برای ارتباط با آژانس دیجیتال مارکتینگ HDM از طریق شماره‌‌ زیر می‌توانید با ما در تماس باشید. ۸۸۶۹۰۸۱۸- ۰۲۱

مهمترین نکات طراحی بنر تبلیغاتی

اشتراک گذاری مقاله

فهرست محتوا

مقالات مرتبط

آخرین تاریخ آپدیت: 28 فروردین 1403
زمان مطالعه: 5 دقیقه

28 فروردین 1403

در دنیای دیجیتال مارکتینگ تبلیغات بنری جایگاه بسیار مهم و محبوبی دارد و یکی از پرکاربردترین روش های تبلیغاتی به حساب میاید و همچنین یکی از موثر‌ترین روش ها برای معرفی کسب و کار یا  خدماتی مثل خدمات سئو شماست.

تحقیقات نشان می‌دهد که ۷۱ درصد از مشتریان تبلیغات دیجیتال شخصی‌سازی‌شده را ترجیح می‌دهند و تبلیغات بنری این مورد را با هدف‌گیری مؤثر مخاطب ممکن می‌کند.

 ولی برای گرفتن نتیجه بهتر، نکات مهمی از جمله رنگ ، متن ، CTA و … باید رعایت شود چون هم اصولی‌تر و هم جذاب‌تر می‌شود و هم کلیک بیشتری می‌گیرد.

در ادامه به 10 نکته که باید هنگام طراحی یک بنر تبلیغاتی رعایت کنید، اشاره می‌کنیم.

اصول و نکات طراحی بنر

1. پس‌زمینه

2. عنوان

3. متن

4. لوگو

5. CTA(فراخوان برای اقدام)

6. تصویر

7. ارزش پیشنهادی

8. یکپارچگی بنرها

9.  سازگاری بنر با محیط سایت

10. موشن گرافیک

اهمیت پس‌زمینه در طراحی بنر

رنگ پس‌زمینه تاثیر مستقیم روی مخاطب شما دارد و اگر درست انتخاب شود نتیجه بهتری دارد مثلا رنگ‌هایی مثل زرد، قرمز و نارنجی توجه بیشتری را جلب می‌کند و همچنین باید با متن ها هم کنتراست رنگی داشته باشد.به طور کلی در اصول طراحی بنر چیزی که باید به آن توجه زیادی داشته باشید «کنتراست» است.

مثلا اگر بنر تبلیغاتی شما محصولی را معرفی می‌کند و این محصول جزئیات زیادی را دارد، برای جلوگیری از سردرگمی مخاطب بهتر است از یک رنگ پس‌زمینه استفاده کنیم که هم محصول بهتر دیده شود و هم متن ها به راحتی خوانده شوند.

 هدف اصلی در طراحی بنر این است که محصول مورد نظر به صورت کامل در برابر چشم مخاطب قرار بگیرد و در نگاه اول متوجه آن شود و باید به کمک طراحی اصولی و مناسب، کاری کنید تا پیش از آن‌که  مخاطب به صفحه دیگری برود، بنر طراحی شده شما را ببیند.

نکته مهم در اصول طراحی بنر این است که مخاطب، پیام شما را به سرعت و بدون سردرگمی متوجه

شود پس برای رسیدن به این هدف پس زمینه را با دقت انتخاب کنید.

اهمیت پس‌زمینه در طراحی بنر
اهمیت پس‌زمینه در طراحی بنر

تاثیر عنوان جذاب در طراحی بنر

عناوین باید کوتاه و جذاب باشد و حداکثر در یک یا دو جمله، پیامتان را منتقل کند. همچنین صریح و واضح باشد و در یک نگاه خوانده شود.

چون کاربران این فرصت را ندارند که چندین جمله در بنر شما را بخوانند.

اصلی‌ترین نکته‌ای که باید به یاد داشته باشید، زمان است. تنها کسری از ثانیه زمان دارید تا نگاه مخاطب را به تبلیغ خود جلب کنید. پس نباید با جملات غیرضروری، این فرصت را از بین ببرید. در مرحله بعد بایدبررسی کنید که به غیر از عنوان، مطالب دیگری نیز به عنوان زیرعنوان و یا متن نیاز داریم  یا نه که این مورد را در ادامه بررسی می کنیم.

متن قسمت جدا ناپذیر بنر!

رنگ و فونت متن تاثیر بسیار زیادی روی مخاطب شما دارد. رنگ متن را، باید مناسب و هماهنگ با رنگ پس‌زمینه انتخاب کنید و باید کاملا تضاد رنگی قابل توجهی با پس زمینه داشته باشد. اندازه متن همیشه باید کوچک‌تر از عنوان باشد، کوتاه و نهایتا 2 جمله باشد و اگر متن شما به صورت موشن است 3 جمله هم می‌شود استفاده کرد هم چنین هرچه جمله‌ها خلاصه و کمتر باشد نتیجه هم بهتر می شود چون متن طولانی سبب شلوغ شدن بنر می‌شود و مخاطب نمی‌تواند تمرکز کند و فرصت این را ندارد در زمان کمی که دارد چند جمله را بخواند.

