همراه همیشگی HDM با توجه به احتمال بروز تاخیر در شارژ اکانت های گوگل ادز طی روزهای آتی، از اینکه با شکیبایی ما را همراهی میکنید سپاسگزاریم

گوگل به چه محتوایی رتبه می‌دهد؟

اشتراک گذاری مقاله

فهرست محتوا

مقالات مرتبط

آخرین تاریخ آپدیت: 8 فروردین 1403
زمان مطالعه: 5 دقیقه

8 فروردین 1403

یکی از موثرترین ابزارهای سئو همان ساده ترین آنها یعنی محتوا است. داشتن محتوای عالی در وب سایت نه تنها رتبه صفحه شما را بهبود می‌بخشد، بلکه منجر به ایجاد اعتماد در کاربران می‌شود و برند شما را مطرح می‌کند. همین موضوع کلید ایجاد ارتباط طولانی مدت با مشتریان است.

گوگل، دستورالعمل‌های مفیدی در مورد نحوه نوشتن محتوا ارائه کرده است که با رعایت کردن آنها می‌توانید در موتورهای جستجو رتبه خوبی داشته باشید و برای بازدیدکنندگان خلق ارزش کنید، در ادامه‌ی مقاله به این نکات مهم می‌پردازیم.

شاخص‌های محتوای خوب

برای آنکه محتوای شما بتواند رتبه خوبی کسب کند، باید برای مخاطب ارزشمند باشد و نیازی از آن را به درستی رفع کند. در این بخش مواردی که برای تولید یک محتوای با کیفیت به کمک شما می‌آید قرار گرفته است تا با یک نگاه بتوانید محتوای خود را ارزیابی کنید. این موارد عبارتند از:

  1. محتوای منحصر به فرد بنویسید.
  2. مطالب جامع بنویسید.
  3. عنوان‌های خوب انتخاب کنید.
  4. مطالبی را بنویسید که با بقیه به اشتراک می‌گذارید.
  5. محتوایی عاری از خطا بنویسید.
  6. محتوایی بنویسید که مناسب استفاده در موبایل باشد.
  7. محتوایی بهتر از رتبه یک گوگل بنویسید.
  8. مطالبی را بنویسید که کاربران شما می‌خواهند بخوانند.
  9. از کلمات کلیدی به درستی استفاده کنید.

محتوای منحصر به فرد بنویسید

گوگل به وضوح بیان می‌کند که نمی‌خواهد تولیدکنندگان محتوا به سادگی آنچه را که از قبل در نتایج وجود دارد کپی یا حتی  بازنویسی کنند. سه تا از سوالات مهمی که گوگل در مورد محتوای شما مطرح می‌کند عبارتند از:

  • آیا محتوا اطلاعات، گزارش، تحقیق یا تحلیل اصلی را ارائه می‌دهد؟
  • آیا محتوا تجزیه و تحلیل یا اطلاعات جالبی را ارائه می‌دهد که فراتر از واضح است و جزو بدیهیات نیست؟
  • اگر محتوا از منابع دیگر نوشته شده، آیا از کپی کردن یا بازنویسی آن منابع اجتناب می‌کند و در عوض ارزش و اصالت بیشتری را ارائه می‌دهد؟

اگر می‌خواهید محتوایی بنویسید که گوگل آن را باکیفیت بداند، باید چیز جدیدی روی میز بیاورید: محتوای شما باید متفاوت یا بهتر از آنچه قبلاً نوشته شده، باشد.

مطالب جامع بنویسید

گوگل به وضوح اعلام کرده است که پست‌های وبلاگ که محتوا را به شکل نامحسوس یا ناقص ارائه می‌دهند را به عنوان محتوای با کیفیت در نظر نمی‌گیرد. محتوا باید برای کاربر صریح و عاری از اصطلاحات و کلمات غیر قابل فهم باشد. بخشی از نوشتن محتوای با کیفیت، نوشتن متنی است که به اندازه کافی طولانی باشد تا به طور کامل به نیاز کاربر پاسخ دهد.

