همراه همیشگی HDM با توجه به احتمال بروز تاخیر در شارژ اکانت های گوگل ادز طی روزهای آتی، از اینکه با شکیبایی ما را همراهی میکنید سپاسگزاریم

الگوریتم مدیک (Medic algorithm)

اشتراک گذاری مقاله

فهرست محتوا

مقالات مرتبط

آخرین تاریخ آپدیت: 2 اردیبهشت 1403
زمان مطالعه: 5 دقیقه

2 اردیبهشت 1403

یکی از مواردی که گوگل همواره به آن اهمیت می‌دهد به‌روزرسانی و قوی‌تر کردن الگوریتم‌های خود برای رضایت بیشتر کاربران است. به همین دلیل در هفته اول آگوست سال 2018، به‌روزرسانی گسترده‌ای بر روی هسته اصلی الگوریتم‌های خود ایجاد کرد و نام این الگوریتم را الگوریتم مدیک یا طبی نامید. با شروع این به‌روزرسانی، بسیاری از سایت‌ها با افت شدیدی روبه‌رو شده‌اند و در مقابل وب‌سایت‌هایی هم وجود داشتند که پیشرفت بسیار خوبی در نمودار سرچ کنسول آن‌ها مشاهده می‌شد. در این مقاله توضیح جامعی درباره این الگوریتم برای شما خواهیم داد.

الگوریتم مدیک یا طبی

الگوریتم مدیک یا طبی چیست؟

همان طور که ابتدای متن توضیح داده‌ایم، این به‌روزرسانی بر روی هسته اصلی الگوریتم‌های گوگل ایجاد شده است. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که تأثیر این الگوریتم بر روی سایت‌های حوزه سلامت و پزشکی اتفاق افتاده است اما این تصور کاملاً اشتباهی است. بسیاری از وب‌مسترها بعد از این به‌روزرسانی متوجه افت شدید رتبه وب‌سایت خود در تمامی حوزه‌ها شدند. اگر سئوکار باشید و آپدیت‌های گوگل را دنبال کنید، متوجه خواهید شد که گوگل تعریف دقیقی از این الگوریتم ارائه نکرده است و صرفاً بر روی مواردی مانند محتوای باکیفیت متناسب با هدف وب‌سایت تأکید کرده است. در این جا ممکن است برای شما سؤال پیش بیاید که این الگوریتم چه سایت‌هایی را تحت تأثیر قرار می‌دهد؟ و یا چه اقداماتی باید انجام دهیم تا دچار افت رتبه به وسیله الگوریتم مدیک نشویم؟ برای پاسخ به این سؤالات لازم است که تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

تأثیر الگوریتم مدیک یا طبی بر روی وب‌سایت‌ها

تأثیر الگوریتم مدیک یا طبی بر روی وب‌سایت‌ها

بعد از آپدیت این الگوریتم شاهد تغییرات رتبه بر روی بسیاری از سایت‌ها شده‌ایم. بسیاری از سایت‌ها شاهد افت رتبه و بسیاری از آن‌ها شاهد رشد رتبه خود بودند. در مورد تصور اشتباهی که این الگوریتم تأثیر خود را صرفاً بر روی سایت‌های پزشکی گذاشته است قبلاً صحبت کرده‌ایم. باید بگوییم درست است که این به‌روزرسانی تنها برای سایت‌های پزشکی نیست اما با توجه به شاخص‌های EAT باید بگوییم که سایت‌های حوزه سلامت توجه ویژه‌ای به این الگوریتم داشته باشند.

بهبود الگوریتم مدیک

الگوریتم مدیک و اقدامات مناسب در جهت بهبود آن

زمانی که شرکت گوگل بر روی موتور جستجوی خود به‌روزرسانی انجام می‌دهد، نیاز است وب‌سایت‌هایی که دچار افت رتبه شده‌اند، دست به کار شوند و اقداماتی در جهت بهبود این الگوریتم انجام دهند. در مورد الگوریتم مدیک یا طبی Medic algorithm هم همین مورد صدق می‌کند. برای بهبود سایت‌ها نیاز است که اقدامات زیر انجام شود:

به روز رسانی محتوا در الگوریتم مدیک

به‌روزرسانی محتواها

محتوای سایت برای تمامی کاربران حرف اول را می زند و از آن جا که گوگل به کاربران خود توجه ویژه‌ای دارد پس به‌روزرسانی محتواها برای گوگل هم اهمیت بسیار زیادی دارد. طبق این الگوریتم، محتوای وب‌سایت باید به‌روز، مناسب نیاز کاربر و در جهت اهداف سایت قرار داشته باشد. اگر بخواهیم به زبان ساده‌تر بیان کنیم، منظورمان از این جمله این است که محتوای سایت فروشگاهی مناسب فروشگاه، محتوای صفحه خدماتی مناسب صفحه خدمات و محتوای صفحه پزشکی مناسب صفحه پزشکی باشد. این متناسب سازی صفحه با محتوای آن به کاربر کمک می‌کند تا پاسخ دقیق سؤال خود را در همین صفحه پیدا کند و نرخ پرش از وب‌سایت به طرز قابل قبولی کاهش یابد که این تأثیر بسیار زیادی در جهت سئو وب‌سایت خواهد داشت.

