نیز کمک کننده است.

تحقیق کلمات کلیدی سئو محلی

اینبار تحقیق کلمات کلیدی را به قصد یافتن کلماتی که کاربران به هنگام سرچ محلی انجام می‌دهند شروع کنید. راهکارهایی نیز برای این موضوع وجود دارد که در ادامه خواهم گفت. از میان تمام کلمات کلیدی موارد مرتبط به مکان را برای خود جدا کنید.
بگذارید گوگل برای شما حدس بزند، به این معنا که در قسمت جستجو گوگل، عبارت “… در” را سرچ کنید و جستجوهای خودکار گوگل را جایی برای خود ذخیره کنید. به عنوان مثال عبارت “بهترین بیمارستان در …” را جستجو کنید تا متوجه شوید کاربران بیشتر در چه منطقه‌هایی این عبارت را جستجو می‌کنند.
سری به صفحات رقبا بزنید تا ببینید بر چه کلمات محلی کار کرده‌اند، این جستجو را می‌توانید از طریق ابزارهایی مانند semrush نیز انجام دهید.

سئو داخلی

حال که عبارات و کلمات مورد نیاز خود را دارید زمان انجام عملیات سئو آن پیج است، کلمات را دسته بندی کنید و برای هر عبارت صفحه مورد نیاز را بسازید. تعداد صفحاتی که نیاز به ساختن دارند مطابق با استراتژی شما انتخاب می‌شود و برای هر بیزینس متقاوت است، اما توجه داشته باشید که حتما و حتما از محتوای تازه برای هر صفحه استفاده کنید. استفاده از محتوای تکراری در صفحات با منظور لوکال سئو یک اشتباه رایج و دردسرساز است.

ساخت بک لینک

کمی منتظر نتیجه صفحات ساخته شده خود باشید، سپس می‌توانید صفحات پر رقابت و با پتانسیل را انتخاب و برای آنها شروع به لینک سازی کنید.

ثبت بازخورد مثبت توسط کاربران

از کاربران بخواهید که بازخوردهای خود را برای بیزینس شما ثبت کنند، اگر این بازخوردها مثبت باشد می‌تواند در جلب اعتماد کاربران و کلیک بر وبسایت شما و در نهایت جلب اعتماد گوگل موثر باشد.


جمع بندی
در این مطلب به صورت کلی به مفهوم سئو محلی چیست پرداختیم و انجام لوکال سئو را در 6 مرحله ساده از جمله تحقیق کلمات کلیدی و ثبت بیزینس در گوگل برای شما ارائه دادیم. امید داریم با انجام این مراحل بتوانید ترافیک بیشتری را از جستجوهای محلی کاربران جذب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − 8 =

۰۲۱-۸۸۶۹۰۸۱۸

درخواست مشاوره