عنوان خوب بنویسید

صرفا نوشتن یک پست وبلاگ با کیفیت بالا کافی نیست، همچنین باید عنوانی ترغیب کننده انتخاب کنید. جالب است که گوگل دو سوال در مورد عناوین مطرح می‌کند:

  • آیا عنوان خلاصه‌ی مفیدی از محتوا ارائه می‌دهد؟
  • آیا عنوان اغراق آمیز نیست؟

همین موضوع نشان می‌دهد که عناوین پست‌های وبلاگ چیزی است که Google به آن اهمیت زیادی می‌دهد.

گوگل کاملاً صریح گفته است که عناوین گمراه کننده را نمی‌پذیرد. گوگل واقعاً دوست ندارد کاربرانش فریب بخورند و روی پستی در نتایج جستجو کلیک کنند که به آنچه وعده داده عمل نمی‌کند. در عوض، عنوان یک پست وبلاگ خوب، عنوانی است که دقیقاً در مورد آنچه که پست وبلاگ شما را پوشش می‌دهد، صحبت کند.

مطالبی را که با بقیه به اشتراک می‌گذارید بنویسید

یک آزمایش خوب برای اینکه متوجه شوید آیا یک پست وبلاگ با کیفیت بالا نوشته‌اید این است که تصور کنید اگر محتوا توسط شخص دیگری نوشته شده باشد، چه واکنشی به آن  نشان می‌دهید. گوگل دو سوال برای کمک به شما در این زمینه دارد:

  • آیا این همان صفحه‌ای است که می‌خواهید سیو کنید، با یک دوست به اشتراک بگذارید یا توصیه کنید؟
  • آیا انتظار دارید این محتوا را در یک مجله چاپی، دایرةالمعارف یا کتاب ببینید و به آن ارجاع دهید؟

این یک تست واقعا خوب است که خود را به جای خواننده خود بگذارید. اگر این پست وبلاگ در وب‌سایت شخص دیگری بود، آیا محتوایی بود که چنین واکنش شدیدی را در مخاطب برانگیزد، آیا می‌خواهید آن را سیو کنید یا به اشتراک بگذارید؟ اگر این پست وبلاگ در یک مجله چاپی یا کتاب باشد، چه فکری در مورد آن می‌کنید؟ آیا تحت تأثیر قرار می‌گیرید یا تعجب می‌کنید که چرا آن جا است؟

به عبارت دیگر، آیا واقعاً به آن افتخار می‌کنید؟ محتوای باکیفیت محتوایی است که واقعاً به وجود آن افتخار می‌کنید. در این مورد خدمات سئو به شما کمک می‌کند تا مطالبی را انتخاب کنید که دقیقا مناسب مخاطب و پرسونا وبسایت شما است.

محتوایی عاری از خطا بنویسید

کاملاً واضح است که محتوای با کیفیت، محتوایی است که عاری از خطا باشد! در همین مورد گوگل می‌گوید:

  • آیا محتوا دارای خطا و اشتباه از نظر تخصصی است؟
  • آیا محتوا اشکال املایی یا نگارشی دارد؟

محتوای باکیفیت محتوایی است که عاری از اشتباهات املایی، نگارشی و گرامری باشد. به همین دلیل بسیار مهم است که قبل از انتشار، زمان خود را صرف ویرایش و تصحیح مطالب خود کنید.

محتوایی موبایل فرندلی بنویسید

یکی دیگر از بخش‌های بسیار مهم محتوای باکیفیت، نوشتن محتوایی است که خواندن آن با تلفن همراه آسان و لذت بخش است. گوگل می‌گوید:

  • آیا محتوا هنگام مشاهده در دستگاه‌های تلفن همراه به خوبی نمایش داده می‌شود؟

البته این به معنای درست کردن چیزهای اساسی مانند داشتن یک تم سازگار با موبایل و اطمینان از خوب بودن تجربه کلی کاربر در تلفن همراه است. البته که موارد دیگری را هم در برمی‌گیرد، به معنای نوشتن محتوا با استفاده از جملات و پاراگراف‌های کوتاه. (زیرا چیزی که مانند یک پاراگراف با طول کاملا معقول در دسکتاپ به نظر می‌رسد، مانند دیواری از متن غیر قابل نفوذ در تلفن همراه دیده می‌شود!)

