برای ارتباط با آژانس دیجیتال مارکتینگ HDM از طریق شماره‌‌ زیر می‌توانید با ما در تماس باشید. ۸۸۶۹۰۸۱۸- ۰۲۱

آموزش فیلتر ریجکس در سرچ کنسول

اشتراک گذاری مقاله

فهرست محتوا

مقالات مرتبط

آخرین تاریخ آپدیت: 27 آذر 1402
زمان مطالعه: 4 دقیقه

27 آذر 1402

ممکن است برای شما پیش آمده باشد که در یک پروژه‌ای، برای تحلیل داده‌های آن با انبوهی از اطلاعات مواجه شوید؛ اما فقط تعدادی از آن‌ها برای شما مهم باشد، در این شرایط چه کاری انجام می‌دهید؟ جان مولر در به‌روزرسانی جدید گوگل سرچ کنسول که به نوعی دست راست سئو به حساب می آید، از فیلتر دستی ریجکس رونمایی کرد که این فیلتر کمک می‌کند تا فرآیند گزارش‌گیری از سرچ کنسول گوگل بسیار راحت‌تر انجام شود. تا انتهای مقاله آموزش فیلتر ریجکس در سرچ کنسول با ما همراه باشید و این فیلتر جذاب و هیجان انگیز را بیشتر بشناسید.

ریجکس (Regex) چیست؟

Regex مخفف عبارت منظم است که توسط Stephen Cole Kleene در دهه ۱۹۵۰ اختراع شد. Regex دنباله‌ای از کاراکترها است که برای جستجو یا ویرایش متن استفاده می‌شود. این عبارات از متاکاراکترها و کاراکترهای تحت اللفظی استفاده می‌کنند. درک این موضوع می‌تواند پیچیده باشد. برای مثال فرض کنید اسم وب‌سایت شما hdmarketing.org نام دارد، حال اگر شخصی hdm را تایپ کند سایت شما در صفحه نتایج به آن نمایش داده می‌شود. حال اگر کسی بنویسد “اچ دی ام آی” چه اتفاقی می‌افتد؟ شاید اشتباه تایپی باشد یا شاید نام دقیق آن را فراموش کرده باشند. از طریق ویژگی‌های Regex، می‌توانید مطمئن شوید که همه این جستجوها به سایت شما منتهی می‌شود و داده‌های شما شامل همه این جستجوها می‌شود. یا به عنوان مثال، در یک سایت تجارت الکترونیک، می توانید عملکرد انواع مختلف صفحه را برای درک عملکرد بین صفحات دسته‌بندی یا فهرست محصول (PLP) در مقابل صفحات جزئیات محصول (PDP) مقایسه کنید. استفاده از عبارت منظم می‌تواند شما را قادر سازد تا این عملکرد را در سرچ کنسول Google تجزیه و تحلیل کنید و دید ارگانیک گروه‌های مختلف صفحات یا کلمات کلیدی را درک کنید. این اطلاعات می‌تواند به استراتژی سئو شما نیز کمک کند.

آموزش فیلتر ریجکس در سرچ کنسول

آموزش استفاده از فیلتر regex در سرچ کنسول گوگل

شما می‌توانید بعد از ثبت سایت در سرچ کنسول در قسمت performance report از فیلتر regex نیز استفاده کنید. با استفاده از گزینه custom filter در بالای گزارش عملکرد (performance report)، می‌توانید با استفاده از گزینه کشویی Custom (regex) یک فیلتر با regex اعمال کنید.

چرا استفاده از فیلتر regex مفید و کاربردی است؟

همان طور که قبلا هم گفتیم فیلتر ریجکس این امکان را به شما می‌دهد که داده‌های خود را دسته‌بندی و ساده‌سازی کنید. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید دسته‌ای از عبارت‌های جستجو حاوی چندین کلمه مختلف را جدا کنید، می‌توانید به جای اینکه از چندین فیلتر استفاده و سپس مجبور شوید این داده‌ها را باهم ترکیب کنید، آن‌ها را در یک فیلتر واحد ترکیب کنید. انجام چنین کاری به شما کمک می‌کند تا داده‌ها را به همان اندازه که نیاز دارید تجزیه و تحلیل کنید.

آموزش فیلتر ریجکس در سرچ کنسول

مفیدترین فیلترهای regex در سرچ کنسول گوگل

در این جا تعدادی از فیلترهای regex که بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند را برایتان آورده‌ایم:
نشانه توضیحات مثال نتیجه
| برای بررسی همزمان دو پترن یا عبارت (یا) چی | کی شربت اپیوم چیست؟
. جایگزین هر کاراکتری می‌تواند باشد m.n Men ، man
* کاراکتر یا پترن مورد نظر 0 بار یا هر تعدادی تکرار شده باشد https*://example http://example ، https://example
^ عبارت مورد نظر با این ساختار شروع شده باشد ^test Testimonial, tester
$ عبارت مورد نظر با این ساختار به پایان رسیده باشد Test$ Main test, protest
a{3,6} کاراکتر یا عبارت مورد نظر 3 تا 6 بار تکرار شده باشد A{1,3} – A{3} A, AA, AAA – AAA
  لیست کامل این عبارات را می‌توانید با مراجعه به این سایت بیابید. حال چند نمونه از این موارد را با مثال توضیح می‌دهیم: (چه کسی | چه زمانی | چگونه | کجا | چرا| چه چیزی)[” “]: این عبارت منظم به شما این امکان را می‌دهد که جستجوهای کاربران خود را بر اساس سوالات مرتب کنید. انجام این کار به معنی دریافت تمام سوالاتی است که در آن‌ها عباراتی مانند با چه کسی / چه زمانی / چگونه وجود دارد؛ بنابراین زمانی که می‌خواهید سوالاتی را که کاربران در گوگل جستجو می‌کنند را بدانید، ریجکس برایتان بسیار مفید خواهد بود. ((قیمت|مشاوره|خرید|سفارش|تبلیغ|مقایسه|بهترین|بهترین) [” “]): این عبارت تغییری از عبارت قبلی است؛ اما برای تجارت و فروش مفیدتر است. این عبارات به شما کمک می‌کنند تا در Google Search Console سرچ کاربران را بر اساس کلمات قیمت / بهترین مرتب کنید. ([^” “]*\s){5,}? این regex تمام جستجوهای حاوی ۶ کلمه یا بیشتر را به شما نشان می‌دهد. البته می‌توانید شماره را تغییر دهید تا فیلترینگ خود را سفارشی کنید.

آموزش فیلتر ریجکس در سرچ کنسول

جمع بندی:

در این مقاله از سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ HDM توضیحاتی در مورد فیلتر regex در سرچ کنسول یکی از پرکاربردترین فیلترها برای بهینه‌سازی کردن گزارش‌ها را به شما ارائه کردیم. حالا شما به ما بگویید که تا چه اندازه از فیلتر regex در طول گزارش‌های خود استفاده کرده‌اید؟ کدام یک از عبارت‌های Regex تا به حال برای شما کاربردی‌تر بوده است؟ آیا شما هم از قابلیت جذاب Regex در سرچ کنسول بهره می‌برید؟ شما می‌توانید در قسمت نظرات همین مقاله، سوالات خود را از ما بپرسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − سه =

۰۲۱-۸۸۶۹۰۸۱۸

درخواست مشاوره