نکات استفاده ی لوگو در بنر

یکی از مهم ترین موارد در طراحی بنر استفاده از لوگو برندتان است زیرا باعث ایجاد آگاهی از برندتان می شود و ضروری است. همچنین باید در اندازه ای روی بنرتان قرار بگیرد که هم زمان هم در دید مخاطب باشد و هم تعادل بنر را بهم نزند.

دکمه CTA(فراخوان برای اقدام)

با  استفاده CTA از مخاطب می‌خواهید که کاری را انجام دهد که این عمل تاثیر زیادی رو تبلیغ شما دارد و همچنین باید مانند دکمه باشد و از طراحی جدا دیده شود و از کلماتی  مثل تماس بگیرید – مشاوره بگیرید – کلیک کنید و… برای متن آن استفاده شود.

مهم‌ترین نکته در cta رنگ و متن آن است است، از رنگی باید برای cta استفاده شود که جلب توجه کند و با تضاد رنگی از سایر قسمت های بنر جدا شود همچنین با استفاده از موشن می‌توان این توجه را بیشتر کرد.

مخاطب با کلیک کردن این دکمه، به صفحه ­ی فرود وب­سایت منتقل می ­شود. طراحی این دکمه، ضروری و الزامی است.  و این دکمه باید در جای مناسبی از بنر گزاشته شود تا مخاطب بتواند روی آن کلیک کند.

دکمه CTA(فراخوان برای اقدام
دکمه CTA(فراخوان برای اقدام)

 تصاویر مورد استفاده در یک بنر حرفه ای

به طور مثال اگر بخواهید بنر یک محصول رو طراحی کنید بحث کنتراست یا تضاد بسیار مهم است. باید جوری تعادل در بنر برقرار بشود که فقط محصول به چشم بیاید و نه چیز دیگه و از شلوغی بنر جلوگیری شود و محصول در اصلی ترین نقطه دید مخاطب باشد و همچنین از تصاویر رئال و واقعی محصولتان استفاده کنید. سایت taboola.com سایت مناسبی برای راهنمایی و تشخیص یک تصویر مناسب است.

به تصاویر زیر نگاه کنید، کدام یک از بنرها محصول را به درستی نمایش داده است و در کدام یک شما محصول معرفی شده را راحت تر می‌بینید؟

 تصاویر مورد استفاده در یک بنر حرفه ای
 تصاویر مورد استفاده در یک بنر حرفه ای

ارزش های پیشنهادی

ارزش پیشنهادی منافعی است که خدمات یا محصولات شما به مشتریان می‌رساند. شما با دادن شرایط استثنایی به مشتری، آن‌ها را جذب می‌کنید. ارزش‌های پیشنهادی مانند قیمت‌های جذاب، پیشنهادهایی مانند 50 درصد تخفیف یا محدودیت زمانی برای خرید و…  مواردی هستند که توجه مخاطب را جلب می‌کند. این موارد باید اولین چیزهایی باشند که مخاطبان می‌بینند.

یکپارچگی بنرها

بنرهای طراحی شده نه تنها باید در اندازه‌های مختلف  یکپارچه و مشابه طراحی شوند بلکه این طراحی بهتر است با طراحی صفحه لندینگ هماهنگ باشد.

 سازگاری بنر با محیط سایت

اگر تبلیغات‌تان با ساختار سایت پذیرنده سازگار باشد، مخاطب بیشتر به شما اعتماد می‌کند. اما نباید آن‌قدر در آن محو شود که به راحتی دیده نشود. بنر تبلیغاتی باید همیشه قابل دیدن و قابل کلیک کردن باشد. با نگاهی به سایت‌هایی که قصد تبلیغ در آن‌ها را دارید، بنری طراحی کنید که با این سایت‌ها که دیدید هماهنگ باشد. نکات ارائه شده در این مقاله در تبلیغات ادز هم کاربرد دارد.

تاثیر موشن گرافیک در بنر تبلیغاتی

اگر از موشن گرافیک‌ها استفاده کنید، بنرهایتان تاثیر بیشتری خواهند داشت. البته باید توجه کنید که این انیمیشن‌ها مخاطب را از پیام اصلی تبلیغ منحرف نکند. همچنین نباید طولانی باشند و فقط در حد ثانیه کافی است.

به یاد داشته باشید آخرین چیزی که باید در موشن شما دیده شود دکمه CTA یا فراخوان است.

برای دریافت مشاوره و دریافت خدمات سوشال مدیا، مراجعه به آژانس دیجیتال مارکتینگ HDM یکی از بهترین گزینه‌ها به شمار می‌رود.  

در این مقاله، ۱۰ نکته مهم که موقع طراحی بنر تبلیغاتی باید رعایت کنید، بررسی کردیم. الان نوبت شماست که بنرتان را طراحی کنید.

ممنون که تا آخر مقاله با ما همراه بودید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 13 =

۰۲۱-۸۸۶۹۰۸۱۸

درخواست مشاوره