موبایل فرندلی در الگوریتم مدیک

موبایل فرندلی صفحات

محتوای سایت برای تمامی کاربران حرف اول را می زند و از آن جا که گوگل به کاربران خود توجه ویژه‌ای دارد پس به‌روزرسانی محتواها برای گوگل هم اهمیت بسیار زیادی دارد. طبق این الگوریتم، محتوای وب‌سایت باید به‌روز، مناسب نیاز کاربر و در جهت اهداف سایت قرار داشته باشد. اگر بخواهیم به زبان ساده‌تر بیان کنیم، منظورمان از این جمله این است که محتوای سایت فروشگاهی مناسب فروشگاه، محتوای صفحه خدماتی مناسب صفحه خدمات و محتوای صفحه پزشکی مناسب صفحه پزشکی باشد.

این متناسب سازی صفحه با محتوای آن به کاربر کمک می‌کند تا پاسخ دقیق سؤال خود را در همین صفحه پیدا کند و نرخ پرش از وب‌سایت به طرز قابل قبولی کاهش یابد که این تأثیر بسیار زیادی در جهت سئو سایت خواهد داشت. ما در خدمات سئو، صفحات وب‌سایت را برای موبایل بهینه می‌کنیم.

اعتماد کاربران خود را جلب کنید

چگونه می‌توانیم اعتماد کاربران را جلب کنیم؟ خودتان را به جای مخاطب سایت خود بگذارید. دیدن صفحه درباره ما، صفحه تماس با ما، نظر مشتریان و یا خریداران پیشین، تصویر مدیر و کارمندان مجموعه به شما کمک می‌کند تا به یک وب‌سایت تا حد زیادی اعتماد کنید. در الگوریتم مدیک یا طبی با ایجاد صفحات ذکر شده، اعتماد کاربران خود را به دست آورید. یکی از مواردی که بسیار اهمیت دارد این است اگر شما صفحه‌ای مختص نظرات مشتریان خود دارید، در این صفحه نظرات مثبت و نظرات منفی را در کنار هم قرار دهید تا مخاطب شما با خواندن آن‌ها احساس اعتماد بیشتری را به دست آورد. همچنین اگر مطلبی در سایت خود منتشر می‌کنید، قرار دادن نام نویسنده به همراه عکس شخص برای جلب بیشتر این اعتماد می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

امنیت وب سایت در الگوریتم مدیک

امنیت وب سایت خود را در نظر داشته باشید

توجه به امنیت وب‌سایت همیشه برای گوگل اهمیت ویژه‌ای داشته است و بعد از اعلام الگوریتم مدیک این اهمیت بیش از پیش برای گوگل پررنگ‌تر شده است. به شما پیشنهاد می‌کنیم برای این که دچار افت رتبه نشوید به امنیت سایت و دریافت کد SSL توجه ویژه داشته باشید.

گرفتن بک لینک از سایت‌های معتبر

یکی از اقداماتی که از نظر گوگل بسیار اهمیت دارد گرفتن اعتبار از وب‌سایت‌های معتبر است. شما می‌توانید با گرفتن بک لینک از سایت‌های دارای اعتبار، مانع افت رتبه وب‌سایت خود به وسیله الگوریتم مدیک شوید.

سخن پایانی

در این مقاله از سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ HDM درباره به‌روزرسانی گسترده هسته گوگل یعنی الگوریتم مدیک یا طبی صحبت کرده‌ایم و یاد گرفته‌ایم که نه تنها وب‌سایت‌های پزشکی و حوزه سلامت، بلکه تمامی سایت‌ها در هر حوزه‌ای تحت تأثیر این الگوریتم قرار گرفته‌اند. تمرکز اصلی این الگوریتم بر روی جلب نظر بیشتر کاربران موتور جستجوی گوگل است. اقداماتی مانند ارتقا کیفیت محتوا، به‌روزرسانی محتوا، موبایل فرندلی بودن، امنیت وب سایت و جلب اعتماد کاربران از جمله مواردی است که در الگوریتم مدیک یا طبی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − شش =

۰۲۱-۸۸۶۹۰۸۱۸

درخواست مشاوره