همچنین به معنای استفاده به جا از زیرعنوان‌ها، نقل قول‌ها و تصاویر است تا متن را شکسته و خواندن آن را آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر کند.

در نهایت، این یک یادآوری خوب است که همیشه پست‌های وبلاگ خود را در تلفن همراه بررسی کنید. ممکن است پست‌های وبلاگ را روی لپ تاپ یا کامپیوتر به درستی ببینید. اما مهم است به یاد داشته باشید که اکثر خوانندگان شما در حال خواندن پست‌ها در تلفن خود هستند!

محتوایی بهتر از رتبه یک گوگل بنویسید

قبل از اینکه شروع به نوشتن پست وبلاگ خود کنید، مهم است که به آنچه قبلاً برای آن عبارت جستجو، رتبه گرفته است نگاه کنید. هدف شما همیشه باید نوشتن چیزی بهتر باشد! گوگل می‌گوید:

  • آیا محتوا در مقایسه با سایر صفحات در نتایج جستجو ارزش قابل توجهی ارائه می‌دهد؟

در واقع، این سؤال نشان می‌دهد که محتوای با کیفیت بالا یک «استاندارد طلایی» نیست، بلکه در مقایسه با آنچه قبلاً در مورد آن موضوع نوشته شده است، یک کیفیت مقایسه‌ای است.

مطالبی را بنویسید که کاربران شما می‌خواهند

بسیار اهمیت دارد که کاربران خود را بشناسید. همیشه برای مخاطبان خود بنویسید نه موتورهای جستجو! گوگل در اینباره از ما می‌پرسد:

  • آیا به نظر می‌رسد که محتوا در خدمت منافع واقعی بازدیدکنندگان سایت است یا صرفاً توسط شخصی نوشته شده است که سعی می‌کند حدس بزند چه چیزی ممکن است در موتورهای جستجو رتبه خوبی داشته باشد؟

یکی از بهترین راه‌ها برای حصول اطمینان از نوشتن محتوای باکیفیت این است که هنگام نوشتن، پرسونای مخاطب خود را شفاف در ذهن داشته باشید.

  • آنها چه کسانی هستند؟
  • چرا آن عبارت جستجو را در گوگل سرچ کردند؟
  • برای حل چه مشکلی تلاش می‌کنند؟
  • چه چیزی می‌توانید بنویسید که بیشتر به آنها کمک کند؟

هرچه بهتر بتوانید خود را به جای کاربر خود تصور کنید و آنچه را که آنها واقعاً می‌خواهند بخوانند بنویسید، پست وبلاگ شما بهتر خواهد بود و رتبه بهتری در گوگل کسب خواهد کرد!

 از کلمات کلیدی به درستی استفاده کنید

کلمات کلیدی را با دقت به کار ببرید و آنهارا در مکان‌های استراتژیک از جمله عنوان، سرتیترها، توضیحات متا، URL و بدنه‌ی محتوا استفاده کنید. مطمئن شوید که از این کلمات به طور طبیعی استفاده می‌کنید و آنها را به زور در متن نگنجانید. اگر از پر کردن کلمات برای دستکاری در رتبه بندی محتوا استفاده کنید، گوگل سایت شما را جریمه می‌کند.

جمع بندی

در پاسخ به سوال گوگل به چه محتوایی رتبه می‌دهد؟ باید گفت به صورت کلی محتوایی برای گوگل ارزشمند است که برای کاربر جدید و جذاب باشد، همچنین بتواند نیاز کاربر را به بهترین شکل پاسخ دهد. این محتوا در ذهن مخاطب شما باقی می‌ماند، با بقیه به اشتراک گذاشته می‌شود و به برندسازی شما کمک می‌کند. یک آژانس دیجیتال مارکتینگ خوب قدم به قدم در نوشتن محتوای مناسب و مورد پسند گوگل و برندسازی درست همراه شما خواهد بود. پیشنهاد ما به شما آژانس hdm است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 10 =

۰۲۱-۸۸۶۹۰۸۱۸

درخواست مشاوره